Recensie Sniper elite V2

In 2005 kwam er een game uit die alleen maar sniper missies heeft. De naam van deze game was Sniper Elite. Na dit succes is er op 4 Mei 2012 Sniper elite V2 uitgekomen. Ik heb de game gespeeld en ik moet zeggen ik ben enthousiast!

Zou het komen door de geweldige special effects? Of toch wel proberen te snipen met de moeilijke kneepjes van het vak? Sniper Elite V2 heeft het allemaal in huis, maar er zijn ook wel wat nadelen dus lees alles rustig door.

sniper elite logo

Wat is sniper elite V2?

Zoals ik al eerder heb gezegt is sniper elite een game waarin alleen sniper missies worden gespeeld. In de game ben je Karl Fairbune. Het spel speelt zich af aan het einde van de tweede wereldoorlog waar de Russen proberen de kennis en de geheimen van nucleaire energie af te pakken van de duitsers. hierdoor bevind de speler zich dus midden in een machtstrijd van het Duitse verzet, de Sovjets en natuurlijk nog de Nazi's. Het hoofdwapen in de game is natuurlijk je sniper geweer, maar om geruisloos te werk te gaan heb je nog een gedempt pistool en als er echt nood aan de man is nog een machinegeweer. Ook heb je de beschikking over een verrekijker waarmee je vijanden kan ''taggen''. Dit houdt in dat de vijanden een merkje krijgen en je zo precies kan zien waar ze lopen en waar ze staan.

Wat moet je doen in de game?

Snipen natuurlijk! Nu is dit niet het enige in de game. Je moet bepaalde punten veroveren en ook mensen liquideren van een goede sniper afstand. Ook moet je bepaalde aparatuur uitschakelen oftewel een mooie en gevarieerde missie lijn. Voor je dit allemaal kan doen moet je heel voorzichtig de vijand besluipen met behulp van de bovenstaande middelen en misschien voor de zekerheid nog even een boobytrap neerleggen.

Hoe zijn de graphics en de game play?

De graphics zijn erg overweldigend. De game ziet er schitterend uit en vooral de slowmotion shots zijn fantastisch! Wanneer je een vijand met een headshot raakt of op andere vitale organen zie je zijn skelet en organen in  skalet  shotbeeld komen. De makers hebben dit gedaan om te laten zien hoeveel schade een kogel wel niet kan aanrichten in het menselijke lichaam. Dit geeft een heel mooi effect wanneer je een vijand raakt. Afhankelijk van waar de kogel komt dat deel van het skelet komt in beeld. Zo kun je de testikels,lever,milt,hart,longen,darmen,hersenen,halsslagader en nekwervels zien als je op deze plekken gericht schiet en de daarbij behoorde schade.

De gameplay was wel wat moeilijker in het begin. Het is een 3D karakter wat inhoud dat je niet zoals in de Call of Duty games ''zelf'' je wapen vasthebt, maar nu zie jede persoon gewoon  lopen. Je ziet hem als het ware van achter. Wanneer je de sniper gebruikt en inzoomt vult het beeld zich wel geheel. Het is even wennen, maar voor dit spel is het wel van zeer positieve invloed.

Ook kun je in het begin van de campagne instellen op welke moeilijkheidsgraad je wilt spelen. Hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe moeilijker het wordt om iemand te raken. Dit lijkt logisch, maar dit komt doordat er dan in de game kleine sniper moeilijkheden in worden gebracht. Zo moet je rekening gaan houden met de wind én dat je kogel over lange afstanden gaat dalen en je dus boven je target moet gaan mikken. Dit maakt het spel heel erg uitdagend ook al heb je de campagne uit, probeer het gewoon nog een keer maar dan een stuk moeilijker!

Hoe is de multiplayer?

De multiplayer is ook heel erg leuk in het spel, mits je het zoals ik op de  PC speelt. Dit heeft als reden dat je het spel alleen online kan doen met verschillende spelers. Bij de playstation en Xbox versie kun je alleen cooperative spelen. Dit houd in dat je met maximaal twee personen een multiplayer mode kan spelen. Deze modes zijn waves van enemy's overleven(killtally), overwatch wat inhoud dat de één de sniper is en de ander moet op de grond een missie uitvoeren en de sniper moet hem dan dekken. En de laatste is samen onderdelen zoeken in vijandelijk gebied zonder opgemerkt te worden. Het nadeel hiervan is dat als je onbekende hebt het soms heel lastig wordt om de missie succesvol uit te voeren.

Voor de PC heb je deze modes ook, maar heb je ook de mogelijkheid net als bij Call of Duty om een eigen server te maken of in andere mee te spelen. Hierdoor komt er Team Death Match bij, Death Match wat ieder voor zich is, Team Distance King, Distance King. Deze laatste twee houden in dat nadat de tijd verstreken is het team met het grootste aantal meters wint. Dus de afstanden van alle kills van je team worden opgeteld en het team dat de meeste kills van afstand heeft gemaakt wint. Bij Distance King geld het voor de beste speler en die wint dan de ronde.

Wat vind je van de game?

Ik vind het een hele goede game die ik zeker zal aanraden voor de echte snipers onder ons. Het spel is uitdagend en het geeft met zijn hoge graphics kwaliteit echt het gevoel dat je zelf aan het schieten bent. Vooral de schade en de slowmotion effecten maken dit spel echt onderscheidend in tegenstelling tot andere sniper games. Als je van snipen houd is dit een van de spellen die je gewoon moét hebben! Wel raad ik je dan aan om het spel op de PC te kopen, omdat je dan nóg meer waar krijgt voor je geld en het gewoon veel leuker spelen is!

Foobie gebruiker flappie16

Geschreven artikelen: 23
Leden aangebracht: 5

Meer uit de categorie games

Fight night champion.

Boksspel met een sterk grafische storymode & indrukwekkende spelersinterface

League of Legends - Gratis RTS

Een gratis game waar je veel inzicht, strategy en teamplay voor nodig hebt.

Red Dead Redemption

Deze uitgebreide, free roaming game uitgebracht in mei 2010 door Rockstar Games heeft zeker niet een paar centjes gekost om te ontwerpen. Het resultaat mag er zijn! Ik vond het één van de beste spellen die ik in tijden heb gespeeld!

Call Of Duty - Modern Warfare 2

Het spel van dit moment ... Call of Duty Modern Warfare 2

Terrorisme en Oorlog-games

Terroristen en war games? Lees verder om erachter te komen op welke manier deze games worden gebruikt door terroristen.

Gosupermodel

Gosupermodel: een site waar meiden zich kunnen ontplooien

Verantwoord speelgoed, is ook leerzaam

Verantwoord Houten speelgoed en 3d puzzels zijn zeer leerzaam voor kinderen en volwassenen

Wat is Wordfeud?

de nieuwste rage wordfeud

Tribalwars: Handige tips voor een beginner

Wil je een gratis online spel via internet spelen. Deze game is aan te raden! Het is een strategische game en wordt door duizenden mensen gespeeld. Als je een beginnende speler bent, lees dan dit artikel voor wat tips!

Warrock Recensie

Warrock, Gratis first person shooter van GamersFirst

Persona 4