Waarom zou ik krachttraining gaan doen als ik wil afvallen?


Publicatie datum:

Waarom u krachttraining zou moeten doen als u wilt afvallen.

Gesponsorde koppelingen

De meeste mensen die willen afvallen denk al automatisch snel aan hardlopen en andere duursporten.

Uit eigen ervaring en uit ervaring van mijn cliënten is gebleken dat dat helemaal niet hoeft.

Maar waarom dan niet?

Het zit zo:

Uw lichaam heeft talloze spieren die allemaal zo hun energie nodig hebben om te kunnen bewegen. Als u een spier beweegt, door bijvoorbeeld simpel te gaan lopen, verbruikt u energie/caloriën.

U moet zich voorstellen dat iemand met een grote spiermassa veel meer energie moet gebruiken, dan iemand die dezelfde oefening doet maar dan met een kleine spiermassa.

Degene met een grote spiermassa verbruikt dus met alle bewegingen die hij maakt veel meer energie. Dus ook tijdens het slapen verbruikt deze persoon meer energie en zal deze persoon veel sneller afvallen.

Natuurlijk denken vrouwen die dit lezen, "nu krijg ik zeker hele grote spierballen en dat is niet mooi". Nou, vrouwen hoeven hier niet bang voor te zijn.

Vrouwen hebben bijna niet het mannelijke hormoon "testosteron". Dit hormoon zorgt ervoor dat je spiermassa zal groeien. Aangezien vrouwen dit bijna niet hebben, zullen zij (bijna) niet in spiermassa aankomen.

Dit is ook een reden waarom mannen vaak bij krachttraining hun beenspieren moeten trainen. Vele denken als ze starten, "waarom zou ik mijn benen moeten trainen als mijn bovenlichaam steviger moet worden". Dit heeft precies dezelfde reden. Uw benen is de grootste spiergroep van uw lichaam. Als uw beenspieren groter worden, maken zij testosteron aan en zult u boven lichaam ook van dit hormoon profiteren.

 

Wat ik persoonlijk altijd tegen cliënten zeg: Krachttraining is voor lange termijn afvallen, en duurtraining is voor korte termijn afvallen.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie gezondheid

Eczeem bij mijn baby

Mijn dochter zit helemaal onder de eczeem.

Betrokkenen bij eczeem

Eczeem is lastig voor degene die het heeft, maar het heeft ook invloed op familieleden en partners. Hier een impressie.

Slaapproblemen

Iedereen heeft het wel eens meegemaakt. Je moet de volgende ochtend vroeg op, bent hartstikke moe, maar je valt niet in slaap of je wordt steeds weer wakker.

Bloeddonatie, waarom zou je het niet doen?

De positieve aspecten van het doneneren van bloed.

Help, wat moet ik met mijn haar?

Problemen met je haar, wat kun je er aan doen?

Tips voor een stralende huid

Tips om een stralende huid te krijgen, of te behouden!

Een plat buikje of een sixpack? Tips voor het trainen van je buikspieren

Tips voor het trainen van je buikspieren vindt je hier! Misschien handig om je buikje kwijt te raken!?

SOA's

Bescherm je!

Ontwikkeling baby 4 maanden

Geeft een omschrijving van de ontwikkeling van een baby van 4 maanden

Sigaretten tegen de stress?

Stress onder rokers blijkt veel meer voor te komen als bij niet-rokers

Slapeloosheid en slaapproblemen

Wat zijn de oorzaken en gevolgen van slapeloosheid en wat kan je er tegen doen?

Eiwitten

Wat zijn eiwitten? Hoeveel heb je ervan nodig? En wat is de functie van eiwitten?

Angststoornissen

alles over angsstoornissen en fobiën

Wat moet er in mijn huisapotheek?

Een overzicht wat er in de huisapotheek moet zitten.

Pilates

Pilatus, de weg die geen ruimte neemt, maar die ruimte geeft.

Wat beter niet eten bij darmklachten?

aangepaste voeding helpt bij darmklachten

Eczeem

Alles over eczeem

Eerste trimester zwangerschap

Eerste trimester zwangerschap van week tot week

Leven met een ingezakte ruggenwervel

Een ingezakte ruggenwervel is een behoorlijk probleem, lees hier meer.

Tarwe allergie

Informatief artikel over welke granen te gebruiken zijn bij een tarwe allergie.

Alles over tetanus

Informatie over tetanus en tentanusvaccinatie

Alles over rsi

Informatie over rsi (muisarm)

Runners high bij de oermens

Dat er bij het sporten een hormoon vrijkomt waardoor je je goed voelt, horen we tegenwoordig wel vaker. Maar waarom komt het dat er tijdens het hardlopen meer van dit hormoon vrijkomt dan bij andere sporten?

Meloenen zijn gezonde en lekkere dorstlessers

Meloenen zijn de ideale dorstlessers op warme zomerdagen en bevatten bovendien nauwelijks calorieën.

Verslaving en gewoonte

Verslaving en gewoonte