Het Huis van de Nacht - Verkozen

Een recensie van het eerst boek van het Huis van de Nacht reeks, Verkozen. Daarnaast geef ik een korte mening over het boek.

Het Huis van de Nacht.

Verkozen

Door: P. C. Cast & Kristin Cast

Leeftijd: 14+

Het leven van een zestien jarige is niet makkelijk. En al helemaal niet als je moeder getrouwd is met een loser, je vriendje liever bier drinkt met zijn vrienden en je een belangrijk meetkunde-proefwerk hebt morgen.

Zoey Montgomery is op school als ze wordt uitverkoren door een vampier. Haar leventje met vriendin K en bijna ex-vriendje Heath is in ene voorbij. Wie gemerkt is, moet in het Huis van de Nacht gaan wonen. Dit is een internaat voor de halfwassen, waar de transformatie van mens tot vampier in vier jaar tijd wordt volbracht. Maar niet iedereen overleefd de transformatie!

Steun van haar moeder en stiefvader krijgt ze niet. Zij zien de Verandering als een groot probleem en vragen de mensen van People of Faith naar hun huis te komen om gezamenlijk te bidden. Daarom vlucht Zoey met haar vintage Volkswagen Kever naar haar oma Redbird en haar lavendelboerderij. Onderweg komt ze voor het eerst in aanraking met de vampiergodin Nux.

In het Huis van de Nacht besloot Zoey haar naam te veranderen in Zoey Redbird. Ze maakt kennis met hogepriesteres en haar mentor Neferet, ontmoet haar kamergenote Stevie-Rae en maakt vrienden. Maar al snel ontstaan er raadsels. Waarom is haar merkteken ingekleurd? Hoe kan het dat ze tijdens de rituelen de vijf elementen zo sterk voelt? Waarom heeft Aphrodite zo’n vijandige houding? En waarom is Erik zo aangetrokken tot Zoey?

‘Een combinatie van Twilight en Harry Potter’ zei iemand tegen me. Maar in dit verhaal komen geen brave vampiers voor, die het bloed van dieren drinken en zich inburgeren onder de mensen. De halfwassen hebben bloedlust en experimenteren hier ook mee. Het boek geeft je een ander beeld over vampiers en hun levenswijze. Het boek is geschreven in het ik-perspectief, daardoor ga je de keuzes van Zoey begrijpen en voel je haar kracht. Ik ben ook de andere delen gaan lezen en ben nu bezig met deel 6. Op 31 augustus 2012 komt deel 7 uit en deze zal ik ook zeker meteen bestellen! Een heerlijke reeks over bloed, seks, onmogelijke vriendschappen en vijanden.

Foobie gebruiker Lily_Raeven

Geschreven artikelen: 14

Essense nail fashion stickers