Wat eet ik na een training?


Publicatie datum:

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Gesponsorde koppelingen

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Wat er in je lichaam gebeurt na je workout is net zo belangrijk als wat er tijdens je workout gebeurt. Je lichaam gaat ook na je training gewoon door met energie verbruiken. Je lichaam blijft bewegen, herstellen en aanvullen direct na het eindigen van je training.

De schade die je aan je spieren hebt gebracht tijdens je workout, gaat nog een aantal uren door na je workout. Vandaar dat je spierpijn pas de volgende dag voelt, het heeft tijd nodig om in te werken.

Als je niet de juiste combinatie van voedingsstoffen neemt direct na je training, heeft je lichaam niet de middelen om deze spierschade te herstellen en kan je lichaam niet beginnen met het aanvullen van je lichaamsenergiebronnen.

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Wat zijn de twee belangrijkste principes in je Post-Workout herstel?

* Timing

* Samenstelling van je maaltijd

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Je spieren zijn het meest ontvankelijk voor voedingsstoffen binnen 15-45 minuten na je training. Na een uur is deze ontvankelijkheid verdwenen en doet je lichaam er 2x zo lang over om te herstellen.

Koolhydraten en eiwitten zijn de belangrijkste voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om de glycogeenvoorraden in je spieren te herstellen, om het beschadigde spier-eiwit te herstellen en zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zakt.

Eet snel verterende koolhydraten en volledig eiwit binnen 45 minuten na het eindigen van je training.

Gezonde vethoudende maaltijden mag je wel eten, maar niet direct na je training.

En ja, er zijn zelfs mensen die denken dat helemaal niet eten na je training ervoor zorgt dat je meer vet verbrandt. Voor een gedeelte is dat waar, maar het probleem is dat je wel meer vet gebruikt om energie aan te maken, maar het zal je spierafbraak niet stoppen en het zal je energievoorraad niet aanvullen. Dat betekent dus dat je niet in staat zal zijn om de komende paar dagen te trainen.

Dat betekent dus helemaal geen vetverbranding!

Dus eet goed na je training en op tijd, zodat je er weer snel tegenaan kan en je daarbij ook goed voelt!

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Bondscoach van Marwijk weg?

Na het debacle van afgelopen week is de kritiek op Van Marwijk groot.

Kim Clijsters

De carrière van de grootste tennister uit de lage landen

Net dat meer calorieen verbranden

In dit artikel gaan we tips geven hoe jij ook net dat meer calorieen kunt verbranden en volhouden !

Nordic Walking

Nordic Walking, lopen met stokken.

De geschiedenis van de formule 1 sport!

Wat is de geschiedenis van de formule 1 wagen?

play-offs van de Jupiler league

De play-offs van de jupiler pro league staan weer in het verschiet? Hoe zit het nu eigenlijk met deze play-offs?

Bodypump

Een totale body workout voor alle spiergroepen

Positief Coachen

Positief coachen beschrijft hoe je kinderen (als sporter of kind) positief kunt aanmoedigen en belonen en daarmee u en uw kind beter kunt steunen.

De avond4daagse

De avondvierdaagse is een sportieve oerhollandse traditie. Maar hoe is dit groots georganiseerde wandelevenement nu eigenlijk ontstaan?

Leer golfen

Golf is een sport welke voor iedereen beschikbaar.

Korfbal: De spelregels

Zelf heb ik op korfbal gezeten en vond het een leuke, explosieve sport. Meisjes en jongens gemengd in een team wat het des te leuker maakt. In dit artikel behandel ik de kenmerken/spelregels van deze balsport!

Lionel Messi

Lionel Messi, FC Barcelona, Maradona, Pele, Cruijff, Cristiano Ronaldo, Zidane

De Roparun

Wat is de Roparun? Informatie over de wedstrijd en goede doelen die door Stichting de Roparun gesteund worden.

Sport biedt meer dan opwinding

Wat sport ons allemaal biedt.

Welke vorm van Pilates is het beste?

Lees snel meer over de verschillende vormen van pilates die er zijn. Kies voor jezelf de beste uit..

De vooroordelen over vrouwenvoetbal.

Interview met Amber van der Heijde over vrouwenvoetbal

ITF Taekwon-do

Wat is taekwon-do en wat heeft het te bieden.

Paaldansen, pole fitness, paaldanseres

Op deze pagina vindt je uitgebreide informatie over paaldansen, paaldanseressen, pole fitness en paalsport

Longboarden

De onbekende variant van het skateboarden

De geschiedenis van het voetbal

Voetbal is de meest populaire sport ter wereld, maar hoe is deze sport ontstaan?

Supplementen

Uitleg over de supplementen die gebruikt worden bij bodybuilding

Hoe zal de rematch tussen Yushin Okami en Anderson Silva verlopen?

Een analyse over hoe de rematch tussen Okami en A.Silva zal verlopen.

Afvallen. Hoe en wat te doen.

Informeren hoe afvallen in zijn werk gaat.

Barefoot running, is rennen op blote voeten echt beter ?

Is “barefoot” hardlopen -alsof je op blote voeten rent- beter voor je lichaam dan met moderne hardloopschoenen ? de meningen zijn verdeeld.

Wat is de oudste voetbalclub ter wereld?

Dit artikel gaat over welke club zich de oudste voetbalclub ter wereld mag noemen.