Gezonde voeding + afvallen


Publicatie datum:

Gezonde voeding is voor iedereen belangrijk, hier geef ik een aantal tips en voorbeelden van gezonde voeding.

Gesponsorde koppelingen

Als je wilt afvallen is er geen standaard afslankprogramma wat je kunt volgen wat je altijd garandeert dat je afvalt. Er zijn wel een aantal standaard regels waar je je aan kunt houden als je het maximale resultaat wilt behalen.

Eiwitten / koolhydraten en vetten.

Koolhydraten zorgen voor brandstof in je lichaam, koolhydraten is een verzamelnaam voor zetmeel en suikers. Als je meer eet dan je nodig hebt zet je vet aan, krijg je minder binnen dan nodig is dan verbrand je vet. De truc is om de juiste balans te vinden van koolhydraten in je voeding, en de juiste koolhydraten. De juiste koolhydraten zitten in: Volkorenbrood, roggebrood, zuivelproducten, appels, sinasappels, aardbeien en bananen. Vaak wordt er gezegd dat vetten niet goed zijn en dat je hier zoveel mogelijk van af moet blijven, dit is niet helemaal waar.

Je hebt namelijk vetten nodig om onder andere vitamines op te kunnen nemen. Als je minder gaat eten dan dat je verbruikt gaat dit vaak ten koste van je spiermassa. Dit is niet goed omdat spiermassa ervoor zorgt dat je verbranding in rust hoog blijft. De eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren en wanneer je dit tot je neemt zullen je spieren hier geen tekort aan krijgen.

eiwitten koolhydraten


Voorbeelden van voeding met eiwitten.

Eiwitrijk ontbijt met voldoende vezels.
- Tarwe, bruin, volkoren brood
- Beleg: Pindakaas, kalkoenfilet, gekookt ei, magere kaas en rosbief.
- Magere yoghurt of kwark, met fruit of muesli.
- Soja melk of andere soja drank.
- Mueslibol,

Lunch met eiwit en voldoende vezels.
- Tarwe, bruin, volkoren brood.
- Beleg: Rosbief, kalkoenfilet, tonijn, kipfilet, gekookt ei, zalm, pindakaas en magere kaas.
- Salade met tonijn – kip – noten – zalm.
- Mueslibol.

Avondeten met eiwit en voldoende vezels.
- Tartaar, kip en andere gevogelte en vis.
- Witte en bruine bonen
- Tofu als vleesvervanger
- Broccoli (bevat niet heel veel eiwit maar behoort tot de gezondste groenten)


Hoe ziet je dag er qua voeding uit?

Ontbijt.
Probeer zo snel mogelijk als je opstaat goed te ontbijten, het is belangrijk dat je voldoende vezels en koolhydraten binnen krijgt. Ontbijt je niet goed dan gaat je motortje niet voldoende aan waardoor je verbranding niet op gang komt.

Tips voor ontbijt.
- 2 of 3 boterhammen met beleg (mannen mogen 3 of 4 boterhammen).
- Cruesli met magere yoghurt
- Yoghurt met fruit.

Tussendoortje.
Tussen je 3 hoofdmaaltijden altijd elke 2 uur een tussendoortje nemen, zo blijft je motortje goed branden.

Tips voor tussendoortje.
- Fruit (banaan niet meer dan 1 per dag)
- Liga, sultana.
- Ontbijtkoek.
- Eierkoek

Middageten.
Dit is je 2e grote maaltijd van de dag, alle opties die bij ontbijt staan kun je hier ook nemen.

Avond eten.
In de avond vooral veel eiwitten eten, en vooral veel afwisseling dus niet elke avond hetzelfde eten. Zorg ervoor dat je elke avond ongeveer 200gram groente binnen krijgt, en dat je elke dag iets van pasta, rijst of aardappelen binnen te krijgen. En als het lukt 2x per week vlees tot je te nemen, het liefst geen varkensvlees.

Na het avond eten.
Mocht je ergens zin in hebben om te knabbelen neem dat iets waar vrij weinig koolhydraten in zit, maar vooral eiwitten. Zoals kwark of yoghurt, als je dit niet lekker vind kan je ook wat nootjes pakken.


Tips!
- Zorg ervoor dat je meer calorieën verbruikt dan je binnen krijgt. (Ga niet te laag in de inname van calorieën zitten want dat heeft effect op je dagelijks leven.)

- Eet vaker, dit zorgt ervoor dat je stofwisseling op gang blijft (6 a 7 kleine maaltijden) .

- Eet in de ochtend genoeg koolhydraten, dit is de brandstof in je lichaam. Maar beperk je koolhydraten in de avond, je bent dan namelijk minder actief.

Gesponsorde koppelingen

Foobie gebruiker Typmachine

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 4

Meer uit de categorie gezondheid

Leven met de ziekte van Crohn

Van deze ziekte kom je de rest van je leven niet meer af, maar is dit het einde van de wereld?

Behandeling van acné (jeugdpuistjes)

Lees hier alles over de behandeling van acné

Alles over baarmoederhalskanker en hoe het te voorkomen

in dit artikel word verteld wat baarmoederhalskanker is, welke gevolgen het kan hebben en hoe je het heel simpel kan voorkomen doormiddel van 3 gratis prikjes

Waar let ik op bij het Cambridge Dieet?

Alles wat je maar moet weten over het zogenaamde Cambridge dieet. Is dit een effectieve en gezonde manier van afvallen..?

Alzheimer uitgelicht

wat is alzheimer en wat is het verloop van de ziekte

Passief roken. Wat zijn de gevolgen voor je gezondheid?

De gevolgen van passief roken bij kinderen en volwassenen

Jeugdpuistjes (acne)

SOA's

Bescherm je!

Slapeloosheid - deel 2

aanvullende informatie over slapeloosheid

De ziekte: Huntington

Informatie over de ziekte Huntington

Wie weet nu werkelijk wat gezond is en wat niet?

Als ik boodschappen ga doen voor mijn dagelijkse voeding weet ik somsvan gekkigheid niet meer wat ik moet kopen.

Het norovirus

Het norovirus, wat houdt het in en wat zijn de adviezen

Heeft mijn kind ADHD?

wat moet je als ouders doen als je denkt dat je kind ADHD heeft?

Zwanger: wordt het een jongetje of een meisje

zwanger, hoe weet je of het een jongetje of een meisje wordt?

Brandwonden

Hier kunt u alles lezen over brandwonden

Tips voor een gladde huid.

Simpele, goedkope tips voor ieder huidtype.

Vitamine A

The night sight vitamine

Cera, de derde generatie epo.

Wat is cera?

Van volledig verlamd tot prima prestaties op de golfbaan

Hoe iemand met een ernstig herseninrfarct en behoorlijk hartproblemen met een enorme wilskracht tot behoorlijke prestaties komen kan.

De relatie tussen bewegen en gezondheid.

De relatie tussen bewegen en gezondheid.

Kindermishandeling, een levenslange beschadiging

In dit artikel wordt besproken hoe de psychodynamische en humanistische benadering in de psychologie het fenomeen kindermishandeling verklaren en zouden willen oplossen

Het juiste dieet

Wat is dieet

Mama moet ook slapen!

Slaapproblemen bij je peuter de baas

Buikvet op een gemakkelijke manier verliezen

Niemand vindt het leuk om buikvet te hebben. Met dank aan de mode van vandaag zijn er minder mogelijkheden om je buik vet te verbergen en verliezen is het voordeel van

Alles over chlamydia

Informatie over chlamydia