Opdrukken


Publicatie datum:

Opdrukken doe je zo? De effectieve manier, probeer het!

Gesponsorde koppelingen

Opdrukken doe je zo

 

Het is mooi weer en je wilt er top uitzien. Je wilt dat je lichaam in top conditie is. Dat kan je bereiken. De oefening is speciaal voor je ontwikkeld, zodat je er fit uit ziet. En je lichaam zich ontwikkeld in een mooie strakke gespierde lijf. De V vorm waar je naar op zoek bent. Je traint met deze oefening alle grote spieren in het lichaam. De nek, schouders, armen, borst, buikspieren, rug, benen, biceps, en triceps.

Iedereen drukt op, maar is dit goed. Dat is de vraag? Je zit tal van mensen opdrukken. Het meest effectieve manier van opdrukken daar gaat het om. Je moet resultaat zien en snel. De verbranding en verzuring van de spieren waardoor de spieren zich ontwikkelen daar streef je naar.

Het mooie van de oefening is dat het totaal geen ruimte in beslag neemt. Je hebt geen gewichten nodig. Je traint met je eigen lichaamsgewicht. De kans op blessure is minimaal.

Je kunt deze oefening in het begin op je knieën uitvoeren. Het beste is de opdruk stand met de benen gestrekt

 Positie:Neem de opdruk positie aan. Strek je benen zoveel mogelijk naar achteren. Houdt de positie aan.

Ontspannen houding:Zorg dat je rug recht is. De schouder en armen zijn redelijk ontspannen. Je voelt de zwaarte kracht in je schouder en armen.

Al het gewicht is nu naar een punt. Adem in en zak nu langzaam met je schouder en armen naar beneden toe. De boven armen druk je tegen het lichaam aan. Je borst mag de grond niet aanraken. Nog niet uitademen en nog niet naar boven. Blijf in deze houding. Ga nu een klein stukje (20 centimeter) naar voren met je schouders.

Je nek houdt je recht. Kijk naar voren, ontspan de nekspieren. De buik en rugspieren zijn aangespannen.

Ademhaling:Tijdens het uitademen kom je een klein stukje naar boven ongeveer 15 centimeter. Blijf in deze houding. Adem in en ga met je schouder naar achteren in de zelfde positie. Ga nu weer 15 centimeter naar boven en adem uit. Hoe deze positie vast. Adem in, ga nu weer helemaal naar beneden net boven de grond. Denk eraan je borst mag de grond niet aanraken. Houdt de positie die je nu hebt vast en ga nu zover als dat je kunt naar voren met je schouders, voel je het al.

 

Nu dat je zover mogelijk met je schouders naar voren ben gegaan push je je zelf helemaal weer naar boven. Tijden het uitstoten adem je uit. Je ademt je leeg uit. Dit doe je zodat de longen automatisch weer opzoek gaan naar zuurstof. Door dit te doen neemt de long(en) de zuurstof optimaal op.

Spieren:Doe 10 x herhalingen. Voel je de kuitspieren, de bilspieren, de hamstrings, de rugspieren, de buikspieren, de schouderspieren, de triceps, de biceps, de nekspieren en de borstspieren volhouden je bent goed bezig.

 

Extra training:Ben jij die fanatieke persoon die lekker bezig is met deze oefening, dan heb ik een tip, probeer deze oefening in 5 x treden. Ga naar beneden in 5 x stappen van 15 centimeter, blijf 7 seconden in deze positie, houvast en werk zo de andere 4 x stappen uit. Doe dit zoveel als dat jij wenst. Ik weet zeker dat deze oefeningen je laat werken. Ik heb er de volste vertrouwen in. Ik weet zeker na dat jij deze oefening hebt uitgeprobeerd, een tevreden work-out hebt.

