KPN Interactieve TV


Publicatie datum:

Onlangs nam ik een abonnement op Interactieve TV, internet en telefoon van KPN, en toen....

Gesponsorde koppelingen

En toen begon een klein beetje ellende. En nee, geen negatief woord over de techniek, de kwaliteit daarvan, de helpdesk. Hierover ben ik uitermate lovend!

Overstappen

In Januari dit jaar zag ik een mooie aanbieding van KPN. Interactieve TV, telefonie en internet. Eur 55,00 per maand en de eerste drie maanden Eur 15,- korting.
Tot dan was ik aangesloten bij Ziggo met al deze zaken en betaalde daar ruim 70 Eur per maand voor. Dus financieel ging ik erop vooruit. Iedereen zoekt naar de goedkoopste deals, dus ik ook!
En de overstap was bijna probleem loos. Nee, eigenlijk echt probleemloos. Op een klein dingetje na.
Over de kwaliteit, overstap en nazorg van KPN: Hulde

Gesponsorde koppelingen

Wat ging dan wel mis?

Ik had een abonnement uitgezocht bij een ADSLShop online. Leuke aanbieding, dus hup, inschrijven en versturen. Mooie was ook nog dat je een DVD-speler cadeau kreeg bij dit abonnement. Leuk voor de kids. 
Alles ingevuld, alles doorgenomen en nog een keer doorgenomen.
Een net mailtje met bevestiging. Klaar, ik hoef alleen nog maar te wachten op de spullen.
Twee dagen later een officiele bevestiging van KPN met de overstap. Alles doorgenomen, geen problemen, alleen 1 klein dingetje! Misschien zelfs 2.

Activatie- en verzendkosten

 In de KPN bevestiging zag ik tot mijn verbazing een regel met eenmalige kosten a Eur 35,- opgenomen staan. Deze kwam op de website van ADSLShop niet voor en ook niet in de bevestiging.
Ach, zal een foutje zijn, dus een mailtje eraan gespendeerd naar KPN. Daarna natuurlijk niet meer bijgehouden of ik een antwoord ontving. Was ik ook vergeten verder.
Twee weken later (begin februari) ontvang ik een grote doos met alle inhoud van KPN. Zo blij als een kind alles uitpakken, weer even lekker technisch bezig geweest. En nog steeds niet meer gedacht aan die Eur. 35,- . En ja je bent zo blij met die spulletjes, het zal allemaal wel goed komen.

Tweede week van februari is het zover, dan is alles overgezet een aangesloten. En ik zeg eerlijk- maar ben dan ook wel technisch goed met dit soort zaken- het aansluiten was een fluitje van een cent. Dezelfde avond nog zelfs een filmpje uit de online videotheek bekeken.

1e Factuur

Een keer moet dan de schrik komen toch? Dat was begin april, toen ik zag dat er 120 Euro was afgeschreven door KPN! Huh, hoe kan dat nu.

Factuur checken, bleken twee maanden afgeschreven te zijn. Dat is geen probleem, maar dan nog 2 maanden a Eur 55,- minus Eur 15,- korting is geen Eur 120,-? Toch?
Bleek KPN vrolijk activatie- en verzendkosten te hebben berekend. Nu breekt mijn klomp.

Storneren

Dus ik storneer de factuur. Ze kunnen me wat maar dit pik ik niet. Neem contact op met de helpdesk via e-mail. Per telefoon kom je er niet door. Ik maak in de mail melding van het feit dat ik een abonnement heb afgesloten ZONDER de eenmalige kosten.
Antwoord: nee meneer, u heeft via Bazoeka (wie is dat?) een abonnement afgesltoen en deze rekenen de kosten wel. Dus graag terug overmaken anders moeten we afsluiten.
Ik denk, nog een keer mailen. Ik ken Bazoeka niet en ik heb via ADSL Shop besteld en daar staat echt bij: geen activatie- en verzendkosten. Ik ben dus wel boos.

Maar nee, ik krijg een aanmaning, betalen of anders geen TV meer. Dus heb ik het voorlopig onder protest betaald.

Ongelijke behandeling

Ik vind dat ik ongelijk behandeld wordt, en dat meld ik de KPN ook. Per mail en per brief. Zij vinden van niet. Mijn argumenten:
1. de eigen KPN website verkondigd dat men dit abo kan afsluiten ZONDER eenmalige kosten
2. de afgelopen maanden heb ik diverse reclamefolders van KPN ontvangen met daarin de aanbieding van het abo ZONDER eenmalige kosten
3.  Diverse websites waar KPN aangeboden wordt, bieden dit abo aan ZONDER de eenmalige kosten
4. Ik heb recht op gelijke behandeling!

In afwachting

Nu ben ik in afwachting van het laatste antwoord van KPN. Ik ben benieuwd. Ik heb namelijk gedreig om een en ander publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. En dat zal ik doen ook, maar nu nog even rustig op antwoord wachten van de directie.Ik hoop dat  ze wel snappen wat gelijke behandeling betekent?

Youp

En mocht het allemaal afgewezen worden: Dat wordt dan lachen. Ik beschik inmiddels over meer dan 14.000 twitter volgers. En ik denk dat de media het dan wel snel zal gaan oppakken.

Maar ik blijf tevreden over deze dienst van KPN.
Als u ook wilt bestellen: neem even contact met me op. Kan ik duidelijk de ins- en outs laten weten. 

 Reactie KPN
We zijn inmiddels een week verder na het schrijven van dit artikel en inmiddels heb ik een reactie van KPN mogen ontvagen. Ik heb GELIJK, ik krijg de kosten retour bij de eerst volgende factuur.

Zeuren en je recht opeisen heeft dus zin!

Nu nog een arikel over het CJIB en de adminstratiekosten?


Foobie gebruiker FreddieZ

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 7
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie meningen-ervaringen

Ik heb ADD, hoe gaat mijn leven eigenlijk?

Hoe is het nu om te leven met ADD?

Politici wel, burgers niet!

Je vergeet nooit waar je vandaan komt en welk land belangrijk voor je is. Kan je loyaal zijn aan twee landen? Is het geoorloofd om als politicus je dubbele nationaliteit te behouden aangezien je in het bestuur van een land werkt. Is het voor een burger een ander verhaal?

Vervolg De groen Lobby

Balansventilatie en warmteterugwinning waardeloos voor klimaat

Lessons in Love

Wat realiteit over romantiek

Leef je je eigen verhaal of dat van je voormoeders?

Hoewel onze ´keuze-C.V´s´ (of lijst van ervaringen in het maken van keuzes) veel langer zijn dan die van onze voormoeders en zelfs langer dan die van onze moeders, bestaat er nog altijd de ‘mindset’ van geen keuze hebben.