Review Polo 1.2 benzine 2010


Publicatie datum:

Polo 1.2 benzine beste auto van 2010 en best verkochte auto over 2011

Gesponsorde koppelingen

De volkswagen Polo is verkozen als beste auto van 2010 en is de best verkochte auto over 2011 in Nederland, terecht of onterecht? Lees en oordeel zelf.

Gesponsorde koppelingen

                                   Volkswagen Polo 1.2 benzine beste auto van 2010


Het moet ongeveer eind december geweest zijn dat ik de uitvoering van de  Volkswagen Polo van 2010 voor het eerst gezien had. Als er sprake is van liefde op het eerste gezicht, hoe cliché ook op dat moment was dit zeker aan de orde. De vormgeving van de auto en het interieur waren zaken om erg vrolijk van te worden. Zeker als men naar het prijskaartje kijkt waarvoor al dit moois wordt aangeboden.

Ongeveer medio januari 2011 kreeg ik het bericht van de autodealer dat mijn auto een Volkswagen Polo 1.2 benzine (de meest simpele uitvoering) klaar was om opgehaald te worden. Met vlinders in mijn buik en tintelende vingers reed ik met mijn schoonvader naar de dealer. Toen de auto werd voorgereden door de VW medewerker was dit naar mijn huidig budget in meerdere opzichten echt mijn droomauto.

De donkergrijse Volkswagen Polo 1.2 benzine zag er glimmend uit en rook heerlijk van binnen naar een “nieuwe” auto. Dat ze hier nog geen luchtje van hebben gemaakt, ik zou de eerste zijn die het kocht. De eerste orientatie binnen in de auto was omgeven van het “wow” gevoel. Het is wonderbaarlijk hoe gunstig de prijs tegenover de kwaliteit zich verhoud bij deze auto.

Na als eerste auto de Volkswagen Golf Stationwagen Ocean 1.9 TDI 110PK uitvoering bouwjaar 2003 als auto van de zaak te hebben gereden.O.a. door een gemengde consumptie van 900 kilometer op een volle tank van 60 liter. Wist ik het zeker mijn volgende auto moest en zou een Volkswagen zijn. In de 150.000 kilometer die ik in deze auto heb gereden heb ik alleen eenmalig de distributiesnaar, waterpompen, remblokken en beide luchtfilters laten vervangen. Gezien het werk wat de auto heeft geleverd viel het mij persoonlijk erg mee toen ik de balans ging opmaken betreft de onderhoudskosten. In de 3 jaar dat ik de auto bezat is de motor altijd bij de eerste contactbeweging gestart. Het hele jaar door, zelfs in de winter bij temperaturen van -8 graden. Om maar niet te spreken van de zwaar beladen bergritten in Spanje waarbij deze auto met vlag en wimpel is geslaagd. Om hartje zomer 24 uur non-stop in een adem met afwisselend twee bestuurders in een auto te kunnen rijden van Amsterdam tot aan de zuidelijkste grens van Spanje geeft echt een ongekend vrij en machtig gevoel.

Deze geweldige ervaring in mijn achterhoofd houdende heb ik aan de hand van mijn huidige budget ervoor gekozen om de Polo 1.2 benzine bouwjaar 2010 aan te schaffen. Tot op de dag vandaag heb ik absoluut geen spijt van deze keuze. De auto is heerlijk in besturing, superzuinig en heeft een zeer representatief uiterlijk. Als ik een punt van kritiek zou moeten noemen is het de motorkracht van deze Polo. Dit is dan ook echt het enige minpunt wat ik nu ruim na een jaar gebruik kan opmerken. Met zijn 67PK’s heeft dit autootje in de stad en op de snelweg soms net even te weinig pit. Terugschakelen kan dit effect een beetje compenseren maar al met al heeft het autootje naar mijn mening net te weinig spierballen.

Een positief punt dat mijzelf en verschillende bijrijders op een verassende wijze is opgevallen is de binnenruimte van deze VW Polo 2010. De been- en kofferruimte is verrassend ruim terwijl dat van de buitenkant niet direct zichtbaar is. Er wordt dan ook gezegd dat de Polo 2010 ongeveer net zo groot is als de VW Golf 2 niet geheel verwonderlijk lijkt me. Gezien het feit dat er makkelijk 6 personen inclusief de bestuurder in de auto passen.

Echter kan er in zijn algemeenheid gesteld worden dat dit een perfecte stadsauto is. Het verbruik ligt volgens de fabrieksspecificaties maar op een gemiddelde van 5.9  liter op 100KM maar in werkelijkheid op ongeveer 7 liter per 100KM. Gezien de huidige benzineprijzen is dit aspect zeker geen overbodige luxe.

U zult wel denken dat ik bij Volkswagen werkzaam ben, of misschien wel ingehuurd voor de VW marketing. Niets van dit alles. Ik ben gewoon een tevreden Volkswagen rijder die op basis van zijn budget een keuze heeft kunnen maken en waar heeft gekregen voor zijn geld. Er is geen betere reclame die je je als autofabrikant kan wensen als een tevreden klant.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie auto-verkeer

De opvolger van de Chevrolet Matiz: de Spark

De opvolger van de Matiz, een nieuwkomer in het steeds populairder wordende A-segment van zuinige en goedkope auto’s.

Hoe je voorbereiden om je auto te verkopen?

Tips om je auto klaar te maken om te verkopen en meer aantrek te krijgen.

Belastingvrije auto's

Welke auto zijn en blijven nou eigenlijk belastingvrij.

Comfortabele en ruimtelijke monovolume

Denk je eraan om een monovolumewagen te kopen? Wij zetten alle voordelen voor jou op een rijtje.

Auto koplampen: Halogeen, Xenon, of LED?

De koplampen van auto's zijn onderscheidende accessoires van nu. Xenon of LED lampen voor autoverlichting zijn ware technologische hoogstandjes. Welke verschillen zijn er? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?