Slapeloosheid


Publicatie datum:

slapeloosheid, wat kan ik er aan doen??

Gesponsorde koppelingen

Veel mensen hebben last van slapeloosheid. Wat kunnen zij er aan doen?

Slapeloosheid

Tegenwoordig hebben enorm veel mensen last van slapeloosheid. Spanningen en zorgen zijn vaak de oorzaak van langdurig wakker liggen. Daarom is het erg belangrijk goed uw eigen grenzen aan te geven en niet meer doen dan u aan kunt! Een dagboek voor slapeloosheid kan u helpen meer inzicht te krijgen in de reden waarom u deze klachten heeft. Het is belangrijk te noteren hoe laat u naar bed gaat en opstaat, ook wanneer u overdag slaapt, hoe lang u snachts niet slaapt, hoe laat u gegeten en gedronken heeft en wanneer u uw medicijnen inneemt.

U kunt verder de volgende tips gebruiken:

Ga op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op.

Ontspan voor het slapen gaan, een warm bad, een blokje om, rustige muziek, geen drukke films.

Neem vitamines 's morgens in en niet 's avonds. Je kan er opgewekt van worden.

Zorg dat de slaapkamer rustig is en niet te warm of te koud. Frisse lucht is altijd goed. Is de matras nog goed en zijn de kussens nog naar wens?

Stop met roken. Mensen die roken kunnen slechter slapen. Lukt het niet alleen, zoek dan hulp via internet of huisarts. Beloof jezelf een leuk uitstapje van het bespaarde geld!

Eet 's avonds laat geen zware maaltijden en drink na 16.00 uur geen cafeinedranken zoals cola of koffie meer. Neem daarvoor in de plaats een kruidenthee die voor een goede nachtrust is met bijvoorbeeld citroenmelisse, hop en valeriaan. Het is misschien even wennen maar zal uw nachtrust enorm verbeteren.

Vooral na vliegen of bij ploegendiensten kan het dag en nachtritme verstoord zijn. Onze biologische klok wordt ingesteld door een stof die door ons lichaam wordt aangemaakt, melatonine genaamd. Dit melatonine is in de drogisterijen verkrijgbaar in de plantaardige vorm en wordt van tomatenextract gemaakt.

Er zijn via de huisarts diverse inslapers verkrijgbaar maar deze hebben helaas vaak de bijwerking dat ze verslavend werken. Het is daarom beter zolang het gaat een homeopatisch middel te gebruiken. Er zijn diverse middelen in de handel vaak met citroenmelisse, passiebloem, hop en valeriaan, welke allen rust geven. Een goede doorslaper is avena sativa, welke zenuwsterkend is.

Als iemand zorgen heeft en steeds maar door blijft malen dan kan het mineraal magnesium goed ontspanning brengen.

De meeste mensen hebben 7 tot 8 uur slaap nodig maar enkelen hebben aan 5 uur ook genoeg. Voor u kan 5 uur wellicht ook genoeg zijn!!

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Hoe werkt zonnebrandcreme?

Het mechanisme van zonnebrandcreme

Meer seks met deze voedingsmiddelen

Wees zekerder van je stuk in je seksleven met deze voedingswaren

Alles over waterpokken

Informatie over waterpokken

Verschillende nierziekten

Normaal gesproken heeft een mens twee nieren, die achter het buikvlies, zijdelings van de wervelkolom liggen en die omgeven zijn door een min of meer grote hoeveelheid vet.

Alles over SNOT

Snot... Misschien een smerig onderwerp? Maar laten we aan dit slijmerige goedje toch maar wat aandacht besteden. Het zal je neus uitkomen!

Mannen en vrouwenbreinen: heel verschillend in werking!

Verschil tussen linker en rechter hersenhelft, brein-functies en belangrijke verschillen tussen het mannen- en vrouwenbrein.

Suikerziekte

Wat is suikerziekte? Vind hier de antwoorden!

Flauwvallen: oorzaken en symptomen

Wat is flauwvallen? Wat zijn de oorzaken en symptomen? Wat te doen bij flauwvallen? Lees het hier.

EHEC-Bacterie

Vooruitgang onderzoek EHEC-bacterie

Zwangere vrouwen met de griep

A-griep kan voor zware complicaties zorgen bij zwangere vrouwen.

Levende bloed analyse

Op zoek naar een alternatieve manier van genezing van gezondheidsklachten?

Babymassage

Babymassage, dé manier om op een andere manier contact te krijgen met je baby

Wat zijn de eerste tekenen van een beginnende bevalling?

Geeft een omschrijving wat de eerste tekenen zijn van een bevalling

Een basismodel van het geheugen

In dit artikel wordt een basismodel van het werken van het menselijk geheugen gegeven

Stoppen met roken

Iedereen die ooit begonnen is met roken weet ook hoe moeilijk het is om weer te stoppen. Hier een goede methode die echt werkt.

De cyclus en symptomen van Binge Eating Disorder

Artikel over de cyclus van BED en de tekenen en symptomen van binge- eating.

Wetenschappelijk bewezen: lichamelijke beweging is beste middel om je beter te voelen

Diverse studies tonen aan dat bewegen de kwaliteit van je leven aanzienlijk verhoogt. Een half uur per dag wandelen is al voldoende om je welzijn op peil te houden.

Het verloop van cocaïneverslaving

Dit artikel geeft een schematische weergave van een mogelijk verloop van experimenteel naar geïntegreerd cocaïnegebruik

Dingen die je niet moet doen om af te vallen

Dingen die je niet moet doen om af te vallen...

Afvallen

Afvallen doe je maar op een manier en dat is bewegen.

Gezelligheidsdrinker of alcoholisme, waar ligt nou eigenlijk de grens?

De verschillende kenmerken van alcoholisme, hierdoor hopen we dat een alcoholprobleem sneller herkend wordt door de maatschappij.

Navelpiercing levensgevaarlijk!!!

Navelpiercing blijkt LEVENSGEVAARLIJK

Waterpokken

Geeft een omschrijving wat waterpokken is. Wat de oorzaak is, symptomen zijn en hoe te behandelen.

Bieslook makkelijk en heel erg lekker

Bieslook heel erg mooi in de kruidentuin en lekker in gebruik

Flesvoeding of Borstvoeding: wat past bij jou

Laat je niet gek maken door je omgeving. Hoe jij je kindje wil voeden is jouw keuze! In dit artikel vind je alle voor- en nadelen op een rij