Ondergewicht, hoe kom ik aan?


Publicatie datum:

Je leest altijd over overgewicht, maar hoe zit het met ondergewicht en hoe kom ik aan?

Gesponsorde koppelingen

Het is niet makkelijk om af te vallen, maar het is nog moeilijker om aan te komen. Hiervoor moet je nog strenger diëten dan mensen met overgewicht en het vereist erg veel disipline.

Gesponsorde koppelingen

Een veel voorkomend probleem waar weinig aandacht aan word geschonken, ONDERGEWICHT.

Wat je zeker niet moet doen is vet en ongezond eten, ook bij mensen met ondergewicht kunnen de aders dichtslippen. Wat je wel moet doen is heel vaak eten, maar wel gezond, wat inhoud calorie en vezelrijk eten.

Het is normaal om 3 maaltijden te eten per dag, als je last hebt van een snelle stofwisseling is dit te weinig! Wat je nodig hebt is regelmaat en rust in je leven. Je kunt geen stress gebruiken, dus ook niet teveel bezig zijn met aankomen en al helemaal niet elke dag wegen. Een voorbeeld van een goed eetpatroon:

Ontbijt voor 10.30 uur: 2 boterhammen volkoren

Lunch tussen 12.00 uur en 14.00 uur: 2 boterhammen volkoren

Diner voor 18.00 uur: 200 gram vlees, aardappels of zilvervliesrijst en pasta's

Extra maatlijd na 20.00 uur: dit kan gevarieerd van boterhammen tot nog een avondmaaltijd.

Tussen de maaltijden door is het goed om koekjes bij de koffie of thee te eten. Neem daarnaast bijvoorbeeld een groot stuk worst gekookte gelderse, waar je zelf een stukje steeds vanaf kunt snijden om tussendoor te pakken net als blokjes kaas. Bifi worstjes eet ook makkelijk weg als tussendoortje. Tussendoortjes zijn dus ook erg belangrijk, in het begin zal het moeilijk zijn om zoveel te eten, maar ook je lichaam went hieraan. Vergeet ook niet de benodigde groenten en fruit binnen te krijgen, neem J'orange te drinken bij het eten, dan heb je in ieder geval je vitaminen binnen. Drink nooit voor het eten, dat onderdrukt de eetlust, drink altijd na het eten en probeer ook niet tijdens het eten te drinken.

Nogmaals hier is erg veel disipline voor vereist, het is dan ook goed om een lijstje te maken van de dingen die je graag lust en wat makkelijk weg eet en toch gezond is voor je. Vind je het moeilijk om brood te eten, neem er dan een cup a soup bij, zodat je kunt dippen in de soep met je brood. Het is nog makkelijker als je weeklijst maakt met wat je elke dag gaat eten, dan kun je jezelf hier nog makkelijker aan houden. 

Verwacht niet dat je binnen een week een kilo zwaarder weegt, dit gaat veel langzamer dan wanneer je af wilt vallen. Wel kun je wekelijks wegen, want het resultaat mag er zijn. Een dag overslaan heeft effect om het wekelijks gewicht, dus wees consequent!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Virus - Soorten en veranderingen

Soorten virussen en de antivirale middelen

Kilo'tjes kwijtraken zonder moeite? Dat kan!

Je hoeft niet altijd te dieëten of veel te sporten als je wilt afvallen. Dat kan ook veel gemakkelijker zonder moeite!

Mogelijke oplossingen voor Insomnie

Tips om de slaap beter te kunnen vatten

Kruidenthee en zijn toepassingen voor de gezondheid

Kruidenthee heeft heilzame eigenschappen en smaakt verrassend lekker van smaak

Alles over epilepsie

Informatie over epilepsie, wat is het, hoe kun je het herkennen en wat is de behandeling