Op zoek naar wat ooit van haar was. Zal ze het vinden? Zal de kindersterfte ooit ophouden? Arthur Kipps gaat op zoek naar "the woman in black" en probeerd het mysterie op te lossen en zo zijn eigen zoontje te redden.

Het verhaal gaat over de weduwenaar Arthur Kipps (Daniel Radcliffe) die werkzaam is op een advocatenbureau. Na de dood van zijn geliefde Stella raakt zijn baan echter in gevaar. Hij moet samen met zijn nanny zorgen voor zijn zoontje Joseph. Om zijn baan te kunnen redden krijgt hij nog één laaste kans. Hij word naar een bijgelovig dorpje in het noorden van Engeland gestuurd om het huis van het overlede vrouw te doorzoeken naar bruikbaar materiaal. Eenmaal aangekomen blijkt dat de bewoners niet blij zijn met zijn komst en waarschuwen hem niet naar "Eel Marsh House" te gaan. Daar waant zich de geest van "the woman in black".

Het mysterie

Al gauw blijkt waarom de dorpelingen angstig reageren op de komst van Kipps. Allen hebben zij op mysterieuze wijze een kind verloren. Ook de nieuwe vriend van Kipps, Mr. Daily. Echter heeft Daily maling aan al het bijgeloof en helpt hij Kipps. Maar wanneer het zoontje van Kipps in gevaar dreigt te komen word de nood hoog. Zal Kipps in staat zijn het mysterie op tijd op te lossen? The woman in black zoekt onverstoorbaar door naar wat ooit van haar was.

De film

Daniel Radcliffe, beter bekend als Harry Potter, is de hoofdrolspeler in de nieuwste film van James Watkins. De rol van zijn zoontje word gespeeld door zijn pete-kind. Het duurt even voordat de film echt griezelig word, maar dankzij de mooie effecten en de gotische setting zit je het midden van de film op het puntje op je stoel van de spanning. Hier en daar een schrikmoment waarbij er gilletjes van achter uit de bioscoopzaal komen. Al met al een mooie en goede film, al zal Daniel altijd herrinert worden als Harry.

Shutter Island (2010)

U.S. Marshal Teddy Daniels komt naar Shutter Island om de vermissing van een vrouwelijke patiënte te onderzoeken. Daarbij worden veel psychologische spelletje met hem gespeeld. Weet hij de waarheid toch te achterhalen? Of zit er meer verborgen op het eiland?

Jonathan Livingston Zeemeeuw

Dit boek gaat over een meeuw die anders is dan de anderen. Ik heb er een recensie over geschreven.

Recensie film: Penelope