Een plat buikje of een sixpack? Tips voor het trainen van je buikspieren


Publicatie datum:

Tips voor het trainen van je buikspieren vindt je hier! Misschien handig om je buikje kwijt te raken!?

Gesponsorde koppelingen

Het trainen van je buikspieren is heel simpel. Er zijn vele oefeningen voor. Het kost alleen wat tijd! In dit artikel vind je tips om je buikspieren op een goede manier te trainen tot een platte buik of tot een afgetrainde sixpack. 

Hoe kom ik van mijn buikje af?

Ben je ontevreden over je buik. Staat'ie wat bol? Wil je weer een platte, slanke buik, alleen weet je niet goed hoe je dit moet aanpakken? Hieronder enkele tips.

- Ga niet direct je buikspieren intensief trainen in de hoop om je buikomtrek te laten afnemen. Want waaruit bestaat zo'n buikje? Uit spiermassa of lichaamsvet. Juist, uit vet. 

Waarom train je dan je buikspieren? Zal het lichaamsvet vanzelf verdwijnen als je je buikspieren maar lang genoeg traint? Nee, dat beslist niet. Ook is het niet zo dat het overtollige lichaamsvet zal worden omgezet in spiermassa. Dit is allemaal een bedenksel. 

- Concentreer je in de eerste instantie op de verbranding van je lichaamsvet door andere oefeningen te doen, die niet direct inwerking hebben op je buikspiermassa. Pas hierbij ook je dagelijkse eetpatroon aan. Doe regelmatig niet al te intensieve bewegingsoefeningen (zoals steppen, fitnessen of even joggen). Oefeningen waarbij je jezelf niet volledig uitput. Het is meestal moeilijk om regelmatige beweging vol te houden maar het zal zeker resultaat hebben. 

Het percentage vetmassa zal dan op den duur veranderen en dalen. Wanneer het is gedaald kun je je gaan concentreren op je buikspieren. Het is niet erg als je het combineert. Je kan natuurlijk ook direct je buikspieren gaan trainen maar dan wel in combinatie met vetverbrandende oefeningen: Want door alleen je buikspieren te trainen, verbrandt je geen opgeslagen lichaamsvet!

- Als je je buikspieren al aan het trainen bent worden ze steviger en zullen ze strakker gaan hangen. Hierdoor lijkt je vroegere buikje ook al enigszins op een platte buik: De buikspieren hangen nu niet meer zo slap.

Conclusie: Probeer eerst wat lichaamsvet kwijt te raken en concentreer je daarna pas op het trainen van je buikspieren!

Hoe kom ik aan een sixpack (wasbord)?

Het krijgen van een sixpack vergt heel wat training, tijd en doorzettingsvermogen. Dit verschilt natuurlijk per persoon. Het schijnt dat sommige van nature al een sixpack hebben zonder er echt voor te hebben getraind. Resultaat is soms snel te zien, op korte termijn maar soms pas na enkele tijd, op lange termijn. 

De volgende tips/richtlijnen zullen nuttig voor je zijn, ben je van plan om voor een sixpack te gaan:

-Om te beginnen zul je veel buikspieroefeningen moeten verrichten. Een paar keer per week even je buikspieren een flinke opdonder geven maakt ze sterk. Maar trainen alleen, is niet genoeg. De voeding die je dagelijks neemt en het verbranden van lichaamsvet is minstens zo belangrijk. 

-Daarnaast is het aan te raden om spiermassa op te bouwen. Niet alleen in je buik maar over je hele lichaam. Des te meer spiermassa, des te meer energie verbruik je. Je vetmassa zal afnemen. Laat je lichaam dagelijks energie verbranden. 

-Ten derde zul je je metabolisme (stofwisseling) hoog moeten houden. Om de 3 uur iets eten geeft je energie wat je lichaam vervolgens weer kan verbruiken. Voorbeelden van een stofwisselingsproces zijn de omzetting van eiwitten in aminozuren en koolhydraten die worden omgezet in glucose (suiker). 

