Slapeloosheid


Publicatie datum:

slapeloosheid, wat kan ik er aan doen??

Gesponsorde koppelingen

Veel mensen hebben last van slapeloosheid. Wat kunnen zij er aan doen?

Gesponsorde koppelingen

Slapeloosheid

Tegenwoordig hebben enorm veel mensen last van slapeloosheid. Spanningen en zorgen zijn vaak de oorzaak van langdurig wakker liggen. Daarom is het erg belangrijk goed uw eigen grenzen aan te geven en niet meer doen dan u aan kunt! Een dagboek voor slapeloosheid kan u helpen meer inzicht te krijgen in de reden waarom u deze klachten heeft. Het is belangrijk te noteren hoe laat u naar bed gaat en opstaat, ook wanneer u overdag slaapt, hoe lang u snachts niet slaapt, hoe laat u gegeten en gedronken heeft en wanneer u uw medicijnen inneemt.

U kunt verder de volgende tips gebruiken:

Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op.

Ontspan voor het slapen gaan, een warm bad, een blokje om, rustige muziek, geen drukke films.

Neem vitamines 's morgens in en niet 's avonds. Je kan er opgewekt van worden.

Zorg dat de slaapkamer rustig is en niet te warm of te koud. Frisse lucht is altijd goed. Is de matras nog goed en zijn de kussens nog naar wens?

Stop met roken. Mensen die roken kunnen slechter slapen. Lukt het niet alleen, zoek dan hulp via internet of huisarts. Beloof jezelf een leuk uitstapje van het bespaarde geld!

Eet 's avonds laat geen zware maaltijden en drink na 16.00 uur geen cafeinedranken zoals cola of koffie meer. Neem daarvoor in de plaats een kruidenthee die voor een goede nachtrust is met bijvoorbeeld citroenmelisse, hop en valeriaan. Het is misschien even wennen maar zal uw nachtrust enorm verbeteren.

Vooral na vliegen of bij ploegendiensten kan het dag en nachtritme verstoord zijn. Onze biologische klok wordt ingesteld door een stof die door ons lichaam wordt aangemaakt, melatonine genaamd. Dit melatonine is in de drogisterijen verkrijgbaar in de plantaardige vorm en wordt van tomatenextract gemaakt.

Er zijn via de huisarts diverse inslapers verkrijgbaar maar deze hebben helaas vaak de bijwerking dat ze verslavend werken. Het is daarom beter zolang het gaat een homeopatisch middel te gebruiken. Er zijn diverse middelen in de handel vaak met citroenmelisse, passiebloem, hop en valeriaan, welke allen rust geven. Een goede doorslaper is avena sativa, welke zenuwsterkend is.

Als iemand zorgen heeft en steeds maar door blijft malen dan kan het mineraal magnesium goed ontspanning brengen.

De meeste mensen hebben 7 tot 8 uur slaap nodig maar enkelen hebben aan 5 uur ook genoeg. Voor u kan 5 uur wellicht ook genoeg zijn!!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Anesthesie

Anesthesie: het hoe en waarom.

Bloedvergiftiging

Wat is bloedvergiftiging? Wat zijn de symptomen en wat is de oorzaak?

Alles over osteoporose

Informatie over botontkalking (osteoporose)

Wil je ook de laagste zorgpremie van Nederland, kies dan voor Anderzorg.

Bij Anderzorg stel je zelf je zorgverzekering gemakkelijk samen met de laagste premie van Nederland!

de waarheid over afvallen

een inzicht in hoe afvallen echt werkt.