Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Zijn Neutrino’s echt sneller dan het licht en wat zijn de consequenties.

Het Neutrino is een ongeladen elementair deeltje dat kleiner is dan het atoom (subatomair deeltje). Neutrino’s worden alleen onder buitengewone omstandigheden gevormd zoals in sterren of in laboratoria. Neutrino’s zijn kleiner dan 1 fm (10–15 m). Het Neutrino heeft een intrinsiek impulsmoment van 1/2 en is daarmee een fermion. (Het impulsmoment is een belangrijke grootheid in de natuurkunde, mede vanwege de wet van behoud van impulsmoment: het impulsmoment van een systeem blijft constant, zolang er geen extern moment op uitgeoefend wordt). Naast een fermion is het Neutrino ook een lepton (Een lepton is een van de drie typen subatomaire deeltjes uit het standaardmodel. leptonen zijn fermionen. Zover nu bekend kan een lepton niet worden gesplitst en is daarom een elementair deeltje). In tegenstelling tot wat lang is aangenomen is de massa van het Neutrino geen nul. Uit experimenten van o.a. de Super-Kamiokande detector is gebleken dat de massa van het Neutino groter is dan nul. Neutrino's zijn niet gevoelig voor elektromagnetische interacties of de sterke kernkracht. De enige interactie (wisselwerking) die neutrino's vertonen is de zwakke kernkracht. Uit metingen is gebleken dat de zon de grootste bron is van Neutrino’s die de aarde bereiken. Uit deze metingen blijkt dat iedere vierkante centimeter, van de ruimte vlak bij de aarde, die loodrecht op de richting van de zonnestralen staat door 65.000.000.000 zonneneutrino’s per seconde gepasseerd wordt.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Neutrino’s sneller dan het licht:
Onderzoekers van het CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire (Europese Raad voor Kernonderzoek) in Zwitserland) en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso (Italië) doen al ± 3 jaar onderzoek naar Neutrino’s en het gedrag van Neutrino’s. Dit gaat als volgt. De SPS (Super Proton Synchrotron) injecteert protonen in de LHC (De Large Hadron Collider, ondergrondse deeltjesversneller) waardoor protonen tegen de collimatoren (poortjes die de sectoren afsluiten) kaatsen. Hierdoor ontstaan en zeer intense bundel Neutrino’s die precies op het laboratorium in Gran Sasso gericht staat.  De OPERA-detector in Gran Sasso heeft in deze periode ± 16.000 van de ± 100.000.000.000.000.000.000 neutrino's opgevangen die de SPS-versneller in Cern produceerde. In september 2011 meldden onderzoekers van het CERN in Zwitserland en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso in Italië dat zij mogelijk hebben waargenomen dat hoog-energetische muon-neutrino's een fractie sneller dan de lichtsnelheid reizen.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Mijn gedachten experiment met neutrino’s:
Bovenstaande feiten heb ik door het lezen van diverse artikelen op internet verzameld en in mijn eigen bewoordingen opgeschreven. Ik ben zelf geen natuurkundige maar ik vind alles wat buiten onze huidige realiteit valt geweldig. Als na herhaalde onderzoeken Neutrino’s echt sneller blijken te zijn als het licht heeft opeens een geniale man als Einstein het bij het verkeerde eind. Of toch niet? Ik ben heel simpel en dat is volgens mij alles. Alle wetten die Einstein heeft ontdekt en in formules heeft vastgelegd blijken al jaren te kloppen. Dus in de ons bekende dimensie is de lichtsnelheid de absolute limiet. Er is dus nog een dimensie waar wij nog geen kennis van hebben. Of toch wel? Hoeveel keer is in de loop der eeuwen al niet gebleken dat er meer is tussen hemel en aarde. Iedereen heeft wel iets meegemaakt waarvan hij denkt; “dit is volgens alle natuurwetten. Ik hoop dat ik nog mag meemaken dat de wetenschap mede door de recente ontdekkingen met betrekking tot de Neutrino’s in staat is om de vierde dimensie ook voor ons toegankelijk te maken.

