Wat doet een moderne consument in de winkel?


Publicatie datum:

De meeste winkels hangen vol met allerlei uitingen en sfeer posters, maar wat doet de moderne consument in de winkel?

Gesponsorde koppelingen

In-store advertising

Veel retailers blijven proberen om de consument in hun fysieke winkel tot aankopen te verleiden door het gebruik van allerlei uitingen en sfeer posters. Steeds vaker blijkt echter dat de consument ondanks al deze uitingen en sfeer posters niet tot een aankoop overgaat. De grote vraag is dus, wat doet de moderne consument in de winkel.

Wat doet de moderne consument in de winkel?
Uit recent onderzoek is gebleken dat van de moderne consumenten 20% naar een fysieke winkel gaat om een product te kopen en 80% komt om te leren. Dit doen ze door de in de fysieke winkel getoonde producten met de smart Phone of tablet in de hand te vergelijken met soortgelijke producten die aangeboden worden door concurrenten. In tegenstelling tot wat je hierbij verwachten zou neemt het belang van advies van in-store medewerkers en folders echter af in het oriëntatieproces in de fysieke winkel. De moderne consumenten vertrouwd namelijk tegenwoordig meer op zogenaamde user generated content op online kanalen zoals Fora, blog en social media. De eigenaar van een fysieke winkel doet er dus wijs aan om gratis open WIFI aan te bieden in zijn winkel zodat de zich oriënterende consument makkelijk toegang heeft tot deze user generated content op online kanalen zonder dat dit onderbroken wordt doordat er iets anders gebeurt* op zijn smart Phone of tablet.

* 58% van de mensen breekt in de winkel zijn koop af omdat er iets gebeurt op zijn telefoon.

In-store information

Wat zijn de gevolgen voor de in-store product ondersteunde materialen?
De tot nu toe belangrijk geachte uitingen en sfeer posters in de fysieke winkel nemen sterk in belang af. De fysieke winkel zal namelijk steeds meer het magazijn worden voor de webwinkel. Het voordeel hiervan is dat, door het wegvallen van de hoge kosten voor al deze zogenaamde P.O.S. materialen, de verkoopprijs in de fysieke winkel omlaag kan.

Gesponsorde koppelingen

Foobie gebruiker Dik Laan

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1037
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie media

Kan het maken van selfies leiden tot een stoornis?

Volgens APA kan het maken van selfies leiden tot een stoornis.

Jongeren en media

In hoeverre wordt de ontwikkeling van de jeugd beïnvloed door de media?

De reanimatie van X-Factor

Aan het vijfde seizoen van de talentenjacht X-Factor, kunnen ook rappers en DJ's deelnemen. De vraag is: passen rappers en DJ's wel in dit programma?

Immortality

Immortality is het Eeuwige Leven

Goede SEO tools

SEO tools zijn er genoeg. Welke SEO tools kun je eigenlijk niet missen? Bekijk ze hier!

Geld Verdienen met Google Adwords - deel 1

Geld Verdienen met Google Adwords - deel 1

Wat is de kracht van Coby Whitmore romantische liefdes taferelen?

Coby Whitmore bracht vrijende paartjes op een romantische maar nooit expliciet seksuele manier in beeld.

Facebook introduceert hashtag

facebook heeft een start gemaakt met de implementatie van hashtag

Worden Adsense advertenties met meisjes met grote borsten de trend?

Steeds meer Adsense advertenties bevatten meisjes met grote borsten, wordt dit de nieuwe trend bij Adsense?

Facebook, een korte handleiding voor starters

Wat is facebook en hoe werkt het?

Aanrader: de film Kaos

De prachtige verhalen van Pirandello verfilmd

Glee - de hitserie uit Amerika

Glee is een musical tv serie die sinds kort nu ook in Nederland op de buis is.

Wat is er eigenlijk gebeurd met die 50.000 ton paardenvlees?

Opeens stond het nieuws bol van de paardenvlees schandalen, wat is er eigenlijk gebeurd met al dat paardenvlees.

Alles overde nieuwswebsite www.nu.nl

www.nu.nl is één van de populairste websites van Nederland, lees hier alles over www.nu.nl

De iPhone 5

De iPhone is sinds 11 juni 2011 drie jaar in Nederland. Sinds die tijd heeft Apple een groot deel van de markt veroverd op het gebied van de mobiele telefoons. De iPhone 5 zal dan ook niet lang meer op zich laten wachten.

Gossip Girl de TV-Serie

Gossip Girl is een tv-serie over het rijke leventje van de jonge elite aan de Upper East Side van New York. Ze hebben allemaal bijzonder rijke ouders, worden naar hun privé-school gereden in limousines en slápen zelfs in designerkleding.

Guerrilla marketing

Wat te weten over guerrilla marketing.

Geen huwelijk voor Paris Hilton.

Paris verveelt zicht snel...

(A)sociale media: Hobby of verslaving?

Social Media verslaving, wanneer verslaafd, nadelen social media/facebook

De gevolgen van fakedocumentaires

Essay over het fenomeen fakedocumentaire

Is goedkope Angora wol slecht voor Angora konijnen?

Kun je goedkoop en diervriendelijk heerlijke warme Angora truien maken?

Maak je eigen real life soap, een gewone dag.

Hoe maak je een verslag van een gewone dag van een gewoon persoon voor je eigen soap.

Meer volgers op twitter

Tips voor meer volgers op twitter!

Waarom Poetin Oost-Oekraïne niet zal aanvallen

Poetin heeft de wereld in zijn greep. Met veel machtsvertoon voert hij de druk op op de regering van Oekraïne. Gezien de laatste toezeggingen met succes.

Hoe blijf je als aantrekkelijke oude zangeres hot?

Zowel Adele Bloemendaal, Do (Dominique van Hulst) als Patricia Paay zijn op late leeftijd nog steeds hot gebleven, hoe blijf je als aantrekkelijke oude zangeres hot?