Wat eet ik na een training?


Publicatie datum:

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Gesponsorde koppelingen

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Wat er in je lichaam gebeurt na je workout is net zo belangrijk als wat er tijdens je workout gebeurt. Je lichaam gaat ook na je training gewoon door met energie verbruiken. Je lichaam blijft bewegen, herstellen en aanvullen direct na het eindigen van je training.

De schade die je aan je spieren hebt gebracht tijdens je workout, gaat nog een aantal uren door na je workout. Vandaar dat je spierpijn pas de volgende dag voelt, het heeft tijd nodig om in te werken.

Als je niet de juiste combinatie van voedingsstoffen neemt direct na je training, heeft je lichaam niet de middelen om deze spierschade te herstellen en kan je lichaam niet beginnen met het aanvullen van je lichaamsenergiebronnen.

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Wat zijn de twee belangrijkste principes in je Post-Workout herstel?

* Timing

* Samenstelling van je maaltijd

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Je spieren zijn het meest ontvankelijk voor voedingsstoffen binnen 15-45 minuten na je training. Na een uur is deze ontvankelijkheid verdwenen en doet je lichaam er 2x zo lang over om te herstellen.

Koolhydraten en eiwitten zijn de belangrijkste voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om de glycogeenvoorraden in je spieren te herstellen, om het beschadigde spier-eiwit te herstellen en zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zakt.

Eet snel verterende koolhydraten en volledig eiwit binnen 45 minuten na het eindigen van je training.

Gezonde vethoudende maaltijden mag je wel eten, maar niet direct na je training.

En ja, er zijn zelfs mensen die denken dat helemaal niet eten na je training ervoor zorgt dat je meer vet verbrandt. Voor een gedeelte is dat waar, maar het probleem is dat je wel meer vet gebruikt om energie aan te maken, maar het zal je spierafbraak niet stoppen en het zal je energievoorraad niet aanvullen. Dat betekent dus dat je niet in staat zal zijn om de komende paar dagen te trainen.

Dat betekent dus helemaal geen vetverbranding!

Dus eet goed na je training en op tijd, zodat je er weer snel tegenaan kan en je daarbij ook goed voelt!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Korfbal: De spelregels

Zelf heb ik op korfbal gezeten en vond het een leuke, explosieve sport. Meisjes en jongens gemengd in een team wat het des te leuker maakt. In dit artikel behandel ik de kenmerken/spelregels van deze balsport!

Stretchen of juist niet?

is stretchen in of uit? Is het nodig of niet?

De Roparun

Wat is de Roparun? Informatie over de wedstrijd en goede doelen die door Stichting de Roparun gesteund worden.

Wat is de avontuurlijkste vorm van wintersport?

Skiën, langlaufen, snowboarden, ijsklimmen, wat is de avontuurlijkste vorm van wintersport?

Waar moet men op letten bij werphengels?

Hiermee geef ik enkele tips bij het kiezen van de juiste werphengel.

Hardloopschoenen kopen

dingen die je niet mag vergeten!

Bondscoach zijn

Blij dat ik geen bondscoach ben want wanneer doe je het goed?

De kunst van het aanslaan.

Hoe een vis aanslaan?

Paintball: De keuze van je marker

Criteria voor de keuze van mijn marker

Hatha Yoga is sport, maar veel meer dan dat!

Hatha-yoga maakt niet alleen het lichaam soepel en sterk, maar brengt vooral evenwicht tussen lichaam en geest.�

Het didactisch cyclisch model

Didactische organisatie van een trainingsles

Beach Yoga, Bikram Yoga op het strand.

Naast de traditionele Hatha Yoga en Power Yoga is er nu ook Bikram Yoga op het strand, ook wel Beach Yoga genoemd.

Lionel Messi

Lionel Messi, FC Barcelona, Maradona, Pele, Cruijff, Cristiano Ronaldo, Zidane

Nordic Walking

Nordic Walking, lopen met stokken.

De geschiedenis van het voetbal

Voetbal is de meest populaire sport ter wereld, maar hoe is deze sport ontstaan?

Bachata; de nieuwe dansstijl

Een van oorsprong Amerikaans-Latijnse muziekstijl

Legendary Dixie

De man die net zo hard kopte als anderen schoten, en er 60 in een seizoen inlegde. Een legende die zijn laatste zucht uitblies in zijn geliefde stadion.

Snel in Shape met de Ab Doer Twist

Met de ab doer twist kun je je lichaam in je eigen huis sterker maken. Het is een gemakkelijk, snel en effectief apparaat.

Poweryoga

Poweryoga, een fantastische manier om een sterk en gezond lichaam te krijgen (en te houden)

Gratis eredivisie voetbal kijken op de televisiezender Fox

Op verzoek van velen komt de televisiezender Fox gratis in de plaats van 13th Street.

Hoe krijg je een 6-pack

Hierin beschrijf ik hoe je snel een 6-pack kunt krijgen.

Sportsponsoring

Korte uitleg over sportsponsoring

Wat eet ik na een training?

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Sportvoeding

Wat is sportvoeding juist en waaruit bestaat deze zoal?

Bridge: sterke klaver biedsystemen

Precisie is een zeer succesvol biedsysteem