Neutrino sneller dan het licht. Neutrino CERN

Meer uit de categorie cultuur-wetenschappen

Het best bewaarde bedgeheim van Red Bull

Red Bull heeft in werkelijkheid geen vleugels en zeker niet in bed.

Waren de goden astronauten of kosmonauten

Dat er duizenden jaren geleden goden op onze aarde waren is een feit maar waren de goden nou astronauten of kosmonauten.

De Gouden Kroon van koning Willem Alexander.

Waar komt de gouden kroon van koning Willem Alexander vandaan.

De biestemerk van Genemuiden

Een beschrijving van de biestemerk in Genemuiden door de jaren heen

Hoe kun je drie van de vier keer de pot winnen?

Hoe komt het dat sommige mensen vaak iets winnen en andere nooit?

Waar hangen de duurste zonnebloemen ter wereld?

De duurste zonnebloemen ter wereld zijn geschilderd door Vincent van Gogh, waar hangen de zonnebloemen van Vincent van Gogh.

Buienradar.nl voor weersverwachting, weeronline en het weer

Maak ook gebruik van het succes van de buienradar om te kijken wat voor weer het wordt.

Super Meisjes robot, Super Vrouwen robot

Het is de droom van iedere man, een meisjes robot of vrouwen robot die alles voor je doet.

Spreekbeurt Museum Het louvre, werkstuk Museum Het louvre

Alles over de oorsprong de ontwikkeling van Museum Het louvre in Parijs.

Duitse bierglazen

Duitsland is één van de grootste bierglas producenten van Europa. Ieder soort bier wat in het land gebrouwen wordt, vereist een eigen soort bierglas.

De rechtspraak in Nederland, raad voor rechtspraak

Alles over de officiële website van de rechterlijke organisatie in Nederland met algemene informatie over recht en een selectie van gerechtelijke uitspraken.

Hoe werkt non-verbale gezicht communicatie?

Non-verbale communiceren kan op veel manieren, hoe werkt non-verbale gezicht communicatie?

Wat verstaan we onder de menselijke instinctieve drive (id), het menselijk ego en het menselijk superego?

Kennis van anderen, vergelijking van verschillende concepten over de aard van de mens en typologie.

Het zeemansgraf, mooiste uitvaart maar niet de goedkoopste uitvaart

Het zeemansgraf is de mooiste uitvaart maar niet de goedkoopste uitvaart die er bestaat, waar en door wie kun je dit laten uitvoeren.

Wie heeft de 50 Moai op Paaseiland gratis weer rechtop gezet?

Een paar eeuwen geleden werden de Moai bijna allemaal omvergeduwd, er zijn er 50 weer rechtop gezet.

Hoe wordt je een bekende schrijver

Met Foobie.nl kan iedereen een bekende schrijver worden.

Wat is het verschil tussen natuurazijn voor consumptie en schoonmaakazijn als onkruidbestrijdingsmiddel?

Azijn is azijn zou je denken, toch bestaat er natuurazijn en schoonmaakazijn, Wat is het verschil tussen natuurazijn en schoonmaakazijn?

Spreekbeurt poep, werkstuk poep

In dit artikel vind je de verklaring van alle betekenissen die poep heeft.

Wat is de waarde van het leven

Tussentijdse herijking van de waarde van het leven en een mensenleven.

Oranjekoorts zorgt voor goede verkoop shirts

Nederland doet het goed op het WK, wat voor extra omzet zorgt in vele branches

Het belang van de persvrijheid

In dit artikel het belang van de persvrijheid aan de hand van actuele voorbeelden.

Wat is een condominium?

Er zijn nog een tiental condominia in de wereld maar wat is een condominium?

Waarom de Grieken slimmer zijn dan wij.

De Oude Grieken liepen qua beschaving al ver op ons voor, de moderne Grieken zijn nog slimmer.

Wat is Kerstmis?

We zijn allemaal dol op het Kerstdiner, kerstcadeaus en kerstvakantie maar wat is Kerstmis eigenlijk.

Hoe kun je twee keer achter elkaar 250000 euro winnen?

Het lijkt onmogelijk maar toch is er een manier om twee keer achter elkaar 250000 euro winnen.