Stoppen met roken


Publicatie datum:

Iedereen die ooit begonnen is met roken weet ook hoe moeilijk het is om weer te stoppen. Hier een goede methode die echt werkt.

Gesponsorde koppelingen

Stoppen met roken is erg moeilijk. Veel mensen hebben alles al geprobeert, van kauwgom tot pleisters. Feit is dat u het ook echt zelf moet willen. In dit artikel staan enkele tips die u op weg helpen als u echt wilt stoppen met roken.

Gesponsorde koppelingen

Stoppen met roken door het af te bouwen en een andere leefstijl aan te nemen.

Stoppen met roken is erg moeilijk. Mensen die verslaafd zijn aan roken zijn vaak meer verslaafd aan de gewoonte van het roken dan aan het roken zelf. Het is als een soort medicijn. Daarom is het verstandig om als u wilt stoppen niet van de ene op de andere dag te doen, maar rustig het aantal sigaretten dat u rookt te minderen.

Tip 1.

Ga bij uzelf na hoeveel sigaretten u ongeveer rookt op een gemiddelde dag. Als u bijvoorbeeld 10 sigaretten rookt, probeer hier dan 7 of 8 van te maken tijdens de eerste week. Ga na op welke momenten u bijvoorbeeld alleen maar rookt omdat het een gewoonte of verveling is en schrap deze sigaretten.

Tip 2.

In de tweede week brengt u de hoeveelheid sigaretten terug naar ongeveer 5 per dag, dat betekend dat u al halverwege het stopprocess bent!

Tip 3.

Aangezien u nu al halverwege het stoppen bent heeft u vaak moeilijke momenten en mist u een sigaret op bepaalde tijden van de dag. Het is nu zaak om uw leefstijl of dagindeling een beetje te veranderen. Drinkt u s' ochtends bijvoorbeeld altijd koffie met een sigaret erbij, drink dan nu thee zonder sigaret. Steekt u altijd een sigaret op als u thuis komt van werk, ga dan nu eerst douchen, met de hond wandelen, etc. Probeer iets te doen te hebben in plaats van stil zitten en een sigaret roken.

Tip 4.

In de 3de week brengt u het aantal sigaretten terug naar 1 per dag (maximaal 2). Kies uw favoriete rook moment (bijvoorbeeld savonds met een glas wijn). Bewaar de sigaret voor dat moment. Als je de sigaret voor die dag opgerookt hebt, vraag je dan af; Was het het waard dat ik daar de hele dag naar gesmacht heb? Waarschijnlijk is het antwoord op deze vraag nee. Waarschijnlijk voelt u zich zelfs een beetje duizelig en misschien misselijk omdat het lichaam niet meer gewend is aan roken. Dit is een goed teken!

Tip 5.

In de 4de week is het zaak om de sigaretten echt vaarwel te zeggen. Zoek afleiding op moeilijke momenten. Doe de afwas als u even niets te doen hebt, neem kauwgom. Knoop een gesprek aan met uw medereizigers als u op de bus moet wachten. Maak een puzzel in de pauze die u normaal besteed zou hebben aan een sigaret. Kortom zoek afleiding! Succes!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 6
Leden aangebracht: 1

Meer uit de categorie gezondheid

Fit met Manon 3 - stevige bovenarmen

Hoe kom je van die slappe bovenarmen af?

Tarwe allergie

Informatief artikel over welke granen te gebruiken zijn bij een tarwe allergie.

Homeopathie bij de zwangerschap

Waarom veel vrouwen hun toevlucht zoeken in de natuurlijke geneeskunde

Hoe omgaan met een chronische ziekte?

Hoe leer je leven met een chronische ziekte?

Galactosemie

het gaat over een erfelijke stofwisselingsziekte.