Hoe kun je meer verkopen met Shopnography?


Publicatie datum:

Meer verkopen tegen lagere kosten door het toepassen van Shopnography.

Gesponsorde koppelingen

Shopping Fun

Er is een grote overeenkomst tussen online winkels en fysieke winkels. Zowel de eigenaars van de online winkels als van de fysieke winkels willen zoveel mogelijk verkopen tegen zo laag mogelijke kosten. De eigenaars van online winkels kunnen er, om dit te bereiken, alleen maar voor zorgen dat ze goed gevonden worden in de zoekmachines en dat de URL van hun web shop via reclame uitingen en media-aandacht bekend wordt bij de consument. De eigenaars van fysieke winkels hebben daarnaast nog een aantal instrumenten tot hun beschikking om hun verkopen te stimuleren. Vooral voor de eigenaars van fysieke winkels is Shopnography dus van groot belang.

Shopnography:
Met Shopnography bedoelen we het filmen van alle fases van het ‘pad tot de aankoop’*, dus zowel voor, tijdens als na het winkelbezoek. Door analyse van de videobeelden krijgt men een beter begrip van de invloed van de omgeving op het consumentengedrag inclusief de winkelvloer. De gefilmde consumenten worden na de opname geconfronteerd met de filmbeelden zodat ze direct kunnen uitleggen waarom ze bepaald gedrag hebben vertoond (zoals; wat ging er om in je hoofd, wat voor invloed had bijvoorbeeld de winkelomgeving etc.).

Shopping, winkelend publiek

*‘Pad tot de aankoop’ 
Een in Nederland veel gebruikt ‘pad tot de aankoop’ is die van TNS NIPO. Dit pad is als volgt; PRE-STORE -> Soort consument - Type gelegenheid – Humeur/stemming - Verkoopkanaal keuze – Planning vooraf - Verkoper keuze - Verkoper ervaring - STORE -> Winkel indeling - Winkel dynamiek - Winkel sfeer - Winkel stijl - winkelmandje - Winkel route – In de winkel reclame – P.O.S.** ->  Verkoopschap indeling - bewegwijzering – Reclames/acties - Opvallendheid van de verpakking - Serie & Keus.

**P.O.S. staat voor Product Onder Steuning.

After shopping

Hoe kun je meer verkopen met Shopnography?
Met Shopnography kun je inzicht krijgen in de factoren (drijfveren en belemmeringen) die de koopbeslissing op de winkelvloer beïnvloeden en de effecten van de in de winkel gebruikte media op het consumentengedrag. Het is vastgesteld dat 99% van de visuele informatie in de winkel wordt genegeerd. Door middel van Shopnography kun je vaststellen waar wel naar gekeken wordt in de winkel en met minder media middelen een grotere verkoop realiseren wat tot en enorme kostenbesparing leidt.

Gesponsorde koppelingen

Foobie gebruiker Dik Laan

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1037
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie financieel

Creditcard en fraude

Creditcard frauderen

Werkstuk Geld scheppen, werkstuk geldschepping

Hoe wordt geld geschapen en wie kunnen dit doen

Legaal belasting ontduiken voor iedereen

Ook jij kunt legaal belasting ontduiken door het toepassen van de volgende tips.

Snel veel geld verdienen voor een goed doel

Lees hier hoe je snel veel geld kan verdienen voor een goed doel.

Mannen, Met welk beroep verdien je het meeste geld, wat is het best betaalde beroep?

Als je nog niet precies weet wat je wilt worden is het handig om te weten met welk beroep je het meest verdiend.

De kosten van transport

Benieuwd naar wat transport nu eigenlijk de maatschappij kost? Lees het hier!

Lessen van het Griekse gebeuren

Europa wordt geconfronteerd met eigen beleidsfalen

25 zaken die Barack Obama voor ons verborgen houdt

Er zijn zaken die, omwille van reputatie, niet bekend worden gemaakt. Barack Obama heeft er daar 25 van die wij niet mogen weten!

Pas op geld lenen kost geld

Schulden het lijkt wel of steeds meer mensen ze hebben, maar hoe voorkom je dat je in de schulden geraakt.

Kan iedereen een boek schrijven en rijk worden?

Met een succesvol boek kun je miljoenen verdienen, kan iedereen een boek schrijven en rijk worden?

Liquiditeitsvoorkeur van Keynes

De beschrijving van de theorie van Keynes.

Zelf goedkope sigaretten maken, goedkope sigaretten

Bespaar veel geld door zelf goedkoop sigaretten te maken.

Hoe financier je een onderneming?

Welke financierings mogelijkheden zijn er en welke financiering past het beste bij jou onderneming?

Hoe kun je normaal leven van een bijstand uitkering?

Steeds meer mensen belanden voor altijd in de bijstand, hoe kun je normaal leven in de bijstand.

Hoe kun je meer verkopen met Shopnography?

Meer verkopen tegen lagere kosten door het toepassen van Shopnography.

Belastingtips 2008 (Deel 2)

Belastingtips particulieren voor aangifte 2008 (deel 2)

Hoera, de vluchtelingen redden onze economie!

Leve de vluchtelingen, dankzij hen komt onze economie weer uit het slop.

Is voordeel altijd voordeliger?

Je wordt constant gebombardeerd met koopjes en voordeel. Zijn die aanbiedingen altijd de beste deal?

Staatsobligaties

Staatsobligaties zijn een interessante optie voor elke beleggingportefeuille

Google Adsense optimalisatie

Optimaliseer je inkomsten van Google Adsense

online geld verdienen met eigen website.

Geld verdienen op het internet? Lees hier hoe anderen het doen.

Het begrip subsidie

Wat verstaan we onder subsidie?

Verschillende hypotheekvormen: de aflossingsvrije hypotheek

Wat is een aflossingsvrije hypotheek?

Goedkoop boodschappen doen in de supermarkt doe je zo

het dagelijkse leven wordt steeds duurder. Hoe zorg je ervoor dat je dagelijkse boodschappen zo goedkoop mogelijk doet.

De stijgende olieprijzen

De olieprijzen blijven reeds 2,5 jaar stijgen. Wat is hiervan de oorzaak?