Dagschema voor zoveel mogelijk energie.

Volg je bioritme en krijg meer energie.

Gesponsorde koppelingen

Om zoveel mogelijk energie uit jezelf te halen, kun je het beste ons natuurlijke bioritme volgen. Die is niet voor iedereen gelijk, maar hierbij de richtlijnen voor de indeling van je energierijke dag.

Hierbij het schema voor zoveel mogelijk energie.

7:00 - Opstaan!
Als je langer blijft liggen, ben je de rest van de dag minder alert. Je kunt het beste je wekker even 5 minuten laten gaan, en er dan uit gaan. Zo heb je meer energie op de dag.

8:00 - Ontbijt
Muesli of cruesli is een goede keus voor het begin van je dag. Zo krijg je veel granen en vitaminen binnen, en zo heb je minder snel weer honger.

10:00-12:00 - Energiepiek 1
Zo ongeveer 2 uur na een maaltijd, heb je een energie of IQ-piek. Dat betekent dat je de ingewikkelde dingen van de dag beter kunt uitstellen naar dit moment.

12:30 - Lunch
Na de energiepiek komt er een energiedip. Om deze kleiner te maken, kun je beter iets gezonds eten en even een frisse neus halen.

14:00-16:00 - Energiepiek 2
Ja, daar is hij weer: De Energiepiek! Twee uur na de maaltijd zal je weer extra energie hebben. Ook op dit moment van de dag kun je weer meer doen.

16:00-18:00
Nu is de middagdip aangebroken. Je kent het wel, even op de bank zitten en niksen. Je kunt moeilijke dingen beter uitstellen tot na de maaltijd of de volgende dag. Neem het ervan, en hang lekker voor de tv.

18:30 - Diner
Neem lekker de tijd om te dineren. Doe je dit niet, dan geef je je hersenen niet genoeg tijd om een seintje te geven wanneer je verzadigd bent. Je kunt het beste stoppen als je nog een klein beetje trek hebt.

20:30-22:00 Energiepiek 3
Nu ben je weer in staat om wat belangrijke dingen aan te pakken. Ga nu lekker de confrontatie aan, of ga creatief bezig zijn. Alles kan: je hebt er nu energie voor.

22:30 - Bedtijd
De uren die je voor 12 uur slaapt, tellen eigenlijk dubbel. Tussen half elf en elf uur kun je het beste in slaap volgen (als je dit patroon volgt, natuurlijk). Neem belangrijke tv programma's op, en laat je werk even liggen tot morgen. Hoe meer je slaapt, hoe sneller alles de volgende dag zal gaan!

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie

Naam: Xycia
Geschreven artikelen: 8
Leden aangebracht: 0

comments powered by Disqus

Oude Reacties

Hieronder staan de oude Foobie reacties, indien beschikbaar.