Afvallen zonder gewicht kwijt te raken?


Publicatie datum:

een beter figuur krijgen door spiermassa op te bouwen in plaats van strict te lijnen.

Gesponsorde koppelingen

veel mensen die gaan afvallen kijken alleen naar hun weegschaal en zolang het gewicht omlaag gaat vinden ze het goed. Tot ze merken dat ze eigenlijk niet het figuur krijgen dat ze nastreven.

Feiten:

Als je een strak figuur (of een strakker figuur) wil bereiken, dan zul je bepaalde dingen moeten weten.

Ten eerste:  het gaat niet vanzelf dus als je kant en klare oplossingen, of een makkelijke manier zoekt, stop maar met lezen want die ga ik je niet geven. Maar wat handig is te weten is hoeveel je moet doen om een bepaald gewicht te verliezen. En hoeveel caloriën je met activiteiten verbrandt, en hoeveel in rust..

Strak figuur:

Belangrijk om te weten is dat alleen afvallen je figuur niet strak strekt, daarvoor zorgen voornamelijk je spieren en de enige manier om die te laten groeien is (helaas voor veel mensen) sporten...Je hoeft echt niet in de sportschool te wonen,maar je zult wel iets moeten doen. En ook hier geldt hoe meer je doet hoe beter het resultaat. Wil je strakker worden dan is het af te raden om met hele zware gewichten te gaan pompen, maar zoek alternatieven waarbij je wel je spieren gebruikt maar ze niet oppomt, dit kan van alles zijn. van mountainbiken tot aan yoga of

pilates

.

Caloriën

Die moet je verbranden om vet kwijt te raken. Je hebt een standaard aantal caloriën nodig om op gewicht te blijven, dit verschilt per persoon omdat hierop je gewicht maar je ook je mate van activiteit in je leven van belang is. Er zijn sites waarop je dit bij benadering kunt uitrekenen zoals

www. caloriecalculator.nl

let wel op dat dit een benadering is. Wil je het zeker weten ga dan voor advies naar je huisarts. Globaal kun je wel enkele richtlijnen geven:

om een halve kilo af te vallen zul je ongeveer 3500 caloriën minder moeten eten, dit is gebaseerd op de berekening dat je voor elke 3500 die je teveel eet je een halve kilo vet aanmaakt/opslaat.

Een lichaam dat actief is zal langer en sneller caloriën verbranden, het is gebleken dat je na een intensieve training, ook als je daarna uitrust nog langere tijd op een hogere verbranding zit. Dus als je veel/ vaker sport gaat je verbranding omhoog. Waar je dan ook weer tijdens een weekendje zondigen van profiteert natuurlijk.

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus je kunt een strakker figuur krijgen en niet afvallen of misschien nog wel aankomen (al moet je dan wel heel hard sporten) Het grote voordeel van spiercellen is dat ze een veel hoger verbruik hebben dan vetcellen. Als je 2 tot 3 kg spiermassa aankomt dan verbrand je in rust ongeveer 100 caloriën meer per dag. Dat zijn er toch 700 per week, betekent dat het per 5 weken dus gewoon een halve kilo is dat je meer verbrand aan caloriën.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 108
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Hoe kan ik mijn lichaam ontzuren?

Wat helpt mij de PH-waarde van mijn lichaam weer in balans te brengen?

Stoppen met roken

Iedereen die ooit begonnen is met roken weet ook hoe moeilijk het is om weer te stoppen. Hier een goede methode die echt werkt.

Wat velen niet weten over cola drinken!

Cola light: een dikmaker!

Afslanken zonder weegschaal, schulgevoelens en frustraties

Dit artikel helpt je om zonder frustraties af te slanken maar bovenal om de grip op je eetgewoonten te krijgen.

COPD: De ziekte uitgelicht.

Pathogenese, epidemiologie, prognose, klinische beeld, complicaties en therapie van COPD op een rijtje.

Eiwitrijke dieten

Informatief artikel over eiwitrijke dieten.

Slapeloosheid

slapeloosheid, wat kan ik er aan doen??

Tanden en kiezen bij kinderen

Tanden en kiezen van jonge kinderen

Borderline, wat is het eigenlijk?

Borderline-stoornis

Aambeien

Hoe je met de aanpassing van je voeding aambeien kunt vermijden / genezen

Cancer Genomics: De genen van kanker

Nieuwe ontwikkelingen van Cancer Genomics en de gevolgen daarvan.

Pilates

Pilatus, de weg die geen ruimte neemt, maar die ruimte geeft.

stoppen met roken

artikel over stoppen met roken

Broccoli en Tomaten. Samen zijn ze een superstel.

Broccoli en Tomaten zijn ieder voor zich heel gezond, maar samen zijn een ijzersterke combinatie.

Hoe kom ik los van de negatieve invloed van mijn ouders nu ik volwassen ben?

In dit christelijke artikel wordt vermeld waarom je als volwassene los zou moeten komen van de negatieve invloed van je ouders. Daarnaast helpt dit artikel je om die stap in liefde te zetten.

Hoe kom je aan een sixpack

Heel veel mensen wil graag een sixpack maar hoe boks je dat nu voor elkaar.

Omgaan met een gekneusde pols

Wat is een gekneusde pols? Wat zijn de klachten? Hoe ga je er mee om?

Acupunctuur

Algemene informatie over acupunctuur

Neulasta

Bij chemotherapie ter bestrijding van verschillende soorten kanker word vaak Neulasta toegediend. Wat doet Neulasta en wat zijn de mogelijke bijwerkingen?

Luieruitslag

Geeft een omschrijving wat luieruitslag is, wat de oorzaak is en hoe je luieruitslag kunt behandelen

Zwangerschapstest en ovulatie test

Zwangerschapstesten en ovulatie test geven duidelijk aan wanneer je vruchtbaar bent.

Kilo'tjes kwijtraken zonder moeite? Dat kan!

Je hoeft niet altijd te dieëten of veel te sporten als je wilt afvallen. Dat kan ook veel gemakkelijker zonder moeite!

Depressief?

Voelen we ons een beetje down of depressief worden? Hier enkele tips

Alles over etalagebenen

Informatie over claudicatio intermittens (etalagebenen)

Colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn

Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen tussen colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn