Een ongewoon gesprek met God

Een recensie van het boek 'Een ongewoon gesprek met God' van Neal Donald Walsch, het boek dat je leven verandert!

Een ongewoon gesprek met God is een interessante conversatie tussen de schrijver Neal Donald Walsch en God. Heb je vragen over het leven of wil je meer weten over religie en het doel van het leven? Dan is dit het ideale boek om je blik te verruimen. Het zal veel van je vragen beantwoorden en je leven veranderen!

Dit eerste boek van Neal Donald Walsch is de eerste in een reeks van drie boeken. De schrijver is begonnen met het boek toen hij uit pure frustratie over het leven besloot om een brief aan God te schrijven. Tot zijn grote verbazing begonnen de antwoorden zich in zijn hoofd te vormen, waar God achter zat. God zei dat hij alles moest opschrijven en dat het ongeveer een jaar zou duren voordat het boek af zou zijn. Het zou overigens niet bij dit boek blijven, er zouden er nog twee volgen. Hiermee startte het gesprek tussen de schrijver en God.

De grootste boodschap dat het boek meegeeft is wel dat je je eigen leven moet scheppen. Vertrouw niet blindelings op wat anderen je zeggen, maar vorm je eigen oordeel en vertrouw op jezelf. Het doel waarom je op aarde bent is namelijk om de schepper te zijn van je eigen leven en op deze manier je eigen 'zelf' steeds verder te ontwikkelen. Hiermee zal je steeds meer op God gaan lijken, doordat hij de mens heeft geschapen naar zijn beeld. Handel vanuit je ziel en je ware gevoel, niet uit wat je verstand bedacht heeft. Je ziel weet namelijk wat goed voor je is. Zit niet in de put in moeilijke tijden, maar wees blij om de ervaring die je kreeg.

Wat misschien voor sommigen wel een grote schok zal zijn, is dat het bestaan van hemel, hel en duivel wordt ontkend door God. Deze bestaan niet. Volgens God hebben de mensen dit zelf bedacht, omdat ze de neiging hebben om angst aan te trekken. Wees daarom niet bang dat je voor eeuwig zal branden in de hel als je zondig bent geweest. Dat gebeurt niet. Waarom zou God je overigens dat toewensen? Als hij niet wilde dat mensen zondig zouden zijn, dan had hij ons wel braaf geschapen. Bang te zijn voor de dood hoef je echter niet, dit zal namelijk niet je enige leven zijn. Elk mens krijgt de kans om weer naar aarde terug te keren, om verder te gaan met het verreiken van je eigen 'zelf'.

Het grappige uit het boek is dat God een zeer humoristisch persoon blijkt te zijn. Dit lijkt misschien raar, maar is hij zelf niet degene geweest die humor heeft uitgevonden? Doordat er in sommige conversaties humor gebruikt wordt, is het boek erg leuk om te lezen. God gaf zelfs toe dat de aarde weleens bezocht is door wezens uit een andere levensplek. Dat niet de aarde de enige plek is waar zich levensvormen bevinden. Of de marsmannetjes bestaan werd niet verteld, maar wel is het duidelijk dat er meer is dan de aarde alleen.

Het boek is een echte aanrader. Vooral voor mensen die vragen hebben rondom het leven en die op zoek zijn naar het ware geloof. Bij menig persoon zal het de ogen openen, al dan niet na het blind staren op de bijbel of ander heilig boek. Het boek kan daarom ook erg confronterend zijn voor mensen met een vast geloof in een bepaalde godsdienst en dit is natuurlijk begrijpelijk.  Heb je altijd de vaste overtuiging gehad dat elk woord in de bijbel waar is, dan zul je af en toe wel even met je ogen knipperen. Ben je echter op zoek naar de waarheid en wil je antwoord op je levensvragen, schroom niet en lees het! Het is echt een boek waardoor je anders op het leven gaat kijken en die veel van je problemen op kan lossen. Het leert je om verder te kijken dan je neus lang is. Veel leesplezier!

Foobie gebruiker Koeiengek

Humphrey Leeuwarden.

Onverwacht genoegen.