Meer seks met deze voedingsmiddelen


Publicatie datum:

Wees zekerder van je stuk in je seksleven met deze voedingswaren

Gesponsorde koppelingen

Je aantrekkelijkheid zit meestal in je eigen hoofd, in veel gevallen is dat ook zo. Uitstraling en blijk geven van zelfvertrouwen doet meer dan welke kledingmaat dan ook. Maar er zijn zo bepaalde voedingsstoffen die net voor dat ietsje meer kunnen zorgen. Ook in de oudheid kende men al veel van deze middelen.

Gesponsorde koppelingen

Uit verder onderzoek blijkt dat verschillende gezonde voedingsstoffen en antioxidanten er voor zorgen dat er in onze hersenen bepaalde krachtige endorfines kunnen vrijkomen waardoor we ons sexy gaan voelen, al is het van persoon tot persoon afhankelijk welk voedingsmiddel daarvoor het beste zorgt. Verbazingwekkend genoeg moet je geen vreemde planten of zaden te gaan eten, dagdagelijkse voedingswaren zitten vol met 'sexy' antioxidanten:

1. Oesters

Van alle afrodisiaca is dit letterlijk en figuurlijk, dé parel. Gezien oesters veel omega 3 vetzuren bevatten, en dus goede cholesterol, verbeteren ze de bloedsomloop. Tevens bevatten ze ook hoge concentraties zink en dopamine. Dat laatste zorgt voor een hoger testosterongehalte en schijnt de kwaliteit van het sperma te verbeteren.

2. Amandelen

Amandelen zijn, net als oesters, rijk aan zink. Zink verhoogt het testosterongehalte en zorgt voor meer en beter sperma. De verhoogde waarden vitamienen E en F zorgen voor meer zin in seks, terwijl de magnesium in amandelen zorgt voor een ontspannen geest in een ontspannen lichaam.

3. Rode pepers

Door het opnemen van bètacaroteen voelen zowel vrouwen als mannen zich meer aangetrokken tot elkaar. Deze antioxidant zit in alle oranje groenten zoals wortelen, paprika's en pompoenen. Maar in rode pepers zou meer bètacaroteen zitten dan eender welke groente.

4. Rucola

Al door de eeuwen gekend in de mediterrane culturen maar uit recent onderzoek zou nu blijken dat rucalo die vrije radicalen bestrijdt die de aanmaak van testosteron verstoren. Het hoge percentage vitamine E stimuleert de aanmaak van het 'sekshormoon'.

5. Asperges

Bevatten net als rucola een hoge dosis vitamine E en daar bovenop nog een hoge waarde aan foliumzuur. Foliumzuur zou voor een verhoogd libido zorgen.

6. Cacao

Gaat onzekerheid en angst tegen, verhoogt het gevoel van ontspanning, van hartstocht en lust en geeft een krachtige boost aan het libido. Chocolade ongezond?

7. Watermeloen

Doordat het de antioxidant citrulline bevat, dat verantwoordelijk is voor het verwijden van de bloedvaten, wordt de watermeloen wel eens de natuurlijke viagra genoemd.

 

Uiteindelijk ben je toch nog altijd wat je eet!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 43
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Sigaretten tegen de stress?

Stress onder rokers blijkt veel meer voor te komen als bij niet-rokers

Culturele variatie in psychische gezondheid

Culturele variatie in psychische gezondheid

Alles over tetanus

Informatie over tetanus en tentanusvaccinatie

Het elektronisch patiëntendossier

Lees hier alles over het elektronisch patiëntendossier (EPD)

Gezond bruin worden

De voor en nadelen van een tintje kweken.