In india vallen de meeste verkeersdoden


Publicatie datum:

In india is het zowel overdag als savonds (donker) erg hecties op de weg

Gesponsorde koppelingen

Chaos op de weg in india

Wil je in india de weg op dan moet je goed voorbereid zijn, ze nemen het namelijk niet zo nauw met de verkeers regels.

Gesponsorde koppelingen

Chaos op de weg in india

Wil je in India de weg op dan moet je goed voorbereid zijn, ze nemen het namelijk niet zo nauw met de verkeers regels. Je komt van alles tegen op de weg: overvolle bussen, zo vol dat de mensen zelfs op het dak zitten, tractors met aanhanger ( ook vaak vol beladen met mensen/dieren). Mensen die midden op de weg staan/zitten/lopen ook vee en andere dieren steken over of staan op de weg. Auto's rijden tegen het verkeer in. Bij een inhaalmanoeuvre wordt ook vaak niet gekeken (kan ik wel of niet inhalen) voor jou als tegenligger kun je dan niks anders doen dan uitwijken naar de berm. Dit klinkt natuurlijk erg bizar maar het gebeurt. Er wordt op deze wegen zo hard gereden als je zelf wilt, de verkeersregels worden hier nauwelijks na geleeft. Als voetganger stel je weinig voor, wees altijd op je hoeden, want je wordt zo overhoop gereden. Er gebeuren zoveel grote en kleine ongelukken dat andere weggebruikers hier gewoon omheen rijden/lopen/fietsen enz (indien mogelijk).

Oversteken

Wachten tot je eindelijk een keer over kan steken bij een kruispunt of een andere oversteekplaats met bijv. je auto is in India geen optie, iedereen steekt over wanneer hij of zij dat wilt en denkt te kunnen meestal is het zo hecties dat je maar gewoon moet oversteken en hopen dat je heel huids de overkant bereikt. Als je zelf of door een andere weggebruiker een kleine botsing/aanraking veroorzaakt rij je gewoon verder (dit doen de indiers (mids de schade niet te ernstig is). Wil je richting aan geven, doe dit dan door je hand uit het raam te steken dus niet met je knipperlichten want dit heeft in India een andere betekenis.

In het donker rijden is hellemaal geen doen (kruip savonds niet achter het stuur in India), dit mede omdat je verblind wordt door de lichten van de vrachtwagens die tegen je in komen en pas na een paar min weer wat ziet, dit is dus levensgevaarlijk!

Dodental

Ik kijk er niet van op dat in India het dodental in het verkeer het hoogste is van de wereld, met na onderzoek 30.000 doden per maand, dit is heel veel, mede door:

  •  Slechte wegen.
  •  Meer auto's/vrachtwagens dan vroeger.
  • Weinig politie controle.
  • Onervaren chauffeurs
  • Slecht staat van de automobielen, ( remmen werken ineens niet meer/ stuur laat spontaan los enz).
  • Niemand houd zich aan de wettelijke verkeersregels, ze maken ze zelf op dat moment.

Overal in India zie je langs de weg de sporen van ongelukken, onderdelen van auto's/fietsen. Bijna elke Indier heeft wel een familielid/kennis/vriend verloren in het verkeer.

 

 


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie auto-verkeer

google maps routeplanner, anwb routeplanner

Met een gratis routeplanner plant u routes per auto, fiets, openbaar vervoer of te voet. Duidelijke routebeschrijvingen en gedetailleerde kaarten.

Kun je gratis parkeren bij de Ziggo Dome?

Er is iedere week iets te doen in de Ziggo Dome maar kun je ook gratis parkeren bij de Ziggo Dome?

Wie bepaald er wat je krijgt voor een vervangende auto na een aanrijding?

Door een voorrangsfout van een ander raakt je auto economisch total loss, wie bepaald er wat je voor vergoeding krijgt voor een vervangende auto.

Zomer- en winterbanden - basiskennis

Hoe zit het met zomer- en winterbanden onder mijn auto?

Amsterdams gogme of gegoochel?

Wat moet er gebeuren met de Noord-Zuidlijn