Hoe krijg je een 6-pack


Publicatie datum:

Hierin beschrijf ik hoe je snel een 6-pack kunt krijgen.

Gesponsorde koppelingen

Het is wel een droom voor elke man, op het strand lopen in je openborst met het gespierde buikje. Elke man droomt ervan om een sixpack te hebben. Maar eraan denken is makkelijk maar het krijgen is een ander verhaal. Het is zwaar trainen en ook gezond eten maar dan heb je ook wat.

Conditie opbouwen

Als eerst moet je al het buikvet van je lichaam krijgen want dit bedekt het gespierde buikje. En dit kan het makkelijkst met joggen door het park of wandelen. Als je jouw conditie opbouwt dan gaat het joggen steeds leuker worden want je houd het steeds langer vol. Het opbouwen van je conditie is ook goed voor je gezondheid,hierdoor krijg je minder snel ziekten. Als je geen buikvet meer hebt dan moet je naar het trainings gedeelte gaan.

Soorten buikspieren

De mens heeft 3 soorten buikspieren:de bovenbuikspier,de onderbuikspier en de zijkantbuikspier. Om een 6-pack te krijgen moet je ze allemaal trainen. 

Oefeningen alle buikspieren

BovenbuikspierenDe beste en ook de bekendste oefening voor de boven buikspier is de 'crunch'. Bij deze oefening ga je op een matje liggen op je rug en je zet je vingers achter je hoofd. Je buigt je knieen ongeveer 45. Dit is je beginpositie. Je gaat langszaam met je hoofd en bovenlichaam omhoog en je knieen blijven op de grond in een hoek van 45 graden.Als je omhoog bent geweest dan ga je weer rustig naar beneden. Je kan deze oefening opbouwen bijv. eerst doe je er 5 dan 10 dan 15 enz.

onderbuikspieren: Je onderbuikspieren kan je het best trainen met de 'reverse crunch'. Bij deze oefening ga je op je rug liggen(liefs op een matje)en je tilt je benen recht omhoog zodat ze een hoek van 90 graden maken met je lichaam, dit is je beginpositie. Probeer nu met je billen van de grond te gaan,zodat je benen richting je hoofd bewegen. Je onderrug komt hierbij van de grond maar zorg ervoor dat je benen recht blijven en dat de rest van de lichaam niet beweegt. Dit is je eindpositie. Doe deze oefeninf ongeveer 15 keer per dag.

Zijkantbuikspieren: Je zijkantbuikspieren kan je het best trainen met de 'twisted crunch'. Bij deze oefening maak je een draai in plaats van naar voren te bewegen. Je probeert bij deze oefening naar voren te bewegen de ene keer met je linkerelleboog naar je rechterbeen en met je rechterelleboog naar je linkerbeen. Doe dit een aantal keer ongeveer aan beide kanten 8 keer. 

Hoe moet ik beginnen?

Je kan als best al deze oefeningen afwisselen, als eerst voor de bovenbuikspieren daarna voor de onder en daarna voor de zijkanten. Ik zelf vond de zijkantbuikspieren het zwaarste daarom deed ik deze oefening vaak als eerst. Maar je moet gewoon doen wat je kan en niet te ver gaan want als het pijn gaat doen dan moet je gewoon stoppen want dan doe je iets niet goed. Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven over de oefeningen. Succes met het krijgen van je 6-pack.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 16
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Mineralen bij het sporten

Opsomming van de belangrijkste minderalen bij het sporten

Viktor Onopko, Russich record-international

De carriére van Viktor Onopko, verdediger van Rusland.

Tips en advies voor het hardlopen

Tips om succesvoller te zijn in het hardlopen. Of je nu voorhet plezier een paar rondjes rent in het bos of serieus in training bent voor een marathon, dit artikel heeft handige tips om je doelen te bereiken!

Poweryoga

Poweryoga, een fantastische manier om een sterk en gezond lichaam te krijgen (en te houden)

Leren snowboarden

Een theoretische uitleg en tips om te leren snowboarden. Beginnen met snowboarden is meer dan op een board gaan staan en naar beneden duiken.

Clenbuterol gebruik

Contador word geschorst voor 1 jaar, voor een minimale hoeveelheid clenbuterol in zijn lichaam. Dit artikel zet de dopingregels over clenbuterol uiteen en bekijkt eerdere gevallen. Is een schorsing hier op zijn plaats?

Hardlooptips voor beginners

Goede voornemens? Lees hier hoe ook jij kunt beginnen met hardlopen én hoe je het volhoudt!

Het verkrijgen van Six-Pack

Waarom wil je Six-Pack verkrijgen? Hoe verkrijg je Six-Pack?

‘Bewegingsarmoede’ kost meer dan sportblessures

‘Bewegingsarmoede’ kost meer dan sportblessures

Gratis eredivisie voetbal kijken op de televisiezender Fox

Op verzoek van velen komt de televisiezender Fox gratis in de plaats van 13th Street.

Legendary Dixie

De man die net zo hard kopte als anderen schoten, en er 60 in een seizoen inlegde. Een legende die zijn laatste zucht uitblies in zijn geliefde stadion.

Bodypump

Een totale body workout voor alle spiergroepen

Hoe het voetbal is veranderd

Hoe het voetbal is veranderd

Vlaggendrager Dorian van Rijsselberge

Waarom zijn topsporters (en dat ze veel geld kunnen verdienen) zo belangrijk?

In iedere zichzelf respecterende talkshow komen vaak topsporters aan het woord, waarom is het verhaal van topsporters zo belangrijk?

De twinkeling in de ogen van Peter

De twinkeling in de ogen van Peter. Ajax - Manchester City door de ogen van een 12-jarige.

Sportschoenen: De vaktermen

over de vaktermen die te maken hebben met sportschoenen

De elfstedentocht 2012

Komt er een elfstedentocht?

Blade runner: Oscar Pistorius

Haalt blade runner voordeel uit zijn protheses

Tour de france

Het geheim van de gele trui.

Worden we als Nederland ooit nog wereldkampioen voetballen?

Wat moet er verbeteren in het met name jeugdvoetbal om wereldkampioen te worden

Beach Yoga, Bikram Yoga op het strand.

Naast de traditionele Hatha Yoga en Power Yoga is er nu ook Bikram Yoga op het strand, ook wel Beach Yoga genoemd.

Hardlopen

Hardlopen om aan je gezondheid, conditie en snelheid te werken.

Vitaminen en mineralen gebruikt bij het bodybuilden

Een korte samenvatting van de meest voorkomende vitaminen die gebruikt worden bij het bodybyuilden

Leer golfen

Golf is een sport welke voor iedereen beschikbaar.