Onthaasten makkelijker gezegd dan gedaan


Publicatie datum:

stress, iedereen heeft er last van. Onthaasten lijkt het toverwoord maar hoe?

Gesponsorde koppelingen

Tegenwoordig zit iedereen zijn agenda overvol en we hebben altijd haast. Maar hoe onthaast je eigenlijk. Sterker nog heb je daar wel tijd voor?

Gesponsorde koppelingen

Overvol:

Werk, sport, vrienden, hobby's en je gezin. Soms kan het best lastig zijn om dat allemaal te combineren.

Planning:

Zodra je weet wat je allemaal moet en wil doen kun je proberen het allemaal in een bepaald tijdsbestek te plannen. En kun je ook snel zien wat er teveel gepland is. Tevens helpt een planning je ook om dingen naast elkaar te leggen zodat je kunt kiezen wat er wel en wat er niet belangrijk is. Of plan een vast moment voor jezelf in, waarin je doet wat je leuk vindt.

Prioriteiten:

Soms moeten er veel dingen gebeuren in korte tijd. Dan moet je jezelf uiteraard afvragen wat is belangrijk. Als je jezelf over de kop werkt, of je ziet je gezin en/of vrienden nooit. Is dat je werk wel waard? Dat zijn dan dingen die je goed in overweging moet nemen.

Prikkels:

Tegenwoordig komt er constant en van alle kanten info en prikkels binnen. Dus als je echt wilt onthaasten zet je pc en telefoon even uit en ga lekker iets doen waar je van tot rust komt. Of dat nu een boek lezen is of hardlopen dat maakt niet zoveel uit.

Kortom: stel prioriteiten, plan grondig, pak af een toe een moment voor jezelf en als het heel druk wordt ga dan altijd na wat er echt belangrijk is in je leven. Je zult zien dat het op die manier net iets relaxter leeft.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 108
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Lipoedeem in de benen

informatie over lipoedeem in de benen

Allergie voor ei / eieren

Allergie voor eieren

Wat doet alcohol met je lichaam?

Alcohol kan je gezondheid in gevaar brengen en je wordt er ook niet knapper op!

Wetenschappelijk bewezen: lichamelijke beweging is beste middel om je beter te voelen

Diverse studies tonen aan dat bewegen de kwaliteit van je leven aanzienlijk verhoogt. Een half uur per dag wandelen is al voldoende om je welzijn op peil te houden.

Sekseverschillen in de associatie tussen vriendschappen en alcoholgebruik

Op welke manieren heeft sekse invloed op de associatie tussen vriendschappen en alcoholgebruik?