Oldtimers


Publicatie datum:

Utrecht wil oldtimers weren uit het centrum.

Gesponsorde koppelingen

Hoe bestaat het dat zo'n wethouder de tijd heeft voor zulke onzin uit te kramen.Rondvaartboten, vrachtschepen, bussen, treinen en 100-den brommers vervuilen veel meer dan die paar oldtimers. Om nog maar niet te spreken over de maaimachines, veegmachines enz van de gemeente.

OLDIMERS.

Ook ik behoor tot de categorie mensen die een oldtimer hebben. Een prachtige Mercedes van 26 jaar oud, in staat van nieuw en perfect onderhouden. Ik rijd niet meer zoveel, zeg 8000 km per jaar. Deze perfecte auto werd en wordt uitstekend onderhouden en loopt op LPG. Mijn rijstijl is rustig te noemen: in 40 jaar geen auto ongeluk gehad. Alleen van die kutbonnen voor 6 km te hard rijden en 10 minuten te lang parkeren om het ambtenaren apparaat aan de vreet te houden. Ik heb deze auto omdat mijn AOW en pensioen zo weinig zijn dat ik geen wegenbelasting en geen dure benzine meer kan betalen. Net zo min als ons dure openbaar vervoer.

Dus ik ga met mijn vrouw maar niet meer naar Utrecht toe want als een stad alleen mensen wil ontvangen die niets vervuilen dan is die stad zo leeg. Ik heb voor mijzelf besloten alles te doen om geen cent belasting meer te betalen in dit land. Iedere cent die ik daar op kan besparen geef ik  voor mezelf uit. Ik heb genoeg van deze ambtenaren zooi die zelf uit de staatsruif vreten en maar zonder enig nadenken iets roepen.

LIEFHEBBERS.

De liefhebbers van oldtimers die ik ken zijn allen rustige rijders die waarde hechten aan kwaliteit. Zij kopen een oldtimer voor dezelfde redenen als ik. Bijna allemaal zie ik er schone, mooie en perfect onderhouden auto's, geparkeerd in de garage. Ik ken er geen die een wrak hebben want zij willen met een goede auto rijden. De auto moet meteen starten en perfect en veilig rijden en alleen voor onderhoud naar de garage moeten.

Wel zie ik overal Polen en Roemenen rond rijden in wrakken van 8 of 10 of 15 jaar oud van een paar 100 €. Dat zijn geen liefhebbers van oldtimers. De liefhebber koopt alleen kwaliteit. Stelt eisen. Dus als zo'n wethouder begint te roepen wat bedoelt hij dan eigenlijk? Of wil hij soms ergens wat belasting proberen te innen? De lambal zei iets over het belang van de gezondheid van zijn burgers. Wat een onzin. Alle zaken die te maken hebben met vervuiling in zijn stad kan hij niet aan: zie de asbestsanering in Utrecht. Zo is het ook met andere vervuilende machines in de stad. Maar om dat hij niet weet hoe belangrijke zaken aan te pakken en toch wil laten zien dat hij iets doet roept hij over vervuilende oude Duitse dieselauto's. Het zouden er wel 350 in het centrum zijn. Zelfs al zouden dit wrakken van Polen zijn dan nog, waar spreek je over: 350 auto's die 5 km per dag in de stad rijden. Wat zouden die uitstoten? Laat staan als het perfecte oldtimers zijn. 10 Brommers van studenten de hele dag in het centrum vervuilen veel meer dan die oude auto's en maken nog meer herrie ook.

BESTUURDERS.

Dit is weer zo'n voorbeeld van de kwaliteit van onze bestuurders. Of het nou bij de provincie, dorp of stad, of in Den Haag is, dit zijn het soort lieden die verantwoordelijk zijn voor de economische ellende waar we in zitten. 100 % zeker dat hij een HBO opleiding heeft van het niveau Pechtoldje.

Pak potverdorie de echte problemen aan. Ga kijken in je wijken hoe de burgers daar moeten leven. Kijk hoe je armzalige politiekorps werkt. Zie hoe Marokkaantjes de wijken terroriseren. Doe daar wat aan. Ga in het centrum kijken hoeveel P.C. Hoofd tractoren er rond denderen en op welke manier. Ga de rovers die de belastingcenten opmaken of stelen bij de corporaties en pensioenfondsen. Zorg dat de hondenstront opgeruimd is. Maar nee hoor want dat zijn te moeilijke onderwerpen voor deze veel te dure lieden.

Wethouder, ik wed met je dat als we samen gaan rijden met jou en mijn auto dat de mijne minder vervuilend is als de jouwe. Mijn prachtige 26 jaar oude Mercedes zal schoner zijn.

