Uw Natuurlijk gewicht!


Publicatie datum:

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

Gesponsorde koppelingen

Van gewichtsvorming naar gewichtsbeheersing!

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

U wilt uw perfecte lichaam, een goede gezondheid en fit de toekomst tegemoet gaan!

Er wordt maar al te vaak voorgehouden dat dit ene product of programma al uw problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen!

UW NATUURLIJKE GEWICHT.

Van gewichtsvorming naar gewichtsbeheersing!

De praktijk is vaak weerbarstig en draagt meer risico met uw keuze om (weer) naar uw gewicht en figuur te streven die het eerder had.

 U wilt uw perfecte lichaam, een goede gezondheid en fit de toekomst tegemoet gaan!

Er wordt maar al te vaak voorgehouden dat dit ene product of programma al uw problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen!

Uw lichaam is een complex geheel, met een verrassend simpel uitgangspunt: ·ENERGIE IN = ENERGIE UIT"! Enige verstoring in dit simpele samenspelen heeft uiteindelijk grote gevolgen.Als uw ideaal gewicht en figuur weer heeft is het belangrijk om dit in stand te houden. Naast de financiële gevolgen, zijn er voldoende redenen vanwege gezondheid dat u beter af bent om uw gewicht en figuur blijvend onder controle te houden..

Starten met fitness

Fitness is in de afgelopen jaren gegroeid naar sport nummer 1 in Nederland. Meer dan 1,5 miljoen mensen bezoeken elke week een sportcentrum. Belangrijkste reden van het bezoek is de gezelligheid en de effectiviteit. Of je nu conditie wilt verbeteren, af wilt vallen, de rug sterker wilt maken of gewoon lekker gezond wil bewegen, bij het sportcentrum kan je dit op de meest effectieve en gezellige manier. Regen of sneeuw, het is er altijd warm, alleen of met een aantal vrienden of partner, je sport nooit alleen.

 Inhoud* Introductie training* Fittest* Persoonlijk programma* Zelf je sporttijd bepalen* Ruime keuze uit diverse sportactiviteiten

Het doel van afslanken is je vetpercentage verlagen. De meeste diëten verhongeren het lichaam, waardoor je niet alleen vet afbreekt maar ook waardevolle spierweefsels. Daarbij wordt er zo snel afgevallen dat het lichaam zichzelf beschermt door uiteindelijk méér vet op te slaan. Talloze studies laten zien dat iedere sporter op een natuurlijke manier zijn/haar vet-percentage doeltreffend en permanent kan verlagen - zonder verlies van spieren of energie. Dat betekent je calorie-inname verlagen, de juiste calorieën gebruiken, je calorieverbruik verhogen en het aanvullen van essentiële voedingsstoffen.

 Vetpercentage verantwoord verlagenWetenschappelijke studies laten een hoog negatief verband zien tussen een hoog vetpercentage en prestatie. Of het nou om rennen, fietsen, voetballen, schaatsen of gewichtheffen gaat, het is de laag-vetpercentage-sporter die als winnaar eruit komt. Opgeslagen vet is dood gewicht dat je meedraagt en dat vertraging veroorzaakt. Vetpercentage-verlaging is voor iedere sporter een bereikbaar doel.

 Belangrijk ten alle tijde is wel te onthouden dat wat je kwijt wil raken vet is en geen spieren. Je wil snelheid winnen en geen energie verliezen. Dit betekent verantwoord afvallen door je aan de volgende pijlers te houden:

 1. Calorie-inname verlagenCalorieën hebben we nodig om energie te produceren. Is je calorie-inname hoger dan je energieproductie, dan zal je lichaam energie (calorieën) opslaan in de vorm van vet. Is je energieverbruik hoger dan je calorie-inname, dan wordt het lichaam gedwongen om de opgeslagen calorieën te verbranden. Het opgeslagen vet wordt dus als energiebron gebruikt. Om dit te bereiken is de eerste stap je calorie-inname te verlagen door gematigder te eten. Kleine maaltijden verspreid over de dag verdienen de voorkeur.

 2. Kies de juiste calorieënCalorieën zitten in koolhydraten en vetten. Je hebt zowel goede als slechte koolhydraten/vetten. Slechte vetten (b.v. uit varkensvlees) lijken zo op onze eigen vetten dat ze veel makkelijker door het lichaam opgeslagen zullen worden. Door een keuze te maken voor de goede vetten en koolhydraten zul je geen honger lijden en je calorie-inname aanzienlijk verlagen.

GOED SLECHT Koolhydraten Volkoren granen (volkoren rijst, volkoren meel, volkoren brood, enz.), vruchten, groente, complexe zoetstoffen (b.v. maltodextrine, fructose, enz.). Geraffineerde suikers en granen (witte suiker, wit meel, witte rijst en alle producten die deze bevatten). Vetten Koudgeperste olieën (wordt op het label aangegeven), ongebrande noten en zaden, vette vis (zalm, tonijn, haring, enz.), olijfolie om in te bakken. Margarines (ook dieetmargarines), kaas, gebrande noten en zaden (pinda's, cashewnoten, pindakaas, enz.), dierlijke vetten (varkensvlees, rundvlees, enz.)

