Slapeloosheid


Publicatie datum:

slapeloosheid, wat kan ik er aan doen??

Gesponsorde koppelingen

Veel mensen hebben last van slapeloosheid. Wat kunnen zij er aan doen?

Slapeloosheid

Tegenwoordig hebben enorm veel mensen last van slapeloosheid. Spanningen en zorgen zijn vaak de oorzaak van langdurig wakker liggen. Daarom is het erg belangrijk goed uw eigen grenzen aan te geven en niet meer doen dan u aan kunt! Een dagboek voor slapeloosheid kan u helpen meer inzicht te krijgen in de reden waarom u deze klachten heeft. Het is belangrijk te noteren hoe laat u naar bed gaat en opstaat, ook wanneer u overdag slaapt, hoe lang u snachts niet slaapt, hoe laat u gegeten en gedronken heeft en wanneer u uw medicijnen inneemt.

U kunt verder de volgende tips gebruiken:

Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op.

Ontspan voor het slapen gaan, een warm bad, een blokje om, rustige muziek, geen drukke films.

Neem vitamines 's morgens in en niet 's avonds. Je kan er opgewekt van worden.

Zorg dat de slaapkamer rustig is en niet te warm of te koud. Frisse lucht is altijd goed. Is de matras nog goed en zijn de kussens nog naar wens?

Stop met roken. Mensen die roken kunnen slechter slapen. Lukt het niet alleen, zoek dan hulp via internet of huisarts. Beloof jezelf een leuk uitstapje van het bespaarde geld!

Eet 's avonds laat geen zware maaltijden en drink na 16.00 uur geen cafeinedranken zoals cola of koffie meer. Neem daarvoor in de plaats een kruidenthee die voor een goede nachtrust is met bijvoorbeeld citroenmelisse, hop en valeriaan. Het is misschien even wennen maar zal uw nachtrust enorm verbeteren.

Vooral na vliegen of bij ploegendiensten kan het dag en nachtritme verstoord zijn. Onze biologische klok wordt ingesteld door een stof die door ons lichaam wordt aangemaakt, melatonine genaamd. Dit melatonine is in de drogisterijen verkrijgbaar in de plantaardige vorm en wordt van tomatenextract gemaakt.

Er zijn via de huisarts diverse inslapers verkrijgbaar maar deze hebben helaas vaak de bijwerking dat ze verslavend werken. Het is daarom beter zolang het gaat een homeopatisch middel te gebruiken. Er zijn diverse middelen in de handel vaak met citroenmelisse, passiebloem, hop en valeriaan, welke allen rust geven. Een goede doorslaper is avena sativa, welke zenuwsterkend is.

Als iemand zorgen heeft en steeds maar door blijft malen dan kan het mineraal magnesium goed ontspanning brengen.

De meeste mensen hebben 7 tot 8 uur slaap nodig maar enkelen hebben aan 5 uur ook genoeg. Voor u kan 5 uur wellicht ook genoeg zijn!!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Gewrichtspijn

Voedingstips bij gewrichtspijn, Artritis en Artrose, wat is het en wat kan ik doen tegen de pijn.

Bloemen ongewenst in ziekenhuizen

Bloemen in het ziekenhuis, is het gevaarlijk voor de patiënten of kan er onbezorgd van worden genoten?

Omgaan met chronische pijn

hoe omgaan met chronische pijn

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven V

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven V

Roken is geestelijk gezond, roken is lekker

In dit artikel wordt met roken het verbranden van bepaalde stoffen en het vervolgens inhaleren van de daarbij ontstane rook van deze stoffen bedoelt. De meest gangbare brandbare stof die hiervoor gebruikt wordt is tabak.

Fit met Manon 3 - stevige bovenarmen

Hoe kom je van die slappe bovenarmen af?

Is het mogelijk een speciaal trainingsprogramma op te stellen voor COPD-patiënten om zo hun conditie (blijvend) te verbeteren?

Wat zal er veranderen als COPD-patiënten een trainingsprogramma gaan volgden? Zou de kwaliteit van leven vooruit gaan?

Spierspanningshoofdpijn

Dit onderwerp gaat over hoofdpijn, tips, klachten en oorzaken.

Alles over liposculpture en liposuctie

De opvolger van liposuctie is liposculpture, lees er hier alles over!

Fytotherapie: een geschenk van Moeder Natuur

Dit artikel beschrijft hoe je met een gezonde levenswijze, onder andere gebaseerd op fytotherapie, gewicht en vet zou kunnen kwijtraken.

Dromen verklaard; je ex

Wat betekent het als je droomt over je ex partner of geliefde?

Nazorg voor je tattoo dat doe je zo

Je hebt eindelijk je felbegeerde tattoo maar hoe verzorg je hem eigenlijk

Kun je met Nontox goedkoop kanker genezen?

Kun je met het anti bacteriële en anti virale desinfectiemiddel Nontox ook goedkoop kanker genezen?

Een andere waarheid achter hart- en vaatziekten

De relatie tussen vitamine C tekort en hart- en vaatziekten.

Hoofdroos

Bijna iedereen heeft wel eens last gehad van hoofdroos. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Mensen met overgewicht of obesitas lopen een hoger risico op een vitamine D tekort.

Mensen met overgewicht hebben vaak een vitamine D tekort. Hoe komt dat?

Waarom ben ik dik?

Dit verklaard een hoop over overgewicht.

Manieren om van je buikvet af te komen

Als je een dikke buik die wordt dit normaal gesproken beschouwd als ongezond. En dat is ook zo wat buikvet zorgt voor verhoogde risico’s bij bepaalde ziekten.

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Psychische aandoening meest voorkomend bij vrouwen

stoppen met roken

De eerste dagen na het stoppen met roken zijn het moeilijkst en denk je vaak constant aan roken. Het stoprokenblog biedt uitkomst en een prettig samenzijn met mede stoppers.

Problemen met de stoelgang, waar kan het aan liggen?

Darmstoornissen en problemen met de stoelgang

Ondergewicht, hoe kom ik aan?

Je leest altijd over overgewicht, maar hoe zit het met ondergewicht en hoe kom ik aan?

Alles over parkinson

Informatie over de ziekte van parkinson: oorzaken, symptomen en behandeling

Alcohol en de effecten op je lichaam.

De korte en lange termijn effecten van alcohol op je lichaam.

Nagel

Meest voorkomende nagelproblemen en wat men er aan kan doen. In sommige gevallen wijst een nagalafwijking op een ernstige onderliggende ziekte.