Tess Gerritsen (1953) is een Amerikaanse schrijfster van Chinese afkomst die tevens arts is. Ze woont al haar hele leven in Amerika en heeft twee kinderen. Door het schrijven van meerdere adembenemende thrillers is zij inmiddels een internationale bestsellerauteur. Hier een recensie over haar boek 'Zustermoord'.

Maura Isles is patholoog-anatoom en bestudeert haar hele leven al lijken. Als zij terugkomt van een buitenlandse reis en haar taxi naar haar huis rijdt, ziet ze allemaal politie voor de deur. Eerst denkt ze dat er een buurman onwel is geworden, maar wanneer ze naar het tumult toeloopt blijken de mensen daar onthutst te zijn over haar komst. Er is namelijk een auto gevonden met een lijk erin dat exact op Maura lijkt. Wanneer het lijk op de autopsietafel ligt, blijken er bijna geen verschillen te zijn met de echte Maura. Op zoek naar antwoorden gaat Maura naar het plaatsje Maine toe, waar een beruchte moordenaar actief is geweest. Een tijd later komt ze erachter dat deze moorden wel eens in verband kunnen staan met haar moeder, die ze overigens nog nooit ontmoet heeft. Ze bezoekt de gevangenis waar haar moeder opgesloten zit en stelt vast dat ze net doet alsof ze krankzinnig is, maar ondertussen meer weet dan ze wil loslaten. Ondertussen worden er op verschillende plaatsen botten gevonden, waarvan de mensen niet zijn overleden door ziekte. Steeds worden er nieuwe moorden gemeld en ook Maura zelf lijkt niet meer veilig. Samen met rechercheur Jane Rizzoli gaat ze op zoek naar de bron van dit verschrikkelijke gebeuren. De meest afschuwelijke voorvallen vinden plaats en dan opeens ontdekt ze een patroon in de moorden en komt achter de verbazingwekkende waarheid...

Wanneer je het boek begint te lezen, zit je er meteen middenin. Vanaf het begin tot het eind weet de schrijfster het spannend te houden. De verhalen nemen verrassende wendingen en wanneer je denkt dat je de moordenaar op het spoor bent, blijkt het toch weer een hele andere kant op te gaan. Het verhaal is zo boeiend en spannend geschreven dat de rillingen over je rug lopen. Dit boek is exact wat een thriller hoort te zijn en je wilt hem het liefst in 1 ruk uitlezen!

Foobie gebruiker Koeiengek

Boek: 'Een echte vrouw'

Recensie van het boek 'Een echte vrouw'. Het boek is geschreven door Michael Berg.

Sherlock Holmes (2009)

Sherlock Holmes pakt met zijn partner Dr. John Watsen de seriemoordenaar en zwarte magier Blackwood op. Na Blackwoods zelfmoord actie staat hij op uit de dood. Lukt het Holmes om dit mysterie te ontrafelen? Of eindigt het definitie voor de meest bekende detective uit Londen?

Vergeetboek.

De worsteling van Lance, Tweede boek in een trilogie.

Het zijn net mensen van Joris Luyendijk