NEDERLAND.

Welke idiote bestuurders wij hier ook hebben, in het voorbeeldland van Rutte en consorten V.S. koopt iedereen weer gewoon een 8 cylinder slurper. Daar kost de benzine ook maar 0,78 € per liter. Dus daar mag vervuild worden. Zo gauw als het in Nederland auto of energie betreft, dan moeten de burgers bloeien: belasting, belasting en nog eens belasting. Het milieu? Wel nee, dat is het excuus. Het gaat om de belastinginkomsten. Het ambtenaren apparaat moet betaald worden. En nu ook nog staatsschulden die door die lieden veroorzaakt zijn, niet door de burger. En nog meer belasting om de Euro en de E.U. in stand te houden voor onze rechts politici.

Wethouder, ga je schoolgeld terug halen. Ga eens kijken wie er met wat voor oldtimer rond rijden en waarom. Gezondheid van je burgers interesseert je helemaal niets anders hadden we al 40 jaar auto gereden op LPG of aardgas.

Je vreet wel van de belastingcenten van je burgers, probeer dat te onthouden.

fredira 6 augustus 2012

lees ook andere artikelen van fredira

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 43
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie meningen-ervaringen

Zahra Bahrami een voorbeeld

Zahra

Verkiezingen, waar gaat het over?

Over Europa, economie of immigratiebeleid?

Ziekteverzuim middels SMS accepteren?

Ziekmelding per sms is ongewenst

Geloof en Wetenschap

Geloof en Wetenschap lijken twee verschillende werelden.maar dat is niet zo,.dat blijkt ook uit.de volgende uiteenzetting.

Tweede zwangerschap is echt heel anders!

De eerste zwangerschap is heel bijzonder! De tweede is heel anders

Motorrijden? Je rijbewijs, en dan?

Motorrijden, waarom zou je dat gaan doen?

Ik heb ADD, hoe gaat mijn leven eigenlijk?

Hoe is het nu om te leven met ADD?

Een verstandige vvd-er?

Bolkestein geeft aan dat Nederland moet nadenken over een eigen munt.

De poetsvrouw is nog steeds ondergewaardeerd

Naar mijn aanvoelen wordt de functie als poetsvrouw nog steeds ondergewaardeerd.

Depressie te lijf

Depressie en op een natuurlijke weg eruit

Terug van nooit weggeweest

Het opnieuw opzoeken van websites na lange tijd

De terugkeer van de speciaalzaak

Na jaren van grote ketens is de speciaalzaak bezig aan een opmars.

Uitzendbureau's: kunnen ze je écht aan werk helpen?

Lekker makkelijk: zij zoeken werk voor je, terwijl jij leuke dingen kan doen... Maar werkt dit systeem nog wel?

Wat is zinvol en nuttig?

Wat zinvol en nuttig is kan van individu tot individu verschillen

Hoe komt het dat ik vandaag pas mijn eerste Foobie artikel plaats?

Eindelijk na 50 dagen hard werken is het dan zover! Vanavond plaats ik mijn eerste echte Foobie artikel.

Revolutie in Egypte: goed of slecht?

De onlusten in Egypte zijn opweg naar een climax. Wat zal er gebeuren en hoe welke geveolgen heeft dit voor het Westen. In dit betoog zet ik uiteen hoe ik er tegen aankijk.

Tussen wal en schip, hoera een uitkering...

Van een carrière en een goed inkomen naar een plaats in de rij bij de voedselbank

Gratis openbaar vervoer

Waarom zou je niets eens nadenken wat de gevolgen zouden zijn als je het openbaar vervoer gratis zou maken?

We zijn onsterfelijk.

Ook zonder religie leven na de dood. We gaan naar de plek waar we thuis horen.

Hoe vrij ben je in Nederland?

Waarom iedere Nederlander minimaal verplicht in een goedkope huurwoning moet wonen.

Allemaal beestjes

Druilerige dagen vragen om een stukje over de zomer, met als bonus tips voor moeders zonder aanleg voor het huishouden

Sluiting van coffeeshops nabij scholen

Wat achtergrond informatie en mijn kijk op het sluiten van coffeeshops

Borstvoeding: ervaringen met gekolfde voeding, relactatie en lang voeden.

Mijn ervaring over problemen met aanleggen, het geven van volledig gekolfde borstvoeding en het lang voeden van een baby en dreumes

wil je perfect zijn?

Moet je perce perfect zijn?

Gelukkig worden of gelukkig zijn?

Gelukkig worden is een reis die het hele leven duurt. Maar tijdens deze reis: vergeten we dan niet gelukkig te zijn?