Afvallen. Hoe en wat te doen.


Publicatie datum:

Informeren hoe afvallen in zijn werk gaat.

Gesponsorde koppelingen

Als het komt tot afvallen weten vele mensen niet hoe ze het moeten aanpakken. Het lijkt simpel om te zeggen dat minder eten en meer bewegen het antwoord is en je dan zo een pracht van een lichaam verkrijgt. Maar hoe zit het dan nou als men dat probeert en alsnog hun doel niet behalen. Ik zal mezelf als voorbeeld gebruiken om mensen te informeren hoe het gaat.

Ik ben een 20 jarige Nederlander wonend in Amsterdam-West. En wanneer iemand de 20 jaar haalt gaan opeens vele dingen meespelen als u begrijpt wat ik bedoel. Dus een leuk, strak lichaam zou geen kwaad doen denkt u. Zelfs een aantal kilootjes eraf kan ook geen kwaad. Het zal niet ieders droom zijn om net als Arnold Schwarzenegger (in zijn Terminator dagen) te gaan lijken maar om u BMI (Body Mass Index) te verlagen tot een wat respectabelere niveau zal ook niet het einde des dagens betekenen. Waarom is het dan zo dat het voor bepaalde mensen onmogelijk lijkt. Houd het simpel zou ik zeggen. Het leven is makkelijk. Men moet het alleen niet vermoeilijken.

Ikzelf woog rond de 90 kilo. En als u BMI standaarden gaat gebruiken betekent dat dat voor een 20-jarige jongen en 1.75 m lang het nog wat aan de zware kant ligt. Dus ik begon eraan te werken. En eerlijk is eerlijk beter eten en meer bewegen helpt.

Dus ik zocht de dichtsbijzijnde fitnesschool en ging aan de slag. Maar de koppig persoon die ik ook ben begon ik mijn eigen gangetje te gaan. Natuurlijk vlogen de kilo's er niet van af want er blijkt een hele systeem er achter te liggen. Wist u bijvoorbeeld dat 1 kilo spier grofweg gelijk is aan 2 kilo vet qua ruimte. En dat 1 kilo vet gelijk staat aan 9000 calorieen. Dat wist ik niet toen ik domweg halters probeerde te pakken zonder na te denken wat ik wou bereiken. Dus wat u als eerst zich moet afvragen is wat wilt u bereiken. Gelukkig eindigde mijn genante voorstelling zich toen een fitnesintructeur me de zweepjes van het vak leerde. And so it begins...

Wanneer iemand begint met fitnessen dan is het handig dat u als eerst opwarmt. Niemand wil een blessure krijgen tijdens het trainen. Begin dus met 15 min. opwarmen door te fietsen of iets dergelijks. U hoort niet helemaal kapot te zijn daarna dus kies een stand die niet al te comfortabel en niet al te uitdagend. Wanneer u klaar bent moet u een keuze maken. Dat is aan welke spiergroepen u wil werken. Het is beter dat u dat al hebt beslist voor het beginnen. We gebruiken nu biceps en borsten. Na het opwarmen pakken we wat halters om uw biceps te trainen. Manier hoe het moet zal veel tijd nemen om te beschrijven dus ik adviseer te vragen aan iemand die daar werkt of zelfs iemand die daar traint. Doe 3 sets van 20 herhalingen. De reden waarom is zodat de spiergroep aan die spanning moet wennen. Want het hele idee is ervoor te zorgen dat uw spieren de plek gaan overnemen van het vet. Uw lichaam zal dan de ruimte die het geeft voor vet omslaan tot ruimte voor uw spieren. Krachttraining is dus ook een manier voor afvallen. Vervolgens gaat u uw borsten trainen. En het is hetzelfde geval als bij uw biceps alleen kunt u zelf wel bepalen hoeveel tijd het inneemt. Als uw biceps bijvoorbeeld een hogere prioriteit heeft dan uw borsten dan doet u dat dus langer. En de volgende dag kiest u andere 2 spiergroepen.

Wel is het belangrijk dat u niet te veel spiergroepen gaat trainen op een dag. Eindig u dag door een half uurtje te rennen of iets dergelijks. Probeer minimaal 1 uur te trainen.

Probeer dit vol te houden want ikzelf ben immiddels 10 kilo afgevallen. Ik heb nog niet mijn doel bereikt maar als het zo door gaat is het nog maar een kwestie van tijd.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Bondscoach van Marwijk weg?

Na het debacle van afgelopen week is de kritiek op Van Marwijk groot.

Paaldansen of pole-fitness

De stripclubs ontstegen!

Bodybuilding training en voeding

tips voor beginnende bodybuilders

Kickboksen

De herkomst en basisprincipes van het Kickboksen

Fitness tips

Fitness is leuker als je je focust op wat je wilt bereiken en welke apparaten je daarvoor kunt gebruiken. Met tegenzin op de loopband lopen, helpt niet.

Hardlopen

Hardlopen om aan je gezondheid, conditie en snelheid te werken.

Krav Maga - De Israelische zelfverdedigingssport

Krav Maga uitleg wat de sport inhoud

Wie hoort er in de spits bij Oranje?

dit artikeltje gaat over wie er in de spits hoort bij het Nederlands elftal

Gratis eredivisie voetbal kijken op de televisiezender Fox

Op verzoek van velen komt de televisiezender Fox gratis in de plaats van 13th Street.

Elfstedentocht

De Elfstedentocht is een van de meest populaire sportevenementen in de winterperiode van ons land.

Waarom zijn topsporters (en dat ze veel geld kunnen verdienen) zo belangrijk?

In iedere zichzelf respecterende talkshow komen vaak topsporters aan het woord, waarom is het verhaal van topsporters zo belangrijk?

Ek voetbal en de scheidsrechters

Op grote voetbalevenementen worden de scheidsrechters tot op het bot getest

Messi klaar voor start nieuw seizoen

Lionel Messi is klaar voor het nieuw seizoen in de Primera Division.

Voor de beginnende bodybuilder

Handige gids voor de beginnende bodybuilder met een kort overzicht van de belangrijkste aspecten van het bodybuilden.

play-offs van de Jupiler league

De play-offs van de jupiler pro league staan weer in het verschiet? Hoe zit het nu eigenlijk met deze play-offs?

Uitslag per dag etappe Tour du France 2012

Per dag etappe de uitslag van de Tour du France 2012.

Zo worden wij Europees Kampioen

Voetbal, Europees kampioenschap, EK 2012, Nederlands Elftal, Oranje, Polen, Oekraine, Nederland, Spanje, Duitsland.

Waarom 'harder' lopen?

Een aantal goede redenen om te beginnen met hardlopen!

De mooiste surfstranden, de mooiste surf babes

Waar vindt je de mooiste surfstranden en de mooiste surf babes?

Vitaminen en mineralen gebruikt bij het bodybuilden

Een korte samenvatting van de meest voorkomende vitaminen die gebruikt worden bij het bodybyuilden

Anke Huber

Duitse tennister die 12 WTA tornooien op haar naam wist te schrijven

Basketbal

basketbal, historie, regels, nationaal en internationaal

Net dat meer calorieen verbranden

In dit artikel gaan we tips geven hoe jij ook net dat meer calorieen kunt verbranden en volhouden !

Stretchen of juist niet?

is stretchen in of uit? Is het nodig of niet?

Leren snowboarden

Een theoretische uitleg en tips om te leren snowboarden. Beginnen met snowboarden is meer dan op een board gaan staan en naar beneden duiken.