Afvallen zonder gewicht kwijt te raken?


Publicatie datum:

een beter figuur krijgen door spiermassa op te bouwen in plaats van strict te lijnen.

Gesponsorde koppelingen

veel mensen die gaan afvallen kijken alleen naar hun weegschaal en zolang het gewicht omlaag gaat vinden ze het goed. Tot ze merken dat ze eigenlijk niet het figuur krijgen dat ze nastreven.

Feiten:

Als je een strak figuur (of een strakker figuur) wil bereiken, dan zul je bepaalde dingen moeten weten.

Ten eerste:  het gaat niet vanzelf dus als je kant en klare oplossingen, of een makkelijke manier zoekt, stop maar met lezen want die ga ik je niet geven. Maar wat handig is te weten is hoeveel je moet doen om een bepaald gewicht te verliezen. En hoeveel caloriën je met activiteiten verbrandt, en hoeveel in rust..

Strak figuur:

Belangrijk om te weten is dat alleen afvallen je figuur niet strak strekt, daarvoor zorgen voornamelijk je spieren en de enige manier om die te laten groeien is (helaas voor veel mensen) sporten...Je hoeft echt niet in de sportschool te wonen,maar je zult wel iets moeten doen. En ook hier geldt hoe meer je doet hoe beter het resultaat. Wil je strakker worden dan is het af te raden om met hele zware gewichten te gaan pompen, maar zoek alternatieven waarbij je wel je spieren gebruikt maar ze niet oppomt, dit kan van alles zijn. van mountainbiken tot aan yoga of

pilates

.

Caloriën

Die moet je verbranden om vet kwijt te raken. Je hebt een standaard aantal caloriën nodig om op gewicht te blijven, dit verschilt per persoon omdat hierop je gewicht maar je ook je mate van activiteit in je leven van belang is. Er zijn sites waarop je dit bij benadering kunt uitrekenen zoals

www. caloriecalculator.nl

let wel op dat dit een benadering is. Wil je het zeker weten ga dan voor advies naar je huisarts. Globaal kun je wel enkele richtlijnen geven:

om een halve kilo af te vallen zul je ongeveer 3500 caloriën minder moeten eten, dit is gebaseerd op de berekening dat je voor elke 3500 die je teveel eet je een halve kilo vet aanmaakt/opslaat.

Een lichaam dat actief is zal langer en sneller caloriën verbranden, het is gebleken dat je na een intensieve training, ook als je daarna uitrust nog langere tijd op een hogere verbranding zit. Dus als je veel/ vaker sport gaat je verbranding omhoog. Waar je dan ook weer tijdens een weekendje zondigen van profiteert natuurlijk.

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus je kunt een strakker figuur krijgen en niet afvallen of misschien nog wel aankomen (al moet je dan wel heel hard sporten) Het grote voordeel van spiercellen is dat ze een veel hoger verbruik hebben dan vetcellen. Als je 2 tot 3 kg spiermassa aankomt dan verbrand je in rust ongeveer 100 caloriën meer per dag. Dat zijn er toch 700 per week, betekent dat het per 5 weken dus gewoon een halve kilo is dat je meer verbrand aan caloriën.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 108
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Onthaasten makkelijker gezegd dan gedaan

stress, iedereen heeft er last van. Onthaasten lijkt het toverwoord maar hoe?

Gezondheidszorg in Nederland

Een samenvatting van de gezondheidszorg in Nederland

Autisme bij jonge kinderen

Autisme word steeds vaker vastgesteld, ook bij jonge kinderen.

Vitamine B8: Biotine

Informatief artikel over Biotine (vitamine B8)

Anticonceptie

Wat is nu de beste oplossing voor de vrouw wat betreft anticonceptie? Hierbij alles op een rij.

Hoe ontstaat huidkanker en is dit te detecteren met RFLP?

Huidkanker is een groot probleem. In Groot Brittanië bijvoorbeeld zijn er jaarlijks 9500 nieuwe gevallen van huidkanker en komen er 2300 mensen aan te overlijden.

Alles over chlamydia

Informatie over chlamydia

Zwangerschapssignalen

Soms voel je, dat je zwanger bent, want er zijn allerlei signalen

Graviola, wondermiddel uit het regenwoud ?

Steeds meer in de belangstelling staat de tropische boom Graviola of Guanábana.

Spataderen - ontsierde benen - bloedcirculatie - tips - gezondheid

Hier enkele eenvoudige tips die je zelf kan toepassen indien je last zou hebben van spataderen.

Stoppen met roken, gaat vanzelf door dit geheime plan.

Stoppen met roken wordt in de toekomst heel gemakkelijk, lees hier hoe.

Astma door televisie kijken

Televisie kijken kan astma veroorzaken bij kinderen!

Het belang van gezonde voeding

Dit artikel wil je het belang van gezonde voeding aantonen, niet enkel voor het lichaamsgewicht, maar ook voor de gehele gezondheid.

Eczeem bij mijn baby

Mijn dochter zit helemaal onder de eczeem.

Afvallen door water te drinken

Afvallen met water. Hoe doe je dat nu precies?

De invloed van de persoonlijkheid van ouders op de opvoeding

Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek wordt bekeken in hoeverre de persoonlijkheid van ouders invloed heeft op de manier waarop zij hun kinderen opvoeden.

Wil je ook de laagste zorgpremie van Nederland, kies dan voor Anderzorg.

Bij Anderzorg stel je zelf je zorgverzekering gemakkelijk samen met de laagste premie van Nederland!

Stress

Wat is stress en wat kun je er zelf aan doen.

Wiet, wat is het precies?

Wat is wiet en wat zijn de effecten van het gebruik ervan?

Alles over astma

Wat is astma, wat is er aan te doen?

Brandwonden

Hier kunt u alles lezen over brandwonden

Alles over alcoholverslaving

Informatie over alcoholverslaving

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven IX

Plateaus en hoe ze te overwinnen

over smaak valt niet te twisten

over smaak valt niet te twisten. Maar wat is smaak nu eigenlijk

Ooglaseren: na de behandeling

Wat moet je wel en niet doen na een ooglaserbehandeling