-Zorg ervoor dat je vetpercentage ongeveer rond de 12% blijft schommelen. Dit kun je in stand houden d.m.v. een vetarm dieet zodat vervetting tegengegaan wordt. De spieren onder de vetlaag van je buik worden steeds beter zichtbaar naarmate je vetpercentage daalt. 

-Doe er verstandig aan en eet kleine porties verdeeld over de hele dag. Het nadeel van te grote porties is dat je lichaam maar een deel van het voedsel kan verwerken. De rest wordt opgeslagen als bijvoorbeeld lichaamsvet.

Bij kleinere porties is het verwerken ervan geen probleem. Eet liever 6 kleinere porties eten per dag dan 2 of 3 grotere porties. Je eet evenveel maar verminderd het lichaamsvet. 

-Vezels zijn belangrijk om het lichaamsvetpercentage laag te houden. Ze geven je een voldaan gevoel en zorgen voor een verbeterde werking van je darmen. Volkorenproducten, muesli, fruit en groenten bevatten relatief veel vezels. 

-Het drinken van water kan invloed hebben op het zichtbaar worden van je buikspieren (sixpack). Het is belangrijk om voldoende water binnen te krijgen... Minstens 1,5 tot 2,5 liter per dag!

Daarnaast zorgt water voor een betere vetverbranding. Het is dus aan te raden, om dit voldoende te drinken!

 

Gesponsorde koppelingen

Foobie gebruiker Nathanja

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 64
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Stoppen met roken

Informatie over stoppen met roken

Oefeningen om pijn in schouders en nek te verminderen

Bij pijn en vastzittende spieren veroorzaakt door stress

Alles over psoriasis

Alles wat je wil weten over psoriasis

Opdrukken

Opdrukken doe je zo? De effectieve manier, probeer het!

Alles over wratten

Informatie over wratten

Een goede diagnose dankzij de Osteopaat

Een Osteopaat is meer dan een veredelde fysiotherapeut, zijn kracht zit hem in het doen van de juiste diagnose.

Alles over het mortons neuroom

Hier kunt u alles lezen over het mortons neuroom

Babymassage

Babymassage, dé manier om op een andere manier contact te krijgen met je baby

10 tips tegen blozen

Als blozen een belemmering vormt in je leven

Zweethanden, iets voor te schamen?

Zweethanden zijn vreselijk, veel mensen schamen zich hiervoor. Maar is dit terecht?

dromen verklaard; vreemdgaan

Wat betekent het als jij droomt dat jij (of misschien wel je partner) vreemd gaat?

HIV besmet en in een relatie.

Een aantal jonge vrouwen besmet met het HIV virus door toerist.

Tanden en kiezen bij kinderen

Tanden en kiezen van jonge kinderen

De kinderpsycholoog en de eetstoornis bij kinderen

De kinderpsycholoog bechrijft de eetstoornis bij kinderen vanuit het gezin en vanuit een normale ontwikkeling van het eetgedrag bij kinderen.

Schildklier, deel 1.

Schildklier, deel 1.

Koffie en je gezondheid

De werking en effecten van koffie op ons lichaam

Posttraumatische stress-stoornis (PTSS) bij burgers en militairen.

PTSS is een angststoornis die ontstaat omdat iemand een bepaald trauma niet kan verwerken. Wat gebeurt er met iemand die PTSS krijgt en kan het iedereen gebeuren? Dat lees je in dit artikel.

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven XII

Oppassen met suikers

Atopie

Wat is atopie en waarom veroorzaakt het astma, eczeem en hooikoorts

Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven IX

Plateaus en hoe ze te overwinnen

Alles over psp

Informatie over de ziekte PSP: oorzaak, symptomen, behandeling en erfelijkheid

Beter in je vel in 9 stappen.

Beter in je vel zitten is makkelijker te bereiken dan je zelf denkt.In de volgende 9 stappen leer je hoe je dit het beste kan bereiken.

De beste hoestdrank of hoestsiroop

De herfst staat weer voor de deur dus het hoestseizoen is weer geopend.

Allergie voor ei / eieren

Allergie voor eieren

Eenvoudig ontgiften

Met eenvoudige olie een goede gezondheid bekomen