Gezonde eetpatronen


Publicatie datum:

Gezonde eetpatronen

Gesponsorde koppelingen

Door de juiste evenwicht van voedsel in gezonde porties te eten, kun je een gezond gewicht op peil houden. Maar jouw eetgewoonten, de manier waarop je eet, kunnen je ook helpen om een gezond gewicht te houden.

De veranderingen in de manier waarop wij leven hebben geleid tot veranderingen in onze eetgewoonten. Omdat wij voortdurend in beweging zijn en tijdens onregelmatige momenten eten, verliezen sommige van ons de bewustwording van wat, wanneer en hoe wij eten. Bovendien hebben wij ons verplaatst van de traditionele familiemaaltijd op de tafel naar staand eten tot voor de televisie eten. Het uitwerken van een dagelijkse maaltijdroutine en jij je richten op jouw eten zullen helpen jou meer bewust te maken van wat je eet en dat je hierdoor gezondere eetpatronen ontwikkelt.


Hou je op jouw maaltijdroutine

Probeer om in ruwweg dezelfde momenten te eten elke dag of dit nou twee of vijf keer per dag is. Als je een regelmatige routine creërt zal het jouw lichaam helpen om te signaleren wanneer jouw volgende maaltijd gepast is en verhindert jou om te hongerig te worden tussen maaltijden.

* Hou je aan dezelfde eetpatronen iedere dag.

* Neem een eetpatroon die bij je dagelijkse routine past en hou je hieraan. Als je al een tijdje niet op zo'n maniet heb gegeten of je hebt nog nooit zo'n eetgewoonte gehad, zal dat natuurlijk moeite vereisen.

* Als je iemand bent die een tussnedoortje neemt, probeer dan dat te doen op ongeveer dezelfde momenten elke dag.

* Probeer te plannen wat je gaat eten en ga na aan het eind van de dag of je dat volbracht hebt.

 

Richten op wat je eet

Focussen op wat je eet zal je helpen om goed op te letten naar de porties. Onderzoek heeft aangetoond dat je eerder meer calorieën binnenkrijgt terwijl je etend voor de buis zit. Wanneer je dat doet tijdens andere momenten, zoals wanneer je loopt, is het gemakkelijk om veel meer te eten dan je realiseert. De volgende punten kunnen je helpen om je te focussen op wat je eet en om minder te eten:

* Eet jouw maaltijd op de tafel. Je zult zien dat je meer gaat richten op de hoeveelheden die je eet.

* Neem je tijd wanneer je eet. Het vergt tijd voordat jouw lichaam heeft waargenomen hoeveel je binnengekregen hebt en hoe vol je bent.

* Eet niet terwijl je loopt, probeer te wachten totdat je aankomt op je bestemming en neem dan je tijd om te eten.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 56
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie eten-drinken

Gebraden Haas

Recept voor gebraden haas

Vergeten groente: koolraap

Koolraap is een prima wintergroente. Koolraap is het waard weer te worden herontdekt.

Recept voor een chocoladetaart

Een recept om makkelijk een chocoladetaart te maken

Broodbakmachine

In een broodbakmachine maakt u zelf eenvoudig uw verse brood

De beste frituurolie, de goedkoopste frituurolie

Wat is frituurolie? Wat is de beste frituurolie? Wat is de goedkoopste frituurolie?

Super eenvoudig recept voor lunchgerecht met makreel of sardienen

In een paar minuten een heerlijke, gezonde warme lunch met makreel of sardienen.

Hoe maak je paella?

Beschrijving van paella inclusief recept

Lekker en gezond eten met Quinoa

Quinoa als gezond alternatief

Varkenshaas met pittige Thaise sweet chilisaus

Varkenshaas op een ándere manier bereid, pittig en apart

Kun je het geslacht van je ongeboren baby beinvloeden?

De link tussen het geslacht van je ongeboren baby en je dieet.

8 gezonde lekkere smoothie.

lekkere smoothie recepten.

Zelf zoete/zoute drop maken

Hoe zelf zoute/zoete drop te maken

Caprinataart met rood fruit

Een heerlijke Italiaanse taart!

Snel en goedkoop koken: gerechtje van een student

Geniet van een simpel, goedkoop en overheerlijk gerecht!

Peren in wijnsaus - dessert - 400 calorieën per persoon

Een overheerlijk dessert bestaande uit verse peren aangevuld met witte wijn.

Het lekkerste Italiaanse ijs maken, recept Italiaans ijs

Waar vindt je het lekkerste Italiaanse ijs en hoe kan je dit zelf thuis ook maken?

Olijftapenade (zonder poespas)

De meest overheerlijke olijftapenade vind je hier! Lees dit artikel en ga ermee aan de slag...

Eens iets anders eten? AntiFood !

Een simpel gerecht om eens iets anders lekkers te eten!

Pompoensoep

Pompoensoep met ui, paprika en natuurlijk pompoen!

Romige aspergetaart

Een heerlijk romige aspergetaart met sinaasappel!!

Broodspiesjes met knoflookgarnalen

Broodspiesjes met knoflookgarnalen

Zelfgemaakte vissoep!

Heerlijke vissoep in een paar stappen!

Waarom is je eigen groente verbouwen opeens zo mateloos populair?

De trend die is begonnen naar aanleiding van de crisis, zelf je eigen groente verbouwen.

Recept kalfsvlees - kalfsoesters met kaas - vleesgerecht

Een eenvoudig klaar te maken gerecht, kalfsoesters met kaas, welk uitzonderlijk lekker smaakt.

Gevulde kleine hapjes voor op een verjaardag (koud)

Iedere verjaardag gaat gepaard met een hapje en een drankje. Wil je eens iets anders serveren? Lees hier enkele suggesties