Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven XIII


Publicatie datum:

Nooit meer honger

Gesponsorde koppelingen

Nooit meer honger!

Dat is nogal een belofte! En die durven we ook te doen omdat we zeker weten dat het Koolhydraatarm dieet werkt. Het is alleen een kwestie van consequent omgaan met voedingsmiddelen. Houdt u de koolhydraten (met name in het begin van het dieet) verre van u vandaan, dan mag u voor de rest (bijna) net zoveel eten als u wilt. En dus zult u ook geen hongergevoel kennen. 

Gesponsorde koppelingen

Eten wat u mag eten… eten wat u kunt eten

Met koolhydraten moeten we oppassen omdat een teveel uiteindelijk leidt tot toename van het lichaamsvet. Probleem met koolhydraten is echter dat je er bijna altijd veel te veel van eet. In tegenstelling tot bijvoorbeeld vetten, geven ze bijna geen verzadigingsgevoel… en we eten maar door omdat we honger houden.

Dus: stoppen met koolhydraten. Eten we in plaats daarvan vetten dan verdwijnt het gebruikelijke hongergevoel wel. Dit komt omdat vetten veel eerder een verzadigd gevoel geven. Tweede voordeel van vetten is dat het hongergevoel ook niet snel terugkomt. De vetten worden immers heel langzaam door het lichaam opgenomen.

Vasten is dus niet nodig! We moeten er alleen voor zorgen dat het lichaam weer terugkeert naar zijn natuurlijke functie van vetverbranding. Het Koolhydraatarm dieet is hierop gebaseerd: eetgewoonten aanpassen zodat lichaamsvet verbrand wordt om te gebruiken als energie. Ofwel: zorgen dat het lichaam 'in ketosis' komt.

Het lichaam dwingen

Zouden we ons nergens iets van aantrekken - en gewoon dóór blijven gaan met het eten van koolhydraten én vetten én eiwitten - dan komen we in een situatie van overconsumptie. We worden dikker en dikker. En dan niet eens door het eten van vet of vlees maar alleen al omdat ons lichaam eerst de door de koolhydraten geproduceerde glucose en/of insuline verbruikt. Dáárvan krijgen we vaak al veel te veel binnen. En dat teveel wordt - zoals we nu wel bekend mogen veronderstellen - omgezet in lichaamsvet. Eten we daarbij dan ook nog eens vetten en eiwitten dan wordt dat lichaamsvet alleen nog maar méér. En onze cholesterol gaat door het dak!

Door geen koolhydraten te eten, dwingen we het lichaam om de vetten die we eten ook echt te gebruiken. Natuurlijk letten we er daarbij op dat we (nooit) teveel eten. We komen dan weer in balans met ons lichaam. 


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 21
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Alles over baarmoederhalskanker en hoe het te voorkomen

in dit artikel word verteld wat baarmoederhalskanker is, welke gevolgen het kan hebben en hoe je het heel simpel kan voorkomen doormiddel van 3 gratis prikjes

Vitamine B8: Biotine

Informatief artikel over Biotine (vitamine B8)

Moeite met slapen?

Meditatie hoeft niet zweverig te zijn, maar kan goed helpen om in te slapen.

Gevolgen, oorzaken en tekenen van Binge Eating Disorder (deel 1)

De gevolgen en biologische, sociale en culturele oorzaken van BED.

Een goed werkend dieet (getest!)

Met dit dieet ben ik zelf 20kg in 4 maanden afgevallen!