Uw Natuurlijk gewicht!


Publicatie datum:

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

Gesponsorde koppelingen

Van gewichtsvorming naar gewichtsbeheersing!

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

U wilt uw perfecte lichaam, een goede gezondheid en fit de toekomst tegemoet gaan!

Er wordt maar al te vaak voorgehouden dat dit ene product of programma al uw problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen!

UW NATUURLIJKE GEWICHT.

Van gewichtsvorming naar gewichtsbeheersing!

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

 U wilt uw perfecte lichaam, een goede gezondheid en fit de toekomst tegemoet gaan!

Er wordt maar al te vaak voorgehouden dat dit ene product of programma al uw problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen!

Uw lichaam is een complex geheel, met een verrassend simpel uitgangspunt: ·ENERGIE IN = ENERGIE UIT"! Enige verstoring in dit simpele samenspelen heeft uiteindelijk grote gevolgen.Als uw ideaal gewicht en figuur weer heeft is het belangrijk om dit in stand te houden. Naast de financiële gevolgen, zijn er voldoende redenen vanwege gezondheid dat u beter af bent om uw gewicht en figuur blijvend onder controle te houden..

Starten met fitness

Fitness is in de afgelopen jaren gegroeid naar sport nummer 1 in Nederland. Meer dan 1,5 miljoen mensen bezoeken elke week een sportcentrum. Belangrijkste reden van het bezoek is de gezelligheid en de effectiviteit. Of je nu conditie wilt verbeteren, af wilt vallen, de rug sterker wilt maken of gewoon lekker gezond wil bewegen, bij het sportcentrum kan je dit op de meest effectieve en gezellige manier. Regen of sneeuw, het is er altijd warm, alleen of met een aantal vrienden of partner, je sport nooit alleen.

 Inhoud* Introductie training* Fittest* Persoonlijk programma* Zelf je sporttijd bepalen* Ruime keuze uit diverse sportactiviteiten

Het doel van afslanken is je vetpercentage verlagen. De meeste diëten verhongeren het lichaam, waardoor je niet alleen vet afbreekt maar ook waardevolle spierweefsels. Daarbij wordt er zo snel afgevallen dat het lichaam zichzelf beschermt door uiteindelijk méér vet op te slaan. Talloze studies laten zien dat iedere sporter op een natuurlijke manier zijn/haar vet-percentage doeltreffend en permanent kan verlagen - zonder verlies van spieren of energie. Dat betekent je calorie-inname verlagen, de juiste calorieën gebruiken, je calorieverbruik verhogen en het aanvullen van essentiële voedingsstoffen.

 Vetpercentage verantwoord verlagenWetenschappelijke studies laten een hoog negatief verband zien tussen een hoog vetpercentage en prestatie. Of het nou om rennen, fietsen, voetballen, schaatsen of gewichtheffen gaat, het is de laag-vetpercentage-sporter die als winnaar eruit komt. Opgeslagen vet is dood gewicht dat je meedraagt en dat vertraging veroorzaakt. Vetpercentage-verlaging is voor iedere sporter een bereikbaar doel.

 Belangrijk ten alle tijde is wel te onthouden dat wat je kwijt wil raken vet is en geen spieren. Je wil snelheid winnen en geen energie verliezen. Dit betekent verantwoord afvallen door je aan de volgende pijlers te houden:

 1. Calorie-inname verlagenCalorieën hebben we nodig om energie te produceren. Is je calorie-inname hoger dan je energieproductie, dan zal je lichaam energie (calorieën) opslaan in de vorm van vet. Is je energieverbruik hoger dan je calorie-inname, dan wordt het lichaam gedwongen om de opgeslagen calorieën te verbranden. Het opgeslagen vet wordt dus als energiebron gebruikt. Om dit te bereiken is de eerste stap je calorie-inname te verlagen door gematigder te eten. Kleine maaltijden verspreid over de dag verdienen de voorkeur.

 2. Kies de juiste calorieënCalorieën zitten in koolhydraten en vetten. Je hebt zowel goede als slechte koolhydraten/vetten. Slechte vetten (b.v. uit varkensvlees) lijken zo op onze eigen vetten dat ze veel makkelijker door het lichaam opgeslagen zullen worden. Door een keuze te maken voor de goede vetten en koolhydraten zul je geen honger lijden en je calorie-inname aanzienlijk verlagen.

GOED SLECHT Koolhydraten Volkoren granen (volkoren rijst, volkoren meel, volkoren brood, enz.), vruchten, groente, complexe zoetstoffen (b.v. maltodextrine, fructose, enz.). Geraffineerde suikers en granen (witte suiker, wit meel, witte rijst en alle producten die deze bevatten). Vetten Koudgeperste olieën (wordt op het label aangegeven), ongebrande noten en zaden, vette vis (zalm, tonijn, haring, enz.), olijfolie om in te bakken. Margarines (ook dieetmargarines), kaas, gebrande noten en zaden (pinda's, cashewnoten, pindakaas, enz.), dierlijke vetten (varkensvlees, rundvlees, enz.)

