De moderne lopend band medewerkers


Publicatie datum:

De moderne lopende band medewerkers

Gesponsorde koppelingen

Service level!?

Iedereen kent het nog wel die medewerker die aan de lopende band staat, gedwongen het tempo van de machine bij te houden. Vroeger (in de jaren 70) werkte ik in de vakantie bij een grote drukkerij die veel bekende tijdschriften maakte. Ook daar lopend band werk. Ik kan mij nog herinneren dat een medewerker na overleg met anderen met een spijker en hamer de lopende band tot stilstand bracht. Het duurde zeker een dag voordat de technische dienst was gearriveerd en de machine weer op gang kwam. De medewerkers konden dan lekker gaan liggen op de postzakken.

Een bewuste actie die voortkwam uit ontevredenheid over het werk!

We zijn ons nu bewust dat mensen plezier moeten hebben in het werk, dat ze tevreden op het werk zijn en tevreden naar huis moeten gaan. Veel werkgevers doen hun best de arbeid zo interessant mogelijk te maken zodat medewerkers plezier in hun werk hebben en daardoor gemotiveerder met hun werk bezig zijn.

Het moderne lopende bandwerk zijn tegenwoordig de Callcenters. Veel callcenters  kunnen vergeleken worden met het lopende band werk. Mijn dochter is werkzaam in een callcenter bij een bancaire instelling. Zij moet vragen van klanten beantwoorden en tegelijkertijd een minimaal aantal gesprekken per dag voeren. Als je een beoordeling krijgt is het halen van het minimale gespreksaantal een zware weging. Je kunt beter de klant niet of nauwelijks helpen dan niet voldoen aan het aantal gesprekken per dag. De mensen die hier lak aan hebben en klantvriendelijk zijn krijgen dan ook vaak telefoontjes van klanten die afgekapt zijn in eerdere gesprekken en alsnog een antwoord willen hebben. Er zijn medewerkers die gesprekken met klanten niet afkappen en hen telefonisch hulp aan bieden en antwoord geven op de vragen van de klant. Deze gesprekken duren vaak wat langer waardoor zij het aantal gesprekken per dag niet halen, maar wel klanten tot volle tevredenheid helpen. Over motivatie gesproken!

Ik was ooit bij een verzekeringsmaatschappij op bezoek die lijsten over de afgelopen jaren bij hield hoeveel gesprekken men op alle dagen door het jaar heen voerde. De personele bezetting werd op deze historische gegevens aangepast. Op rustige dagen minder personeel en op drukke dagen meer personeel. Is dat niet de manier om te zorgen dat je bereikbaar bent en dat klanten naar tevredenheid worden geholpen?

Wie zou u als klant aan de telefoon willen hebben de medewerker die uw vragen beantwoord of die medewerker die wil voldoen aan het minimaal geëiste gespreksaantal. Ik weet het wel!  Maar helaas weet de bancaire instelling dit niet!

De service level (bereikbaarheid) is de moderne lopende band van zo’n instelling, die bepaalt de snelheid zonder op de kwaliteit te letten! De manager komt nerveus zijn kantoor uit als er wacht -rijen ontstaan “is iedereen wel aan de telefoon?” Of zou je dan niet moeten zeggen dat er een planningsfout is gemaakt?

Een minimaal aantal gesprekken per dag ongeacht of de klant geholpen wordt! Anders scoor je niet! Dan maar de spijker in de lopende band!

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie meningen-ervaringen

Coming out: aanpassen aan de situatie

Mijn ervaring op het gebied van coming out en de verschillende manieren om te vertellen dat je homo bent.

Lenteakkoord

Het politieke spel gaat maar door met de 3% norm.

Ook gek op slangen?

Ik ben gek op slangen, hoe groter hoe gevaarlijker en hoe spannender de uitdaging...

Geld verdienen met bedelen.

Lees hier hoe je op allerlei manieren veel geld kunt verdienen met bedelen.

Een digitaal leven is leuk maar vergeet je echte leven niet..

Heel veel mensen zijn constant in contact met anderen maar altijd online. Vergeten zij niet te leven?

1984 geweldige film of beangstigend toekomstbeeld.

Is het boek 1984 misschien toch een stuk realistischer dan we denken?

De stille crisis: wanneer we denken elkaar niet meer nodig te hebben..

Artikel over de stille crisis van de moderne tijd: wanneer we denken elkaar niet meer nodig te hebben. Maar in feite: kunnen en willen we nog steeds niet zonder elkaar.

Borstvoeding: ervaringen met gekolfde voeding, relactatie en lang voeden.

Mijn ervaring over problemen met aanleggen, het geven van volledig gekolfde borstvoeding en het lang voeden van een baby en dreumes

Kanker een ziekte die gezinnen het heel moeilijk maakt

Het verhaal van een gezin dat vecht tegen die verschikkelijke ziekte (kanker)

Respect voor het gezag

Wederom nieuwe discussie over respect van de burger voor het gezag.

Nog altijd dierproeven

Nog altijd worden er tests uitgevoerd op dieren ten behoeve van de mens

pubertijd

De pubertijd was een moeilijke tijd, plotseling wordt het moeilijker om met

Stille tocht is bewogen betoog

Anti-abortus demonstratie in Den Haag, december 2011

Misverstanden over Egypte en Mubarak

De positie van Mubarak en zijn regime wordt structureel verkeerd ingeschat door de wetserse media. Dit leidt tot de ene verbazing na de andere als het op egypte aankomt.

Diabetes

Mijn ervaring met diabetes

Dyslexie en Rechten samen?

Kan iemand met dyslexie de opleiding rechten volgen? Gaat dat goed?

ongevraagde scheiding

een scheiding die je niet had gewild. De erkende emoties die je door maakt in zo scheiding

Het kapitalisme en de fractal

Een verhaal over onze hedendaagse economie en zijn vorm in de tijdruimte.

De moderne lopend band medewerkers

De moderne lopende band medewerkers

Zwarte dag voor Nederland

regeringsakkoord van 26 april 2012

Je kunt alles verkopen aan iedereen.

Uit psychologisch onderzoek blijkt dat je alles kunt verkopen aan iedereen.

Stoppen met roken

Mijn ervaring over stoppen met roken.

Coma

Ervaringen na plotseling optredend langdurig coma

Henk Kamp en dikke mensen

Werkgevers mogen hun werknemers aanspreken op uiterlijk en gedrag.

Amsterdam tijdens de wederopbouw. Viering van de feestdagen

Leven in de Amsterdamse Kinkerbuurt in de jaren 50 en 60. Hoe de feestdagen werden gevierd