Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven XV


Publicatie datum:

Het Koolhydraatarm dieet Fase 2

Gesponsorde koppelingen

Het dieet: Fase 2

Fase 2: geleidelijk gewicht verliezen

De tweede fase van het dieet is bedoeld om het KE (Koolhydraat Evenwicht) te zoeken. Daarbij wordt bepaald hoeveel koolhydraten u kunt eten, zonder gewicht bij te komen of te verliezen. Onder dit evenwicht zult u gewicht verliezen. Eet u méér koolhydraten, dan wordt het evenwicht verstoord en zult u in gewicht aankomen. 

Gesponsorde koppelingen

Hoe komt u in evenwicht?

Bent u ongeveer op 5 kilo van uw streefgewicht aangekomen, begin dan met, per week, 5 gram koolhydraten aan uw menu toe te voegen. In de eerste fase was het aantal koolhydraten beperkt tot 20 gram. Tijdens de eerste week van de tweede fase mag u dus 25 gram koolhydraten per dag eten, in de tweede week 30 gram, enzovoorts. Zorg er wel voor dat deze koolhydraten grotendeels van groenten en sla komen. Af en toe wat noten, zaden en olijven is toegestaan.

Ook mag u fruit eten, maar houd dit wel beperkt. Kies vooral aardbeien, (bos)bessen en frambozen, omdat deze een zeer lage glycemische waarde hebben. Zolang u gewicht blijft verliezen en 'in ketosis' blijft, kunt u doorgaan met het vermeerderen van het koolhydraatverbruik.

Het resultaat zal zijn, dat u minder snel gewicht verliest. Door telkens koolhydraten toe te voegen, komt u tenslotte op een punt uit, waarop u geen, of nog maar heel weinig, gewicht verliest. Dan is het Koolhydraat Evenwicht bereikt. U kunt vanaf dat moment opnieuw gewicht verliezen door het aantal koolhydraten met 5 gram te verminderen. Dat houdt u vol tot u op ongeveer 2 kilo van uw streefgewicht verwijderd bent.

Dan is het tijd om over te stappen naar Fase 3.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 21
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Wat voor soorten verband zijn er?

Iedereen kent het drukverband en het snelverband maar wat voor soorten verband zijn er nog meer.

Huiduitslag

Wat zijn de verschillende oorzaken van huiduitslag

Alles over migraine

Migraine is een vervelende kwaal. Lees hier alles over migraine en wat je eraan kunt doen.

De afweer van het lichaam.

Een kort overzicht over hoe de 1ste lijns afweer van het lichaam werkt.

Wandelen een simpele maar effectieve manier om je conditie te verbeteren

Wandelen is een goedkope en makkelijke manier om sportief bezig te zijn.