Afvallen. Hoe en wat te doen.


Publicatie datum:

Informeren hoe afvallen in zijn werk gaat.

Gesponsorde koppelingen

Als het komt tot afvallen weten vele mensen niet hoe ze het moeten aanpakken. Het lijkt simpel om te zeggen dat minder eten en meer bewegen het antwoord is en je dan zo een pracht van een lichaam verkrijgt. Maar hoe zit het dan nou als men dat probeert en alsnog hun doel niet behalen. Ik zal mezelf als voorbeeld gebruiken om mensen te informeren hoe het gaat.

Ik ben een 20 jarige Nederlander wonend in Amsterdam-West. En wanneer iemand de 20 jaar haalt gaan opeens vele dingen meespelen als u begrijpt wat ik bedoel. Dus een leuk, strak lichaam zou geen kwaad doen denkt u. Zelfs een aantal kilootjes eraf kan ook geen kwaad. Het zal niet ieders droom zijn om net als Arnold Schwarzenegger (in zijn Terminator dagen) te gaan lijken maar om u BMI (Body Mass Index) te verlagen tot een wat respectabelere niveau zal ook niet het einde des dagens betekenen. Waarom is het dan zo dat het voor bepaalde mensen onmogelijk lijkt. Houd het simpel zou ik zeggen. Het leven is makkelijk. Men moet het alleen niet vermoeilijken.

Ikzelf woog rond de 90 kilo. En als u BMI standaarden gaat gebruiken betekent dat dat voor een 20-jarige jongen en 1.75 m lang het nog wat aan de zware kant ligt. Dus ik begon eraan te werken. En eerlijk is eerlijk beter eten en meer bewegen helpt.

Dus ik zocht de dichtsbijzijnde fitnesschool en ging aan de slag. Maar de koppig persoon die ik ook ben begon ik mijn eigen gangetje te gaan. Natuurlijk vlogen de kilo's er niet van af want er blijkt een hele systeem er achter te liggen. Wist u bijvoorbeeld dat 1 kilo spier grofweg gelijk is aan 2 kilo vet qua ruimte. En dat 1 kilo vet gelijk staat aan 9000 calorieen. Dat wist ik niet toen ik domweg halters probeerde te pakken zonder na te denken wat ik wou bereiken. Dus wat u als eerst zich moet afvragen is wat wilt u bereiken. Gelukkig eindigde mijn genante voorstelling zich toen een fitnesintructeur me de zweepjes van het vak leerde. And so it begins...

Wanneer iemand begint met fitnessen dan is het handig dat u als eerst opwarmt. Niemand wil een blessure krijgen tijdens het trainen. Begin dus met 15 min. opwarmen door te fietsen of iets dergelijks. U hoort niet helemaal kapot te zijn daarna dus kies een stand die niet al te comfortabel en niet al te uitdagend. Wanneer u klaar bent moet u een keuze maken. Dat is aan welke spiergroepen u wil werken. Het is beter dat u dat al hebt beslist voor het beginnen. We gebruiken nu biceps en borsten. Na het opwarmen pakken we wat halters om uw biceps te trainen. Manier hoe het moet zal veel tijd nemen om te beschrijven dus ik adviseer te vragen aan iemand die daar werkt of zelfs iemand die daar traint. Doe 3 sets van 20 herhalingen. De reden waarom is zodat de spiergroep aan die spanning moet wennen. Want het hele idee is ervoor te zorgen dat uw spieren de plek gaan overnemen van het vet. Uw lichaam zal dan de ruimte die het geeft voor vet omslaan tot ruimte voor uw spieren. Krachttraining is dus ook een manier voor afvallen. Vervolgens gaat u uw borsten trainen. En het is hetzelfde geval als bij uw biceps alleen kunt u zelf wel bepalen hoeveel tijd het inneemt. Als uw biceps bijvoorbeeld een hogere prioriteit heeft dan uw borsten dan doet u dat dus langer. En de volgende dag kiest u andere 2 spiergroepen.

Wel is het belangrijk dat u niet te veel spiergroepen gaat trainen op een dag. Eindig u dag door een half uurtje te rennen of iets dergelijks. Probeer minimaal 1 uur te trainen.

Probeer dit vol te houden want ikzelf ben immiddels 10 kilo afgevallen. Ik heb nog niet mijn doel bereikt maar als het zo door gaat is het nog maar een kwestie van tijd.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Zumba verovert de wereld

Zumba verovert de wereld!

Kickboksen

De herkomst en basisprincipes van het Kickboksen

Beach Yoga, Bikram Yoga op het strand.

Naast de traditionele Hatha Yoga en Power Yoga is er nu ook Bikram Yoga op het strand, ook wel Beach Yoga genoemd.

Korfbal: De spelregels

Zelf heb ik op korfbal gezeten en vond het een leuke, explosieve sport. Meisjes en jongens gemengd in een team wat het des te leuker maakt. In dit artikel behandel ik de kenmerken/spelregels van deze balsport!

Pentjak Silat, een oosterse vechtkunst

Pentjak Silat, oosterse vechtkunst waarbij geestelijke ontwikkeling, ontspanning, snelheid en soepelheid en kracht centraal staan. Pentjak Silat wordt ook wel Pencak Silat genoemd.

Niet juichen wanneer tegen de oude club wordt gescoord

Niet juichen wanneer tegen de oude club wordt gescoord, wordt dit wel of niet gewaardeerd?

Fit voor de zomer!

Het goede weer komt er weer aan... Tijd voor een goede conditie en een platte buik!

Waarom 'harder' lopen?

Een aantal goede redenen om te beginnen met hardlopen!

Paintball: De keuze van je marker

Criteria voor de keuze van mijn marker

play-offs van de Jupiler league

De play-offs van de jupiler pro league staan weer in het verschiet? Hoe zit het nu eigenlijk met deze play-offs?

Fair play geliefd?

Fair play geliefd of liever niet?

Bewegingen aanleren met actief leren

De theorie en de practijk van het actief leren. Hoe pak je dat het beste aan?

Elfstedentocht

De Elfstedentocht is een van de meest populaire sportevenementen in de winterperiode van ons land.

‘Bewegingsarmoede’ kost meer dan sportblessures

‘Bewegingsarmoede’ kost meer dan sportblessures

Kwartfinale Chelsea Liverpool lijkt al beslist

1-3 Liverpool Chelsea lijkt het een gesloten zaak.

De geschiedenis van het voetbal

Voetbal is de meest populaire sport ter wereld, maar hoe is deze sport ontstaan?

Racing Mechelen

Waar een wil is, is een weg

Volleybal

Wat is Volleybal, welke regels zijn er?

Hoe krijg je een 6-pack

Hierin beschrijf ik hoe je snel een 6-pack kunt krijgen.

Snel in Shape met de Ab Doer Twist

Met de ab doer twist kun je je lichaam in je eigen huis sterker maken. Het is een gemakkelijk, snel en effectief apparaat.

Geen fluwelen maar betonnen revolutie

Johan Cruijff staat op het punt om de macht over te nemen binnen AJAX. Artikel over woensdag 30-03-2011. Dag van de waarheid.

Franck Ribery/Scarface raakt slaags met Arjen Robben.

Paaldansen, pole fitness, paaldanseres

Op deze pagina vindt je uitgebreide informatie over paaldansen, paaldanseressen, pole fitness en paalsport

Barefoot running, is rennen op blote voeten echt beter ?

Is “barefoot” hardlopen -alsof je op blote voeten rent- beter voor je lichaam dan met moderne hardloopschoenen ? de meningen zijn verdeeld.

Hoe het voetbal is veranderd

Hoe het voetbal is veranderd