Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Zijn Neutrino’s echt sneller dan het licht en wat zijn de consequenties.

Het Neutrino is een ongeladen elementair deeltje dat kleiner is dan het atoom (subatomair deeltje). Neutrino’s worden alleen onder buitengewone omstandigheden gevormd zoals in sterren of in laboratoria. Neutrino’s zijn kleiner dan 1 fm (10–15 m). Het Neutrino heeft een intrinsiek impulsmoment van 1/2 en is daarmee een fermion. (Het impulsmoment is een belangrijke grootheid in de natuurkunde, mede vanwege de wet van behoud van impulsmoment: het impulsmoment van een systeem blijft constant, zolang er geen extern moment op uitgeoefend wordt). Naast een fermion is het Neutrino ook een lepton (Een lepton is een van de drie typen subatomaire deeltjes uit het standaardmodel. leptonen zijn fermionen. Zover nu bekend kan een lepton niet worden gesplitst en is daarom een elementair deeltje). In tegenstelling tot wat lang is aangenomen is de massa van het Neutrino geen nul. Uit experimenten van o.a. de Super-Kamiokande detector is gebleken dat de massa van het Neutino groter is dan nul. Neutrino's zijn niet gevoelig voor elektromagnetische interacties of de sterke kernkracht. De enige interactie (wisselwerking) die neutrino's vertonen is de zwakke kernkracht. Uit metingen is gebleken dat de zon de grootste bron is van Neutrino’s die de aarde bereiken. Uit deze metingen blijkt dat iedere vierkante centimeter, van de ruimte vlak bij de aarde, die loodrecht op de richting van de zonnestralen staat door 65.000.000.000 zonneneutrino’s per seconde gepasseerd wordt.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Neutrino’s sneller dan het licht:
Onderzoekers van het CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire (Europese Raad voor Kernonderzoek) in Zwitserland) en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso (Italië) doen al ± 3 jaar onderzoek naar Neutrino’s en het gedrag van Neutrino’s. Dit gaat als volgt. De SPS (Super Proton Synchrotron) injecteert protonen in de LHC (De Large Hadron Collider, ondergrondse deeltjesversneller) waardoor protonen tegen de collimatoren (poortjes die de sectoren afsluiten) kaatsen. Hierdoor ontstaan en zeer intense bundel Neutrino’s die precies op het laboratorium in Gran Sasso gericht staat.  De OPERA-detector in Gran Sasso heeft in deze periode ± 16.000 van de ± 100.000.000.000.000.000.000 neutrino's opgevangen die de SPS-versneller in Cern produceerde. In september 2011 meldden onderzoekers van het CERN in Zwitserland en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso in Italië dat zij mogelijk hebben waargenomen dat hoog-energetische muon-neutrino's een fractie sneller dan de lichtsnelheid reizen.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Mijn gedachten experiment met neutrino’s:
Bovenstaande feiten heb ik door het lezen van diverse artikelen op internet verzameld en in mijn eigen bewoordingen opgeschreven. Ik ben zelf geen natuurkundige maar ik vind alles wat buiten onze huidige realiteit valt geweldig. Als na herhaalde onderzoeken Neutrino’s echt sneller blijken te zijn als het licht heeft opeens een geniale man als Einstein het bij het verkeerde eind. Of toch niet? Ik ben heel simpel en dat is volgens mij alles. Alle wetten die Einstein heeft ontdekt en in formules heeft vastgelegd blijken al jaren te kloppen. Dus in de ons bekende dimensie is de lichtsnelheid de absolute limiet. Er is dus nog een dimensie waar wij nog geen kennis van hebben. Of toch wel? Hoeveel keer is in de loop der eeuwen al niet gebleken dat er meer is tussen hemel en aarde. Iedereen heeft wel iets meegemaakt waarvan hij denkt; “dit is volgens alle natuurwetten. Ik hoop dat ik nog mag meemaken dat de wetenschap mede door de recente ontdekkingen met betrekking tot de Neutrino’s in staat is om de vierde dimensie ook voor ons toegankelijk te maken.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Meer uit de categorie cultuur-wetenschappen

Je kunt je leven verbeteren door de focus op je gedrag vergroten.

