Predators (2010)

Een groep moordenaars wordt opgejaagd door meedogenloze aliens. Zij leren wat die aliens kunnen en willen van hen. Komen zij nog levend uit dit avontuur? Of worden ze met huid en al opgevreten?

Een groep moordenaars, gekozen voor hun dodelijke kwaliteiten zonder ook maar enige spijt te betuigen, moeten zien te overleven op een planeet ergens waar niemand het bestaan van weet. Ondanks de aardse kenmerken (4 aardse elementen: vuur, water, lucht en grond) zijn de aanwezigen niet bepaald aards. De aliens jagen de groep op in een competitie wie de sterkste en snelste is. Dat betekent dat ze ook hun eigen soort te grazen nemen. De groep, die bestaat uit allerlei getrainde moordenaars van over de hele wereld, komen uit de lucht vallen met een parachute. Zonder ook maar enig idee te hebben wat er gebeurd is. Allereerst moeten ze elkaars vertrouwen winnen en vervolgens bepalen tegen wie of wat zij moeten vechten om levend terug te komen naar aarde. Overleven zij dit duel met de buitenaardse wezen? Of worden ze genadeloos afgeslacht en in stukken gemalen?

(Zie voor meer artikelen ook mijn website: http://wwagner.webs.com/)

Een waardeloze film. Het verhaal is slecht, de acteurs zijn slecht, de geloofwaardigheid is slecht (komt ook door de aliens), etc. Ik moet eerlijk bekennen dat veel films met buitenaardse wezen mij totaal niet aanspreekt. Waarom ik deze film gekeken heb? Om jullie uit te leggen dat je dat niet moet doen. Dit is de slechtst besteedde anderhalf uur van mijn leven. Zoals je in de samenvatting hebt kunnen lezen, gaat het over een groep moordenaars dat gedumpt wordt op een eiland die moeten overleven tegen een groep aliens. Die aliens zijn meedogenloos en zitten in een soort competitie verband voor wie de sterkste en snelste is. Kortom die aliens slachten elkaar af (competitie eliminatie) en zij moeten de mensen afmaken. Hoe verzin je nu zo'n script?

Het acteerwerk van de crew is nu ook niet echt om naar huis te schrijven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen van alle ken en weet ook niet in welke films zij nog meer gespeeld hebben. Maar wat zij hier lieten zien was niet echt overtuigend. Soms zelfs lachwekkend.

De filmset speelt zich voornamelijk in het donker af, dus je ziet helemaal niets. Af en toe wat schieten, fakkels en knipperende lichten, maar het is allemaal niet echt duidelijk. Al met al raad ik deze film ten strengste af, omdat dit niet op niveau is van de hedendaagse filmkunsten. Hierbij verwijs ik nogmaals naar mijn eerste zin. Die You Space Faggot!

[youtube]WasMjLJDBPg[/youtube]

Naam: WWagner
Geschreven artikelen: 50