Call of Duty; Black ops in 3D op de PS3.

Call of Duty; Black ops in 3D. Speelt dit nu fijn?

Sinds kort worden ook de spellen die in 3D uitkomen steeds spectaculairder. Zo is ook Call of Duty meegegaan in deze stroom. Black ops is nu ook te spelen in 3D. Maar, speelt dit nu eigenlijk wel fijn?

Kijkend naar de succesvolle serie van Call of duty was het niet anders te verwachten dan dat er weer een nieuwe versie uitkwam. Het nieuwste aan deze versie was de 3D optie. Gelukkig hoef je geen aparte disc te kopen om 3D te kunnen spelen. Je hebt natuurlijk wel een 3D tv nodig met de bril(len).

Graphics.

Kijkend op een 63 inch tv ziet je akelig veel details. Tenminste, bij een game die goed in elkaar gezet is. Gelukkig is dit bij Black ops zeker het geval. Rookwolken, schroeiplekken op de vloerbedekking, alles is zichtbaar. Ook qua helderheid heb je niet te klagen. Het komt maar op een paar plaatsen voor dat je ergens totaal niets ziet omdat je met tegenlicht zit. Ook overdag gamen is geen probleem.

Singleplayer.

In deze singleplayer is de verhaallijn vrij uitgebreid. Je krijgt flashbacks te zien en weer stukken in het heden. Je speelt met meerdere spelers maar er blijft één hoofdpersoon binnen het verhaal, Mason. Wanneer je de complete singleplayer uit hebt kun je altijd nog verder met zombies. Zelf vond ik dit een beetje onduidelijk. Je moet zombies afmaken en ergens moet je ook weer verder gaan. Ik heb dit samen met mijn vriend geprobeerd en erg ver kwamen we niet. Ik hoordevanandere dan weer dat zij tot level 24 waren gekomen. Petje af, maar dit is niet voor mij weggelegd. Ik wil graag binnen de Call of duty serieeen beetje realiteit.

Multiplayer.

Zoals ook al bij modern warfare 2 in het begin de verbindingen bar slecht waren is het helaas nu niet anders. Je zou denken dat men inmiddels wel leert, maar niets is minder waar. Eerst wordt er een enorme hype en media gekte gemaakt rondom black ops om vervolgens slechte verbindingen te hebben. Toen we het spel binnenkregen hebben we het uiteraard direct aangezet en zijn gaan spelen. We raakten echter zo geïrriteerd door de "bad connections" dat we het spel aan de kant hebben gelegd en iets anders zijn gaan doen. Nu, een dikke maand later hebben we het spel maar weereens in de playstation gestopt. We kregen weer goede moet omdat er een update is geweest. Gelukkig heeft dit ook enigszins geholpen. De verbinding vliegt er niet meer zo vaak uit.

Het grote verschil met de voorgaande Call of duty's is dat je hier alles moet kopen. Je krijgtperpotje online knallencredits. Voor deze credits kun je een nieuw wapen kopen, een perk of wat je ook maar wilt hebben. Deze moet je echter wel nog steeds vrijspelen. Hierdoor ga je wel twee keer nadenken voor je een wapen gaat gebruiken. Dit vind ik persoonlijk wel een leuk idee.

Black ops in 3D.

Toen de 3D tv geleverd werd vroeg ik mij direct af, hoe zou het er uitzien als je een first person shooter gaat spelen. Gelukkig, black ops geeft mij de kans op dit te zien. Je moet er echter niet bij denken dat de kogels je om de oren vliegen. Zoals je in de bioscoop vaak ziet dat er veel dingen op je afkomen en die midden in je woonkamer staan valt dat hier wel mee. Er wordt voornamelijk gewerkt aan de 3D effecten die van je af staan. Gelukkig word je er ook niet erg moe van. Je zou als snel denken dat het erg onrustig is aan je ogen en dat je kierewiet zou worden. Dit alles valt reuze mee. Wel is het fijn als je de hele avond door speelt dat je altijd kan terugschakelen naar 2D. Op die manier heb je toch net een beetje extra rust aan je ogen.

Samen spelen?

Bij black ops bestaat de mogelijkheid om samen lekker lui op de bank te gaan gamen. Je kunt ook split-screen multiplayer spelen. Je krijgt als tweede persoon dezelfde naam, alleen dan met een 2 erachter. Dit is echter alleen aan te raden voor mensen met een erg grote tv. Bij ons was het goed te doen, vond ik. Bij een 63 inch tv houd je bij split-screen nog steeds een beeld over van ongeveer een 30 tv. Mijn vriend vindt het echter minder fijn spelen. Je bent namelijk wel een klein deel van je scherm kwijt. Je krijgt een andere verhouding, deze is namelijk breder en minder hoog. Hij zegt dat hij minder speelt omdat hij minder ziet. En zijn kill-death ratio mag hier natuurlijk echt niet onder lijden.

Ben ik happy?

Ja, ik ben happy. Wanneer ik totaal gefrustreerd ben door het een of ander kan ik lekker op de bank wegzakken en even knallen. Is de 3D leuk? Jazeker, maar toch zet je het niet vaak aan. Op een of andere manier speelt het toch fijner in 2D. Ik ben echter wel blij dat je de keuze hierin hebt. Want om het een keer in 3D te zien is toch wel rete gaaf!

Geschreven artikelen: 19

Onuitwisbaar.

Prachtig geschreven boek van Kristen Heitzman waarbij je tot het einde wacht op de ontknoping.