Gevaren bij het kopen van een gebruikte leaseauto


Publicatie datum:

de voordelen en nadelen van het kopen van een gebruikte leaseauto

Gesponsorde koppelingen

Ik wil u graag inzicht geven in de voordelen en nadelen van het kopen van een gebruikte leaseauto en wat de gevaren ervan zijn

Gesponsorde koppelingen

Gevaren bij het kopen van een gebruikte leaseauto

Het kopen van een gebruikte leaseauto heeft voordelen, maar ook zeker nadelen. We zullen een aantal voordelen en nadelen nader voor u uitlichten om u zo wat meer informatie te geven zodat u ongetwijfeld een goede keuze zult kunnen maken.

Laten we eens beginnen met wat voordelen te noemen.

De gebruikte leaseauto’s zijn over het algemeen goed onderhouden, dit komt omdat er per maand betaald wordt voor de auto en dat is dan meestal een vast bedrag per maand waar al het onderhoud bij inbegrepen is, het maakt dus voor de leaserijder niet uit hoe vaak de auto dan in de garage komt voor onderhoud, er zijn veel leaserijders die de auto bij elk piepje kraakje of rammeltje naar de garage brengen.

 Nog een groot voordeel is dat de auto’s meestal scherp geprijsd zijn, daarnaast is er nog een groot voordeel en dat is dat er ruim voldoende keuze mogelijkheden zijn om een gebruikte leaseauto aan te schaffen.

 Nog een voordeel is dat de gebruikte leaseauto’s over het algemeen jonge auto’s zijn, ze zijn meestal tussen de 3 en 6 jaar oud. Verder is de kilometerstand meestal vrij gunstig ongeveer tussen de 150.000 en 200.000 km. Dit laatste voordeel kan ook verwerkt zitten in een nadeel, hier kom ik zo op terug.

 Nog een erg groot voordeel is dat vaak een gebruikte leaseauto wat luxer is uitgevoerd dan een gebruikte auto die door een particulier is bereden.

 Nu nog het laatste voordeel is dat de geschiedenis van de auto eigenlijk altijd wel bekend is.

 Nu komen we toch nog op een paar gevaren met betrekking tot het kopen van een gebruikte leaseauto.

 Een van de nadelen is al u op zoek bent naar een gebruikte auto dat u zelden een gebruikte leaseauto met een lage kilometerstand zult vinden, meestal zit dit ergens tussen de 150.000 en 200.000 km.

 Nog een heel groot nadeel van bij het kopen van een gebruikte leaseauto is dat het zeer goed mogelijk is dat deze behoorlijk afgetrapt kan zijn omdat de berijder zoiets heeft van het is niet mijn eigen auto en ik hoef dus niet  zo voorzichtig met de auto om te gaan. Hierdoor zult u bij de gebruikte leaseauto vaak meer gebruikssporen in de vorm van krassen deukjes en bijvoorbeeld beschadigde bekleding aantreffen.

 Er kleeft nog een nadeel aan het kopen van een gebruikte leaseauto en dat is dat er vaak geen garantie wordt gegeven op de auto, terwijl als u dezelfde auto zou kopen die door een particuliere berijder is bereden zult u vaak weer wel garantie krijgen al is het maar 3 maanden.

 Nu heb ik nog een nadeel en dat kan zelfs een erg gevaarlijk zijn waardoor u denkt dat u een goede auto koopt, maar eigenlijk een miskleun kopt. Stel er worden met de leaseauto 75.000 km per jaar gereden dan is het heel goed mogelijk dat er besloten wordt om de kilometerstand terug te laten zetten tot een stand van 30.000 km per jaar(dit is hoogst illegaal, doe hier zelf niet aan mee) er zijn genoeg kleine bedrijven die dat wel doen. Vaak gebeurt dit tussentijds. Dit scheelt dan 45.000 km per jaar. Als dit gedurende het hele leasecontract wordt gedaan van laten we zeggen 5 jaar dan staat er na 5 jaar 150.000 km op de teller terwijl er werkelijk 375.000 km op zouden moeten staan, alleen ziet u op dat moment die 225.000 km extra niet.

Het nadeel is dat u dan betaalt voor een auto met 150.000 km op de teller die scherp geprijsd is terwijl u een te dure auto koopt met 375.000 km gereden. Op dat moment bent u zwaar opgelicht en is het vaak niet aan te tonen dat er meer km mee gereden zijn dan er op de teller staan.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie auto-verkeer

Waarom wil men de goedkoopste en de beste elektrische fietsen?

Elektrische fietsen zijn razend populair maar wel vrij prijzig, waarom wil men een goedkope en goede elektrische fiets?

Geschiedenis van de Ronde van Italië

De Ronde van Italië wordt is sinds 1909 het grootste wielerevenement dat op het Italiaanse schiereiland wordt georganiseerd. In die tijd is de race uitgegroeid tot een waar spektakel waar profrenners uit de hele wereld aan deelnemen.

Moet de elektrische fiets verboden worden?

Het aantal ongevallen met elektrische fietsen is schrikbarend hoog, wordt het tijd voor een verbod op elektrische fietsen?

Goedkoop autorijden, van oud mannetje geweest.

Autorijden is een hele dure bezigheid, lees hier hoe je goedkoop autorijden kan.

De boeiende geschiedenis van de moderne MotoGP

De geschiedenis van de MotoGP is een boeiend verhaal dat meer dan 60 jaar teruggaat in de tijd. De moderne competitie is vanuit het wereldkampioenschap motorrijden langzaam uitgegroeid tot een van de topevenementen van de motorwereld.