Koolhydraatarm eten, op een natuurlijke manier afvallen en op gewicht blijven XVI


Publicatie datum:

Het Dieet Fase 3

Gesponsorde koppelingen

Het dieet: Fase 3

Fase 3: voorbereiding op continuïteit

U bent nu al een eind op weg. In de derde fase aangekomen, is het tijd om te zorgen dat u ook echt dóórgaat met leven volgens het Koolhydraatarm dieet. Dat vraagt best wel wat voorbereiding. En het zal ook wennen zijn: uw eetpatroon zal er heel anders gaan uitzien dan toen u nog overgewicht had. Maar… u voelt ook dat u beter in uw vel zit. U bent fit en energiek.

In deze fase mag u af en toe wat producten eten, die eerst verboden waren: een aardappel, een beetje (bruine) rijst, wat volkorenpasta, een sneetje bruin brood, fruit. Test voor uzelf uit welke van deze producten goed voor u zijn en welke niet. Voelt u zich bijvoorbeeld heel energiek, kort nadat u deze producten heeft gegeten, en treedt daarna snel een slap en vermoeid gevoel op, dan hebben deze producten een grote impact op uw suikerspiegel.

Merkt u verder, dat u ook weer in gewicht aankomt bij het eten van deze voedingswaren, schrap ze dan van uw menu of eet ze met mate. Eet deze producten ook zeker niet dagelijks. Dus niet op maandag pasta, op dinsdag brood en op woensdag rijst, maar slechts één keer per week één van deze producten.

Hulpmiddel

Als goede hulpmiddelen zijn er boekjes in de handel, waarin nauwkeurig beschreven staat hoeveel koolhydraten, vet, proteïnen, enzovoorts er in bepaalde voedingsmiddelen zitten. U weet daarmee perfect wat u eet.

Gezondigd?

Bent u even van het rechte pad afgeraakt en hebt u zich bezondigd aan verjaardagscake of een bord spaghetti? Zorg dan dat u weer zo snel mogelijk terug in uw 'ritme' komt. Denk op zo'n moment niet: 'Nu is het toch te laat…'. Dat is het namelijk nooit! Zo streng ís het Koolhydraatarm dieet ook niet. Niemand is perfect, dus zal ook niemand zich perfect aan het dieet kunnen houden. En u wéét nu ook welke producten goed voor u zijn en welke niet. Stap terug op dat menu. Een beetje zondigen kan geen kwaad, maar zorgt u wel dat het bij één keer blijft.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 21
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Wat te doen tegen symptomen van de overgang?

Ben je vlug geïrriteerd, heb je regelmatig last van hoofdpijn en van vervelende opvliegers? Dan wenkt je overgang en menopauze, een periode waarin het lichaam van iedere vrouw een nieuw lichamelijk en geestelijk evenwicht zoekt.

Voorwaardelijke machtiging

De

Wie komt oma douchen?

Wie komt oma douchen wanneer ouderenzorg door de gemeente wordt georganiseerd?

Slapen met rug-, en/of bekkenpijn.

Het vervelende van rug- of bekkenpijn is dat iedere houding pijnlijk is. Maar een goede nachtrust is zó belangrijk! Dus hoe kan je dan het beste liggen om de pijn zo draaglijk mogelijk te houden…

Hoogbegaafdheid, een aangeboren geschenk of probleem?

Wat de kenmerken, voor- en nadelen zijn van hoogbegaafdheid.

Zwijg over eten bij een eetstoornis behandeling!

Eetproblemen behandeling betekent spreken over de relatie met moeder, seksualiteit, verlangens, vrouw worden of meisje blijven, controle en perfectionisme.

34 benodigdheden voor de nieuwe mama en baby

benodigdheden voor de toekomstige moeder en baby

Lijmoor bij kinderen

Geeft een omschrijving wat lijmoor is, wat de oorzaken zijn en hoe te behandelen.

Dingen die je niet moet doen om af te vallen

Dingen die je niet moet doen om af te vallen...

Wat is Hyperventilatie / Paniek aanval

Hier kun je lezen wat hyperventilatie is + Paniek aanval

Alles over migraine

Migraine is een vervelende kwaal. Lees hier alles over migraine en wat je eraan kunt doen.

Keratosis Pilaris

Een uitleg over die irritante rode bultjes op je bovenarmen

Vitamine B3: Niacine

Informatief artikel over Niacine (vitamine B3)

Stoppen met roken

Informatie over stoppen met roken

Snurken, knap lastig maar wat doe je ertegen

Iedereen kent wel een voorbeeld van iemand die 's nachts hele bossen omzaagt. Waar komt snurken door? En nog belangrijker wat doe je ertegen?

Buikspieroefeningen zijn nog nooit zo motiverend geweest!

Waar zijn je buikspieren goed voor, welke oefening kun je doen om ze sterker te maken. Creeer een wasbordje!

Cancer Genomics: De genen van kanker

Nieuwe ontwikkelingen van Cancer Genomics en de gevolgen daarvan.

Bewustzijn en bewusteloosheid.

Bewusteloosheid is een veelvoorkomend fenomeen, waarin men besef van zichzelf en omgeving verliest.

Hoofdluis, feiten en fabels

Wat helpt wel en niet tegen hoofdluis?

Wat is het down syndroom?

Alles over het down syndroom

Nazorg voor je tattoo dat doe je zo

Je hebt eindelijk je felbegeerde tattoo maar hoe verzorg je hem eigenlijk

Alles over artrose

Informatie over artrose (gewrichtsslijtage)

De behavioristische benadering over persoonlijkheid

In dit artikel wordt besproken hoe de behavioristische benadering over persoonlijkheid denkt

Hartaanval of hartinfarct.

Beschrijving van hoe een hartinfarct ontstaat en wat er precies gebeurd.

UV-straling op de huid

De positieve gevolgen