 3. Calorieverbruik verhogenAls je je calorie-inname verlaagd hebt, is het belangrijk om het lichaam te dwingen haar vetreserves aan te spreken, d.w.z. verbranden. De meest effectieve manier om dit te doen, is om minimaal 4x per week 30 minuten iets te doen aan aerobic-achtige sportoefeningen. Denk b.v. aan joggen of aerobics. Sporten dus waarbij er gezweet wordt. Studies laten zien dat 20 minuten nadat je met aerobic-achtige oefeningen bezig bent, men vet gaat verbranden. Als je tijd beperkt is en je moet kiezen, train dan minder vaak voor langere periodes. Door aerobic-achtige oefeningen te doen versnel je de vetverbrandingsprocessen, maar ook daarna blijf je meer dan normaal vet verbranden totdat je weer gaat slapen. 's Morgens sporten zal dus de vetverbranding extra stimuleren.

 4. Aanvullen van essentiële stoffenDoor het aanvullen van essentiële voedingsstoffen zorg je ervoor dat je natuurlijke vetverbrandingsprocessen optimaal blijven draaien. Een extra verlaging van je vetpercentage is het gevolg. American Sports Nutrition brengt een reeks voedingssupplementen op de markt die hun werking op het gebied van gewichtscontrole in verscheidene klinische laboratoria bewezen hebben.

 Weet wat je eet

De gezelligste maand van het jaar is net begonnen wat voor velen weer betekent dat naast de vele pakjes van de Sint of de Kerstman, er ook erg veel gegeten gaat worden. In december komen we gemiddeld twee kg aan. Met name al het zoet is verleidelijk om van af te blijven. Helemaal niet erg om af en toe eens iets lekkers te pakken maar vergeet niet dat met name al het lekkernij veel calorieën bevat.

.Kijk ook eens op voedingscentrum.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Rauwe of gekookte groenten? Wat is gezonder?

De voordelen en nadelen van het eten van rauwe groenten en gekookte groenten.

Kinderen en slapen, do's en don'ts.

Heeft uw kind moeite met slapen? Kijk hier voor meer informatie.

De cognitieve, psychodynamische en humanistische benadering over persoonlijkheid

In dit artikel wordt besproken hoe de cognitieve, psychodynamische en humanistische benadering over persoonlijkheid denken

Extra verzorging voor uw gebit en het gebit van uw kinderen.

Een stukje extra verzorging voor het gebit

Dru Yoga

Een nadere uitleg over Dru Yoga, wat is het precies, en voor wie?

Hoofdroos

Bijna iedereen heeft wel eens last gehad van hoofdroos. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Ontbijten

Waarom ontbijten we? Hoe verschilt het ontbijt van land tot land?

Detoxen,ontslakken lichaam reinigen

informatie over het steeds bekender wordende detoxen.

Bach bloesem therapie

Bach therapie werkt in op het mentale gestel van mens en dier.

Ontstoken ogen bij kinderen

Wat zijn de symptomen bij ontstoken ogen? Wat is de oorzaak en hoe behandel je ontstoken ogen?

Sauna en sport

Een uitleg over de voordelen van de sauna voor sporters zowel als sedentairen. Evenals een overzicht voor het juiste gebruik van de sauna.

'Man without a memory'

Het geheugenverlies van Clive Wearing

Suikerziekte

Wat is suikerziekte? Vind hier de antwoorden!

Het einde van kanker en het begin van het eeuwige leven, of is dat iets te optimistisch? Wat is de rol van de telomeren en telomerase in ons genoom?

Er is steeds meer bekend over telomeren en telomerase en hun rol bij celveroudering.

KIDD Syndroom

U heeft een kind dat ander gedrag vertoont dan andere kinderen. Vaak hoofdpijn, is onrustig, problemen met haren wassen, wil vaak niet mee doen aan spelletjes, is laat met allerlei normale zaken zoals fietsen, lopen, hinkelen, praten, moeite met leren.

Diagnose ‘De ziekte van Crohn’, wat nu?

Wat te doen bij de ziekte van Crohn.

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven I

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven

Wat is Raw Food?

Wat is het raw food dieet?

Werkstuk over AIDS

Alles over AIDS (acquired immune deficiency syndrome) en HIV (Human immunodeficiency virus).

Extra vitamines tijdens de zwangerschap

Heb ik tijdens mijn zwangerschap extra vitamines nodig? Welke vitamines heb ik nodig?

Als spanning een Burn-Out wordt.

Hoe voorkom en herken je een burn-out?

Dikkedarmkanker

Wat is dikkedarmkanker? Waar ontstaat het, wat is de groeiwijze en wat zijn de behandelmethoden?

Kun je met Nontox goedkoop kanker genezen?

Kun je met het anti bacteriële en anti virale desinfectiemiddel Nontox ook goedkoop kanker genezen?

HIV

Een kort verslag over HIV.

Invloed van licht (lichttherapie op slaapritme).

Een informerend artikel over de invloed van licht op het slaap en waakritme.