Wat doet een moderne consument in de winkel?


Publicatie datum:

De meeste winkels hangen vol met allerlei uitingen en sfeer posters, maar wat doet de moderne consument in de winkel?

Gesponsorde koppelingen

In-store advertising

Veel retailers blijven proberen om de consument in hun fysieke winkel tot aankopen te verleiden door het gebruik van allerlei uitingen en sfeer posters. Steeds vaker blijkt echter dat de consument ondanks al deze uitingen en sfeer posters niet tot een aankoop overgaat. De grote vraag is dus, wat doet de moderne consument in de winkel.

Wat doet de moderne consument in de winkel?
Uit recent onderzoek is gebleken dat van de moderne consumenten 20% naar een fysieke winkel gaat om een product te kopen en 80% komt om te leren. Dit doen ze door de in de fysieke winkel getoonde producten met de smart Phone of tablet in de hand te vergelijken met soortgelijke producten die aangeboden worden door concurrenten. In tegenstelling tot wat je hierbij verwachten zou neemt het belang van advies van in-store medewerkers en folders echter af in het oriëntatieproces in de fysieke winkel. De moderne consumenten vertrouwd namelijk tegenwoordig meer op zogenaamde user generated content op online kanalen zoals Fora, blog en social media. De eigenaar van een fysieke winkel doet er dus wijs aan om gratis open WIFI aan te bieden in zijn winkel zodat de zich oriënterende consument makkelijk toegang heeft tot deze user generated content op online kanalen zonder dat dit onderbroken wordt doordat er iets anders gebeurt* op zijn smart Phone of tablet.

* 58% van de mensen breekt in de winkel zijn koop af omdat er iets gebeurt op zijn telefoon.

In-store information

Wat zijn de gevolgen voor de in-store product ondersteunde materialen?
De tot nu toe belangrijk geachte uitingen en sfeer posters in de fysieke winkel nemen sterk in belang af. De fysieke winkel zal namelijk steeds meer het magazijn worden voor de webwinkel. Het voordeel hiervan is dat, door het wegvallen van de hoge kosten voor al deze zogenaamde P.O.S. materialen, de verkoopprijs in de fysieke winkel omlaag kan.


Foobie gebruiker Dik Laan

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1037
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie media

Gratis Online tv gids, tv gids vanavond, de tv gids

Gratis TV Gids op Internet. Snel, slim en overzichtelijk. Alle films op tv en primetime overzicht.

Nel Veerkamp overleden.

Nel Veerkamp is op 9-11-2010 overleden

Stemwijzer

Een kritische blik op stemwijzer.

De werking van de platenspeler

Wat kun je met een platenspeler en hoe werkt het?

Eerste live zelfmoord in Utopia?

Na een live zelfmoord op Fox ook de eerste live zelfmoord in Utopia?

Oefeningen voor sales trainingen

Om succes te hebben op de markt is het belangrijk goed te kunnen verkopen. Een verkooptraining kan dan geen kwaad.

Waarom lijkt niemand op zijn selfie?

Steeds meer mensen maken selfies van zichzelf maar waarom lijkt niemand op zijn selfie?

Maak je eigen real life soap, een gewone dag.

Hoe maak je een verslag van een gewone dag van een gewoon persoon voor je eigen soap.

De Nouvelle Vague en Jean-Luc Godard

De Franse filmmakers hadden het in de jaren 50 al niet zo op commercie. De zogenaamde Nouvelle Vague die destijds ontstond liet alle commerciële gedachtegangen varen en verwonderde en ontregelde het publiek.

Wie is de mol?

Televisieprogramma waarbij bekende Nederlanders de saboteur moeten ontdekken

Televisie: een nieuw medium in een nieuwe maatschappij

De komst van de televisie bracht grote veranderingen teweeg in de samenleving. Nieuwe shows als I Love Lucy werden het gesprek van de dag, de rol van de vrouw veranderde en een ware massaconsumptie werd langzaam in gang gezet.

Ben je als TV kijker klant of speelbal?

Er is veel discussie over wat publieke zenders nu wel of niet zouden moeten uitzenden. Een aantal hoofdrolspelers zoals de omroepen, de netmanager en de staatsecretaris dueleren naar hartelust. Hoe staat het met de belangrijkste groep in dit speelveld; de kijker of wel de klant?

Sociale netwerken

Alles wat je moet weten over sociale netwerken.

Verschillende manieren om je publiek niet te vervelen

Het is belangrijk dat het publiek geïnteresseerd blijft. Bij uw communicatie mag uw publiek niet in slaap vallen.

Scarface

Tony Montana in Scarface Money Power Respect

Facebook likes - Jou wereld van vind-ik-leuks

Een duim omhoog en de tekst 'vind ik leuk' hoort bij Facebook

Wat is er eigenlijk gebeurd met die 50.000 ton paardenvlees?

Opeens stond het nieuws bol van de paardenvlees schandalen, wat is er eigenlijk gebeurd met al dat paardenvlees.

Kennedy won op tv, Reagen op de radio. - Het effect van de medialogica op het politieke debat

Het effect van medialogica op het politieke debat. Medialogica heeft zowel de politiek als de media in zijn macht, wat aan te tonen is met het prisoner's dilemma

Weg met de krant

Over de veranderingen in de krantenwereld

Facebook introduceert hashtag

facebook heeft een start gemaakt met de implementatie van hashtag

Nederland Tijdschriftenland.

Trends en ontwikkeling binnen het tijdschriften segment.

Bangalijstjes, gaat het te ver?

Er schijnt zelfs een meisje zelfmoord te hebben gepleegd!? Wat klopt en wat niet?

Opkomende platforms Tumblr & Path

Opkomende platforms Tumblr & Path

Georganiseerde Misdaad

Criminele Organisaties zijn Politiek gemotiveerd

Ontwikkelingen rondom Kranten en Dagbladen.

De oorzaken van de dalende oplagecijfers en de toekomst.