Je gedrag wordt bepaald door stimulatie en reacties op impulsen van buiten af, door te focussen op je gedrag kun je beter leven.

De Big Bang theorie, de oerknal, als verklaring voor het ontstaan van ons heelal.

Ons heelal dijt nog steeds uit, volgens de wetenschap is dit een gevolg van de Big Bang?

Goedkoop vuurwerk, het goedkoopste vuurwerk

Lees hier waar je het goedkoopste vuurwerk kunt kopen en hoe je het goedkoop zelf maken kan.

Gewoon even lekker kletsen over de ruimte met André Kuipers

Er is van alles aan de hand in onze wereld maar af en toe moet je gewoon even lekker kletsen over de ruimte met André Kuipers.

Waarom wordt het nooit vrede?

Sinds de mens bestaat is er altijd wel ergens een oorlog, waarom wordt het nooit vrede?

Alles over aardstralen en aardstraling

Wetenswaardigheden over een mystiek net van aardstralen om onze wereld en aardstraling?

Is Bashar al-Assad de vijand of de redder van Syrië?

Het huidige Syrië bestaat sinds 1961 en wordt sinds 1971 bestuurd door vader en zoon Assad, Is Bashar al-Assad de vijand of de redder van Syrië?

Sacre Coeur in Parijs, goedkoop naar Basilique du Sacré-Cœur

De Basilique du Sacré-Cœur in Parijs is één van de mooiste bouwwerken van deze lichtstad maar geen kerk.

Het zeemansgraf, mooiste uitvaart maar niet de goedkoopste uitvaart

Het zeemansgraf is de mooiste uitvaart maar niet de goedkoopste uitvaart die er bestaat, waar en door wie kun je dit laten uitvoeren.

Loopt het leven op Mars gevaar?

Ik woon al mijn hele leven op Mars maar na eeuwen van vrede en rust is het gebeurt met mijn vrede op mars.

Wat is asbest en waarom is het zo gevaarlijk?

Is de asbestfobie terecht of wordt het gevaar van asbest overdreven.

Spreekbeurt poep, werkstuk poep

In dit artikel vind je de verklaring van alle betekenissen die poep heeft.

Wat is het eindpunt van de evolutie?

Al vanaf mijn 10de jaar stel ik mij steeds weer dezelfde vraag, wat doe ik hier?

De toenemende macht van misantropen is een bedreiging voor de mensheid.

Worden dictators en terroristen geleid door machtswellust en idealen of zijn het allemaal misantropen?

Hoe kun je leven in de Oerknal of te wel de Big Bang?

Deze week is het bewijs gevonden voor de Oerknal of te wel de Big Bang theorie, de Oerknal of te wel de Big Bang is nog steeds bezig, hoe kunnen we leven in de Oerknal of te wel de Big Bang?

Het einde van de wereld, een nieuwe voorspelling

De wereld is weer niet vergaan op 21 december 2012, tijd voor weer een nieuwe voorspelling.

Duitse bierglazen

Duitsland is één van de grootste bierglas producenten van Europa. Ieder soort bier wat in het land gebrouwen wordt, vereist een eigen soort bierglas.

De geschiedenis van de piñata

Waar komen ze vandaan? En wat is de betekenis erachter?

Het best bewaarde bedgeheim van Red Bull

Red Bull heeft in werkelijkheid geen vleugels en zeker niet in bed.

Gratis boeken voor iedereen.

Het Boek en de Boek, de bekendste boeken en het zijn zelfs gratis boeken voor iedereen.

Waar zijn de goede moppen gebleven?

Waaraan moet een goede mop aan voldoen en waar zijn de goede moppen gebleven?

Alles wat je moet weten over Al-Qa'ida, Al-Qaeda.

Terreurorganisatie of bevlogen gelovigen, Al-Qa'ida, Al-Qaeda is het allebei.

Hoe werkt de koude therapie van Wim Hof alias de Iceman?

Wim Hof staat bekend als de Iceman, door zijn koude therapie neemt je lichamelijke weerstand toe.

Wat is de waarde van het leven

Tussentijdse herijking van de waarde van het leven en een mensenleven.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Zijn Neutrino’s echt sneller dan het licht en wat zijn de consequenties.