Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven XVI


Publicatie datum:

Het Dieet Fase 3

Gesponsorde koppelingen

Het dieet: Fase 3

Fase 3: voorbereiding op continuïteit

U bent nu al een eind op weg. In de derde fase aangekomen, is het tijd om te zorgen dat u ook echt dóórgaat met leven volgens het Koolhydraatarm dieet. Dat vraagt best wel wat voorbereiding. En het zal ook wennen zijn: uw eetpatroon zal er heel anders gaan uitzien dan toen u nog overgewicht had. Maar… u voelt ook dat u beter in uw vel zit. U bent fit en energiek.

Gesponsorde koppelingen

In deze fase mag u af en toe wat producten eten, die eerst verboden waren: een aardappel, een beetje (bruine) rijst, wat volkorenpasta, een sneetje bruin brood, fruit. Test voor uzelf uit welke van deze producten goed voor u zijn en welke niet. Voelt u zich bijvoorbeeld heel energiek, kort nadat u deze producten heeft gegeten, en treedt daarna snel een slap en vermoeid gevoel op, dan hebben deze producten een grote impact op uw suikerspiegel.

Merkt u verder, dat u ook weer in gewicht aankomt bij het eten van deze voedingswaren, schrap ze dan van uw menu of eet ze met mate. Eet deze producten ook zeker niet dagelijks. Dus niet op maandag pasta, op dinsdag brood en op woensdag rijst, maar slechts één keer per week één van deze producten.

Hulpmiddel

Als goede hulpmiddelen zijn er boekjes in de handel, waarin nauwkeurig beschreven staat hoeveel koolhydraten, vet, proteïnen, enzovoorts er in bepaalde voedingsmiddelen zitten. U weet daarmee perfect wat u eet.

Gezondigd?

Bent u even van het rechte pad afgeraakt en hebt u zich bezondigd aan verjaardagscake of een bord spaghetti? Zorg dan dat u weer zo snel mogelijk terug in uw 'ritme' komt. Denk op zo'n moment niet: 'Nu is het toch te laat…'. Dat is het namelijk nooit! Zo streng ís het Koolhydraatarm dieet ook niet. Niemand is perfect, dus zal ook niemand zich perfect aan het dieet kunnen houden. En u wéét nu ook welke producten goed voor u zijn en welke niet. Stap terug op dat menu. Een beetje zondigen kan geen kwaad, maar zorgt u wel dat het bij één keer blijft.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 21
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Prikkelbare Darm Syndroom (PDS)

Prikkelbare Darm Sydroom, wat is dit nu precies??

Alles over osteoporose

Informatie over botontkalking (osteoporose)

Hoe voorkom je rugproblemen met een waterbed

Heb je ook last van je rug door het slapen op een waterbed? Meestal komen deze rugklachten door bepaalde slaapposities, vooral het buigen van je rug terwijl je slaapt.

Koolhydraatarm Dieet

Koolhydraatarm dieet, effectief of niet?

Detoxen,ontslakken lichaam reinigen

informatie over het steeds bekender wordende detoxen.