 3. Calorieverbruik verhogenAls je je calorie-inname verlaagd hebt, is het belangrijk om het lichaam te dwingen haar vetreserves aan te spreken, d.w.z. verbranden. De meest effectieve manier om dit te doen, is om minimaal 4x per week 30 minuten iets te doen aan aerobic-achtige sportoefeningen. Denk b.v. aan joggen of aerobics. Sporten dus waarbij er gezweet wordt. Studies laten zien dat 20 minuten nadat je met aerobic-achtige oefeningen bezig bent, men vet gaat verbranden. Als je tijd beperkt is en je moet kiezen, train dan minder vaak voor langere periodes. Door aerobic-achtige oefeningen te doen versnel je de vetverbrandingsprocessen, maar ook daarna blijf je meer dan normaal vet verbranden totdat je weer gaat slapen. 's Morgens sporten zal dus de vetverbranding extra stimuleren.

 4. Aanvullen van essentiële stoffenDoor het aanvullen van essentiële voedingsstoffen zorg je ervoor dat je natuurlijke vetverbrandingsprocessen optimaal blijven draaien. Een extra verlaging van je vetpercentage is het gevolg. American Sports Nutrition brengt een reeks voedingssupplementen op de markt die hun werking op het gebied van gewichtscontrole in verscheidene klinische laboratoria bewezen hebben.

 Weet wat je eet

De gezelligste maand van het jaar is net begonnen wat voor velen weer betekent dat naast de vele pakjes van de Sint of de Kerstman, er ook erg veel gegeten gaat worden. In december komen we gemiddeld twee kg aan. Met name al het zoet is verleidelijk om van af te blijven. Helemaal niet erg om af en toe eens iets lekkers te pakken maar vergeet niet dat met name al het lekkernij veel calorieën bevat.

.Kijk ook eens op voedingscentrum.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Diabetes type I en diabetes type 2; de verschillen!

Media misleidend over diabetes! Lees over de verschillen!

Vitamine A

The night sight vitamine

HELLP syndroom

wat is het HELLP syndroom?

Vitamine B12: Cobalamine

Informatief artikel over Cobalamine (vitamine B12)

Autisme, Asperger, PDD-nos, RETT syndroom en Desintegratiestoornis

Wat houdt Autisme, Asperger, PDD-nos, RETT syndroom en het Desintegratiestoornis van de kinderleeftijd eigenlijk in.

Angststoornissen

alles over angsstoornissen en fobiën

Rauwe of gekookte groenten? Wat is gezonder?

De voordelen en nadelen van het eten van rauwe groenten en gekookte groenten.

FitBit activity tracker - De fitness gadget van het jaar!

Je kent het vast wel, je zit de hele dag op kantoor en ’s avonds ben je te moe om nog te sporten. Je hebt chronisch bewegingstekort. Met de FitBit Flex is dit verleden tijd.

Fit met Manon 1 - strakke billen deel 2.

Een vervolg op deel 1.

Alles over homeopathie

Alles wat u moet weten over homeopathie. Hoe het ontstaan is hoe het werkt en hoe het in het hedendaags leven nog toepasbaar is om de algehele gezondheidstoestand te verbeteren.

Gezonder leven zonder suiker

De nadelige gevolgen van suiker voor onze gezondheid

Sigaret

Algemene informatie over sigaret

ADHD volksziekte nummer 1

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig ADHD heeft of een variant hierop, maar is dit ook zo..

Alles over hielspoor

Informatie over hielspoor

Overweegt u Chiropractie?

Informatief artikel over Chiropractie

Wat te doen tegen brandend maagzuur?

brandend maagzuur is een irritante kwaal maar met de juiste aanpassingen kun je er wat aan doen.

Geneeskrachtige kruiden die een zwangerschap bevorderen bestaan echt !

Vrouwen bij wie zwanger raken niet vanzelf gaat , geef de moed niet op

Ziekte en gezondheid

Lichtwerkers deel 2 verschillende oorzaken van ziekte

Gedragsverandering bij overgewicht

Het is fascinerend om te zien hoe verschillend mensen met hun overgewicht omgaan. Laten we eens gaan kijken naar deze groepen mensen vanuit het stages of change model, een model vanuit de Motivational Interviewing, waarin het proces van gedragsverandering in verschillende fases wordt beschreven.

Wat kun je doen tegen een koortslip?

Wat is een koortslip (herpes labialis) en hoe kom je er weer vanaf?

Bewegen met baby's

Bewegen met baby's

Tanden en kiezen bij kinderen

Tanden en kiezen van jonge kinderen

De cyclus en symptomen van Binge Eating Disorder

Artikel over de cyclus van BED en de tekenen en symptomen van binge- eating.

Hypertensie of hoge bloeddruk

Een jaarlijkse bloeddrukmeting is voor ieder van belang. Zonder het te weten kan je aan hypertensie of hoge bloeddruk lijden.

Alles over hyperventilatie

Wat is hyperventilatie en wat kun je eraan doen.