Hoe krijg je een 6-pack


Publicatie datum:

Hierin beschrijf ik hoe je snel een 6-pack kunt krijgen.

Gesponsorde koppelingen

Het is wel een droom voor elke man, op het strand lopen in je openborst met het gespierde buikje. Elke man droomt ervan om een sixpack te hebben. Maar eraan denken is makkelijk maar het krijgen is een ander verhaal. Het is zwaar trainen en ook gezond eten maar dan heb je ook wat.

Conditie opbouwen

Als eerst moet je al het buikvet van je lichaam krijgen want dit bedekt het gespierde buikje. En dit kan het makkelijkst met joggen door het park of wandelen. Als je jouw conditie opbouwt dan gaat het joggen steeds leuker worden want je houd het steeds langer vol. Het opbouwen van je conditie is ook goed voor je gezondheid,hierdoor krijg je minder snel ziekten. Als je geen buikvet meer hebt dan moet je naar het trainings gedeelte gaan.

Soorten buikspieren

De mens heeft 3 soorten buikspieren:de bovenbuikspier,de onderbuikspier en de zijkantbuikspier. Om een 6-pack te krijgen moet je ze allemaal trainen. 

Oefeningen alle buikspieren

BovenbuikspierenDe beste en ook de bekendste oefening voor de boven buikspier is de 'crunch'. Bij deze oefening ga je op een matje liggen op je rug en je zet je vingers achter je hoofd. Je buigt je knieen ongeveer 45. Dit is je beginpositie. Je gaat langszaam met je hoofd en bovenlichaam omhoog en je knieen blijven op de grond in een hoek van 45 graden.Als je omhoog bent geweest dan ga je weer rustig naar beneden. Je kan deze oefening opbouwen bijv. eerst doe je er 5 dan 10 dan 15 enz.

onderbuikspieren: Je onderbuikspieren kan je het best trainen met de 'reverse crunch'. Bij deze oefening ga je op je rug liggen(liefs op een matje)en je tilt je benen recht omhoog zodat ze een hoek van 90 graden maken met je lichaam, dit is je beginpositie. Probeer nu met je billen van de grond te gaan,zodat je benen richting je hoofd bewegen. Je onderrug komt hierbij van de grond maar zorg ervoor dat je benen recht blijven en dat de rest van de lichaam niet beweegt. Dit is je eindpositie. Doe deze oefeninf ongeveer 15 keer per dag.

Zijkantbuikspieren: Je zijkantbuikspieren kan je het best trainen met de 'twisted crunch'. Bij deze oefening maak je een draai in plaats van naar voren te bewegen. Je probeert bij deze oefening naar voren te bewegen de ene keer met je linkerelleboog naar je rechterbeen en met je rechterelleboog naar je linkerbeen. Doe dit een aantal keer ongeveer aan beide kanten 8 keer. 

Hoe moet ik beginnen?

Je kan als best al deze oefeningen afwisselen, als eerst voor de bovenbuikspieren daarna voor de onder en daarna voor de zijkanten. Ik zelf vond de zijkantbuikspieren het zwaarste daarom deed ik deze oefening vaak als eerst. Maar je moet gewoon doen wat je kan en niet te ver gaan want als het pijn gaat doen dan moet je gewoon stoppen want dan doe je iets niet goed. Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven over de oefeningen. Succes met het krijgen van je 6-pack.

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 16
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Waarom 'harder' lopen?

Een aantal goede redenen om te beginnen met hardlopen!

Wat is Tifosi en waar komt Tifosi vandaan?

Tifosi is een bekend merk sport-zonnebril maar waar komt het woord Tifosi vandaan?

Tips en advies voor het hardlopen

Tips om succesvoller te zijn in het hardlopen. Of je nu voorhet plezier een paar rondjes rent in het bos of serieus in training bent voor een marathon, dit artikel heeft handige tips om je doelen te bereiken!

Hatha Yoga is sport, maar veel meer dan dat!

Hatha-yoga maakt niet alleen het lichaam soepel en sterk, maar brengt vooral evenwicht tussen lichaam en geest.�

Franck Ribery/Scarface raakt slaags met Arjen Robben.

De kunst van het aanslaan.

Hoe een vis aanslaan?

Paintball: Masker/ Goggles

Keuze van een masker

Full Body Training

Hoe krijg ik een strak lichaam?

De avond4daagse

De avondvierdaagse is een sportieve oerhollandse traditie. Maar hoe is dit groots georganiseerde wandelevenement nu eigenlijk ontstaan?

De theorie van Janda

Het principe van Janda legt uit welke spieren we moeten verkorten en welke verlengen om een goede lichaamshouding te bekomen en blessures te voorkomen.

Hoe je je schaatsen goed kunt slijpen.

Hier kun je leren hoe je je eigen schaatsen kan slijpen!

Tscha Bum, Aziatisch voetballer van de 20e eeuw

Cha Bum-Kun, in 1999 door de IFFHS werd hij verkozen tot Aziatisch voetballer van de 20e eeuw.

Het juiste onthakingsgereedschap

Hoe kan ik veilig een snoek onthaken?

De Elfstedentocht

De historie van de Elfstedentocht in een notendop.

Voor de beginnende bodybuilder

Handige gids voor de beginnende bodybuilder met een kort overzicht van de belangrijkste aspecten van het bodybuilden.

Iedereen kan top coach worden met het Barcelona systeem.

Met voetbal win je alleen als team, één speler is nooit bepalend.

Fair play geliefd?

Fair play geliefd of liever niet?

Bodybuilding training en voeding

tips voor beginnende bodybuilders

Hockey, de basis van het spel

In dit artikel wordt de basis van het hockeyspel besproken

'Tist', Poul Nielsen

Amateurvoetballer die 52 keer scoorde in 38 interlands voor Denemarken.

De vooroordelen over vrouwenvoetbal.

Interview met Amber van der Heijde over vrouwenvoetbal

Zoli, Magische Magyaar in de 21ste eeuw

De glansrijke carriëre van een Hongaar die afrekende met drugs, drank en slechte vrienden.

Net dat meer calorieen verbranden

In dit artikel gaan we tips geven hoe jij ook net dat meer calorieen kunt verbranden en volhouden !

Worden we als Nederland ooit nog wereldkampioen voetballen?

Wat moet er verbeteren in het met name jeugdvoetbal om wereldkampioen te worden

Paris Saint-Germain Football Club

Franse club