Hoe gezond afvallen


Publicatie datum:

hoe op gewicht te blijven door middel van gezonde voeding en lichaamsbeweging

Gesponsorde koppelingen

Iedereen wilt wel graag een ideale lichaamsbouw en op gewicht zijn, maar dat is niet altijd zo simpel te bereiken.

Als men een paar principes kent en volgt hoeft het geen lijdensweg te zijn!

Het is welbekend, men begint aan een dieet omdat men vindt dat er wel een paar kilootjes afkunnen, in het begin is men gemotiveerd en houdt men zich strikt aan de beperkingen en de kilootjes vliegen eraf, maar uiteindelijk word men het beu en gaat het minder goed met het zich onthouden van allerlei lekkers en die kilootjes komen er net zo snel weer aan..

Daarom is het belangrijk om gemotiveerd te blijven. Het kan goed zijn om zich af en toe iets te gunnen, bijvoorbeeld in het weekend een vaste dag waar men mag eten wat men wilt, dat zorgt ervoor dat men het beter volhoudt.

Ook is het niet goed om zich uit te gaan hongeren, want dat zet het lichaam in hongersnoodmode, waar het elke vetje vasthoudt die binnenkomt omdat het niet weet wanneer de volgende komt. Het is beter om regelmatig kleine hoeveelheden de consumeren, en dan liefst producten die rijk zijn aan vezels en weinig geraffineerdere koolhydraten. Daaronder verstaan we witte suiker en witte meelproducten zoals brood. Volkoren producten zijn beter, ze geven je langer een verzadigd gevoel en je hoeft er dan vaak minder van te eten, ook hebben ze een minder sterke invloed op je bloedsuikerspiegel, en zijn ze een totaalpakket aan nutritiënten, ze bevatten dus ook meer vitamines en mineralen.

Vetten zijn belangrijk, dus die moet je niet volledig uit je dieet schrappen, het is belangrijk welke soort vetten je gebruikt. Meestal zijn onverzadigde vetten het beste, maar om te koken is kokosolie de beste olie die er is. Door zijn chemische structuur is het niet hetzelfde als verzadigde vetten die in boter zitten bijvoorbeeld. Vrije radicalen kunnen zich niet binden aan de cellen zoals dat wel kan gebeuren met onverzadigde vetten. Olijfolie, lijnzaadolie en hennepolie zijn voorbeelden van gezonde olieën die best koud gebruikt worden, bijvoorbeeld boven een slaatje. Kokosolie is dus het stabielste en gezondste olie voor bakken, koken en frituren.

Naast een gezonde en evenwichtige voeding is het belangrijk ook regelmatig aan lichaamsbeweging te doen, want dit zorgt ervoor dat de metabolisme op peil blijft en dus goed blijft verbranden. Daarnaast is het ook goed vanwege het feit dat er natuurlijke feel good hormonen vrij komen bij het sporten en het ook hart en vaatziektes helpt voorkomen.

Ook is het belangrijk voldoende water te drinken, ongeveer 1,5 liter per dag. Vooral omdat dit helpt de afvalstoffen af te voeren die vrijkomen bij het afvallen.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Hoe kan ik mijn lichaam ontzuren?

Wat helpt mij de PH-waarde van mijn lichaam weer in balans te brengen?

vlooienbeten bij de mens: hoe bestrijden

vlooienbeten bij de mens komen ook voor bij mensen zonder huisdieren... hoe bestrijden?

Alles over botox

Informatie over botox en botoxbehandelingen

FitBit activity tracker - De fitness gadget van het jaar!

Je kent het vast wel, je zit de hele dag op kantoor en ’s avonds ben je te moe om nog te sporten. Je hebt chronisch bewegingstekort. Met de FitBit Flex is dit verleden tijd.

Ziekte van Crohn

Crohn is een chronische en ongeneeslijke darmziekte

Wat zijn E-nummers, en wat doen ze in mijn eten?

Informatief artikel over het gebruik van E-nummers.

Dikkedarmkanker

Wat is dikkedarmkanker? Waar ontstaat het, wat is de groeiwijze en wat zijn de behandelmethoden?

Mogelijke oplossingen voor Insomnie

Tips om de slaap beter te kunnen vatten

De hik.

Wat gebeurt er precies in het lichaam als je de hik hebt?

Lijmoor bij kinderen

Geeft een omschrijving wat lijmoor is, wat de oorzaken zijn en hoe te behandelen.

Fit met Manon 1 - strakke billen

Strak in vorm-billen

Wat is PDS en Hoe geraak je er nu vanaf?

Artikel over PDS en zijn behandeling

Invloed van licht (lichttherapie op slaapritme).

Een informerend artikel over de invloed van licht op het slaap en waakritme.

Keelontsteking (angina)

Een keelontsteking, of angina, kan heel pijnlijk zijn. Het is geen ernstige ziekte, ook al kan het soms angstaanjagend zijn.

Zout en Peper, smaakmakers met een verhaal

Zout, peper, suiker en azijn. Belangrijke smaakmakers in voedsel met grote verschillen qua gezondheid en oorsprong. Het zijn conserveringsmiddelen zonder zo genoemd te worden en zonder dat er duidelijke regels of normen voor zijn.

Navelpiercing levensgevaarlijk!!!

Navelpiercing blijkt LEVENSGEVAARLIJK

Heeft mijn kind ADHD?

wat moet je als ouders doen als je denkt dat je kind ADHD heeft?

Genderdysforie

Alles over de aandoenining genderdysforie

Alles over waterpokken

Informatie over waterpokken

Stoppen met roken hoe doe je dat nu het beste

Iedereen wil stoppen met roken maar hoe gaat dat nu het beste en makkelijkste.

basisregels EHBO

Wat moet je doen als er een ongeluk gebeurt

Pathologisch liegen wat is het en hoe ga je er als buitenstaander mee om

Wat is nu een pathologische leugenaar en wat voor effecten heeft het op zijn of haar omgeving.

Hooikoorts

ieder jaar hebben weer veel mensen last van de klachten van hooikoorts.

Hou je tanden gezond

Hoe u uw tanden gezond houdt

Alles over hielspoor

Informatie over hielspoor