Verschillende manieren om je publiek niet te vervelen


Publicatie datum:

Het is belangrijk dat het publiek geïnteresseerd blijft. Bij uw communicatie mag uw publiek niet in slaap vallen.

Gesponsorde koppelingen

Is het je weleens opgevallen als je naar iemand luistert zoals bijvoorbeeld je leraar of kennis, dat je met je gedachten afdwaalt. Is het iemand die je interesseert en je interesse behoudt of iemand die je snel verveeld en waarbij je de aandacht verliest.

Er zijn verschillende manieren om zelf het publiek dat je toespreekt niet te vervelen. Een van deze is het oogcontact houden met je publiek. Laat iedereen merken dat je ze in principe in de gaten houdt. Meestal als er geen oogcontact wordt gehouden dan verliest het publiek zijn aandacht. Als je weet als ontvanger zijnde dat je regelmatig wordt aangekeken door de spreken dan laat je het wel om hier geen aandacht aan te besteden.

 

Gebruik hierbij ook het podium effectief. Loop heen en weer waarbij je de aandacht houdt van het publiek. Er zit dan ook beweging in en dat is interessant. Gebruik duidelijke en heldere woorden en praat luid of in ieder geval hard genoeg zodat iedereen dit kan horen. Als je aan het spreken bent dan kan je hierbij ook handgebaren maken. Het leuke is, is dat het meeste publiek of de ontvanger hier meestal altijd naar kijkt. Op de een of andere manier vestigt hier de aandacht op. Als je iets aangeeft wat belangrijk is beweeg je hand of vinger dan omhoog. Wijs iets aan in je presentatie of diagrammen indien deze aanwezig zijn. Vestig hier de aandacht op. Gebruik de toon van je stem zorgvuldig. Verhoog en verlaag deze en laat belangrijke informatie goed merken. Gebruik pauzes zodat het publiek eventueel aantekenen kan maken met de informatie die je zojuist gegeven had.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 9
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie media

Wat te doen bij een tekenbeet?

Informatie over preventie en behandeling van tekenbeten

Breaking bad (5 seizoenen)

Een super goed verhaal lijn van producent Vince Gilligan. Winnar van Emmy award voor beste dramaserie!

Let op je online reputatie!

Let op wat je op het internet doet: bescherm je online reputatie!

De Natalee Holloway affaire

Wat heeft de affaire voor de onderzoeksjournalistiek betekend?

Zijn media grenzeloos?

Moet in de media alles worden verteld en getoond, of zijn er grenzen?

Ontwikkeling van media entertainment

Media entertainment van de 17de eeuw tot aan nu.

Netflix in een notendop

Eind 2013 werd Netflix met veel kabaal onthaald. De media stonden er bol van: Netflix zou de nieuwe Spotify zijn, maar dan voor films en series. Maar wat is Netflix nu eigenlijk precies?

Nieuwe media.

het gebruik van nieuwe media is noodzakelijk, maar hoe dan?

Alles overde nieuwswebsite www.nu.nl

www.nu.nl is één van de populairste websites van Nederland, lees hier alles over www.nu.nl

Super Size Me

Een betoog over de documentaire 'Super Size Me'

Twitter, de nieuwe rage.

Waarom is Twitter een groot succes geworden?

Stemwijzer

Een kritische blik op stemwijzer.

Iedere 2de persoon gratis naar pretpark, musical, theatervoorstelling of evenement met 2 for 1 entertainment Voucher.

Met het 2 for 1 entertainment Voucher is de entree met een onbeperkt even aantal personen voor iedere 2de persoon gratis.

Dagblad De Pers

Informatie over dagblad De Pers

HD Wallpaper of gratis Wallpaper op www.Flickr.com

Oneindig veel gratis High Definition Wallpapers op www.Flickr.com

Wat is humor?

Pirandello en humor

Communicatie anno 2010

De veranderingen binnen de communicatie.

Wat er gebeurt er met je social media accounts bij overlijden?

Nu kan je via een social media testament bij de notaris vastleggen wat er moet gebeuren met je accounts bij overlijden

De werking van de platenspeler

Wat kun je met een platenspeler en hoe werkt het?

Ontwikkelingen rondom Kranten en Dagbladen.

De oorzaken van de dalende oplagecijfers en de toekomst.

Wat doet een moderne consument in de winkel?

De meeste winkels hangen vol met allerlei uitingen en sfeer posters, maar wat doet de moderne consument in de winkel?

Verborgen boodschappen in reclame

Verborgen of subliminale boodschappen zijn zeer korte signalen die vertoond worden in een film of afbeelding met als doel het gedrag van mensen te beïnvloeden.

Glee - de hitserie uit Amerika

Glee is een musical tv serie die sinds kort nu ook in Nederland op de buis is.

Bedruk eenvoudig en snel je leukste bierviltje

Je hoeft vandaag de dag geen Heineken, Amstel of Grolsch meer te heten om te kunnen pronken met je eigen bierviltjes. Moderne digitale druktechnieken zorgen er namelijk voor dat je dergelijke viltjes ook in kleine oplages af kunt nemen.

Het gebruik van online vragenlijsten

De voor- en nadelen van het afnemen van vragenlijsten via internet