Resultaat:Kijk in de spiegel en vergelijk zelf of je lichaam er beter uit ziet, jij treft het. De gezondheid en vitaliteit blijven hierdoor gewaarborgd, dit merk je. Na deze stevige workout voel je de kracht in je lichaam. Het gevoel van voldoening waar jij naar opzoek was heb je nu gevonden. Eindelijk een oefening waar jij baat bij hebt gehad. Een perfecte oefening voor een perfect persoon.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 14
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Rauwe of gekookte groenten? Wat is gezonder?

De voordelen en nadelen van het eten van rauwe groenten en gekookte groenten.

Vet-oplosbare en water-oplosbare vitaminen

Het verschil

Dromen verklaard; tanden

in dit artikel geeft ik enkele verklaringen voor dromen die gaan over tanden

Bloosangst

Bloosangst kan een serieuze belemmering betekenen in iemands leven

Cancer Genomics: De genen van kanker

Nieuwe ontwikkelingen van Cancer Genomics en de gevolgen daarvan.

Melatonine, en dan lekker slapen

Melatonine wordt gebruikt om beter in slaap te kunnen vallen. Is melatonine veilig en verstandig?

Een glutenvrij dieet, waarom eigenlijk?

Mensen met coeliakie (glutenallergie) dienen heel hun leven een glutenvrij dieet te volgen. Waarom?

Veel klachten na vaccinatie tegen de Mexicaanse Griep.

wel of niet om de tweede inenting tegen de Mexicaanse Griep?

Neefjes of muggen, wat maakt ze zo vervelend?

Ieder jaar opnieuw, zijn ze er weer; die irritante zoemende muggen. Ze prikken je lek en houden je uit je slaap. Wat maakt hen zo vervelend en wat kun je ertegen doen?

Er moet iets gedaan worden aan het overgewicht in Nederland

Nederlanders worden steeds dikker en dit is een ernstig probleem, maar wat zijn nu eigenlijk de oorzaken? Wat kunt u doen om te voorkomen dat u met dit soort problemen komt te zitten? En hoe kunt u die problemen oplossen?

Basis gezichtsbehandeling

Hoe een basis gezichtsbehandeling geven

Werken in de thuiszorg als bijbaan

Een bijbaan in de thuiszorg, wat kun je ervan verwachten?

Gedragsverandering bij overgewicht

Het is fascinerend om te zien hoe verschillend mensen met hun overgewicht omgaan. Laten we eens gaan kijken naar deze groepen mensen vanuit het stages of change model, een model vanuit de Motivational Interviewing, waarin het proces van gedragsverandering in verschillende fases wordt beschreven.

Gezond bruin worden

De voor en nadelen van een tintje kweken.

hoe kom je het snelst van je kater af

een paar tips die je helpen om snel van je kater af te komen.

Afvallen zonder dieet

Als je wilt afvallen zonder dieet, staan hier de tips die je nodig zult hebben!

Alles over endometriose

Informatie over endometriose

dromen verklaard; vreemdgaan

Wat betekent het als jij droomt dat jij (of misschien wel je partner) vreemd gaat?

Beter in je vel in 9 stappen.

Beter in je vel zitten is makkelijker te bereiken dan je zelf denkt.In de volgende 9 stappen leer je hoe je dit het beste kan bereiken.

Reiki - De tweede graad : Handboek voor het werken met tweedegraads-Reiki.-Eckart Warnecke (recensie)

suggesties om met Reiki 2 te werken

Recent onderzoek door het VUMC, onder leiding van Tom Würdinger, leidt tot een grote doorbraak.

Het onderzoek van Tom Würdinger heeft geleid tot verbluffende resultaten maar hoe is Tom Würdinger zo ver gekomen.

Avodart

Beschrijving van het medicament Avodart.

Een andere waarheid achter hart- en vaatziekten

De relatie tussen vitamine C tekort en hart- en vaatziekten.

Alles over depressie

Informatie over depressies, soorten depressie, symptomen en behandeling

Slapeloosheid en slaapproblemen

Wat zijn de oorzaken en gevolgen van slapeloosheid en wat kan je er tegen doen?