Vrouw in Beeld wil meer vrouwen in de media


Publicatie datum:

Mediatrainingen speciaal voor vrouwen

Gesponsorde koppelingen

Officiële bedrijfspresentatie van Vrouw in Beeld. Mediatrainingen speciaal voor vrouwen.

Gesponsorde koppelingen

Vrouw in Beeld wil meer vrouwen in de media

Door Rico Hop

AMERSFOORT - Op 11 februari vond de officiële bedrijfspresentatie plaats van Vrouw in Beeld. Jolanda van Henningen en Marie José de Vreede, oprichtsters van het bedrijf, verzorgden de presentatie op het Mediapark in Hilversum. Het bedrijf Vrouw in Beeld is opgericht naar aanleiding van het onderzoeksrapport ‘Vrouwen in de Media' van Janneke Boer.

Toen in november 2009 het onderzoeksrapport werd gepubliceerd werd duidelijk dat er meer mannen in de media verschijnen dan vrouwen. "Dit was voor ons de inspiratie om media trainingen speciaal voor vrouwen te ontwikkelen." vertelt Jolanda van Henningen op de website van het bedrijf.

Uit het rapport komt naar voren dat slechts één op de vijf mensen die aan het woord is in de media een vrouw blijkt te zijn. Om meer vrouwen aan het woord te krijgen in de media organiseert Vrouw in Beeld driedaagse trainingen. Deze trainingen bestaan uit het oefenen van interviews, het schrijven van een mediaplan en cameratraining.

Naast de oefeningen die specifiek gericht zijn op de omgang met de media wordt er ook aandacht besteedt aan het zelfbeeld van de vrouwen. Met de slogan "Wordt zichtbaar voor de media." wil het bedrijf de vrouw stimuleren om haar stem te laten horen.

In het jaar na de trainingen zullen de mediacoaches nog enkele keren contact leggen met de deelneemsters om hen te begeleiden in de omgang met de media. Het uiteindelijke doel van Vrouw in Beeld is om dit jaar minstens 50 vrouwen die bij het bedrijf een training hebben gevolgd terug te zien in de media.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie media

Schokkende privacyschending in Nederland

Internetten via je mobieltje, het downloaden van handige app's, of gewoon een dagje naar Rotterdam. Niet zo onschuldig zoals het lijkt!

Kennedy won op tv, Reagen op de radio. - Het effect van de medialogica op het politieke debat

Het effect van medialogica op het politieke debat. Medialogica heeft zowel de politiek als de media in zijn macht, wat aan te tonen is met het prisoner's dilemma

Verschillende manieren om je publiek niet te vervelen

Het is belangrijk dat het publiek geïnteresseerd blijft. Bij uw communicatie mag uw publiek niet in slaap vallen.

Artiesten na hun dood toch 'levend' op het podium

Tupac/2pac kwam tot leven als hologram. Hologram concerten zijn populair, moeten overleden artiesten opnieuw tot leven komen en optreden?

Oefeningen voor sales trainingen

Om succes te hebben op de markt is het belangrijk goed te kunnen verkopen. Een verkooptraining kan dan geen kwaad.