Wat eet ik na een training?


Publicatie datum:

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Gesponsorde koppelingen

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Wat er in je lichaam gebeurt na je workout is net zo belangrijk als wat er tijdens je workout gebeurt. Je lichaam gaat ook na je training gewoon door met energie verbruiken. Je lichaam blijft bewegen, herstellen en aanvullen direct na het eindigen van je training.

De schade die je aan je spieren hebt gebracht tijdens je workout, gaat nog een aantal uren door na je workout. Vandaar dat je spierpijn pas de volgende dag voelt, het heeft tijd nodig om in te werken.

Als je niet de juiste combinatie van voedingsstoffen neemt direct na je training, heeft je lichaam niet de middelen om deze spierschade te herstellen en kan je lichaam niet beginnen met het aanvullen van je lichaamsenergiebronnen.

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Wat zijn de twee belangrijkste principes in je Post-Workout herstel?

* Timing

* Samenstelling van je maaltijd

Na je training heb je maar een korte periode waarin je je lichaamsherstel kunt activeren. Wanneer je niet de juiste voeding op het juiste moment neemt, zullen je energiereserves niet adequaat aangevuld worden. Het gevolg is dat je moe zal zijn voor je volgende training.

Je spieren zijn het meest ontvankelijk voor voedingsstoffen binnen 15-45 minuten na je training. Na een uur is deze ontvankelijkheid verdwenen en doet je lichaam er 2x zo lang over om te herstellen.

Koolhydraten en eiwitten zijn de belangrijkste voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om de glycogeenvoorraden in je spieren te herstellen, om het beschadigde spier-eiwit te herstellen en zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zakt.

Eet snel verterende koolhydraten en volledig eiwit binnen 45 minuten na het eindigen van je training.

Gezonde vethoudende maaltijden mag je wel eten, maar niet direct na je training.

En ja, er zijn zelfs mensen die denken dat helemaal niet eten na je training ervoor zorgt dat je meer vet verbrandt. Voor een gedeelte is dat waar, maar het probleem is dat je wel meer vet gebruikt om energie aan te maken, maar het zal je spierafbraak niet stoppen en het zal je energievoorraad niet aanvullen. Dat betekent dus dat je niet in staat zal zijn om de komende paar dagen te trainen.

Dat betekent dus helemaal geen vetverbranding!

Dus eet goed na je training en op tijd, zodat je er weer snel tegenaan kan en je daarbij ook goed voelt!

Gesponsorde koppelingen

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 3
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie sport

Sportsponsoring

Korte uitleg over sportsponsoring

Wat eet ik na een training?

Als je de juiste voedingsstoffen eet, helpt het je ook om vet te verliezen.

Zoli, Magische Magyaar in de 21ste eeuw

De glansrijke carriëre van een Hongaar die afrekende met drugs, drank en slechte vrienden.

Is Financial Fair Play de toekomst van voetbal?

Gaan clubs zoals Barcelona en Chelsea echt de regerende hand van de UEFA voelen?

Clenbuterol gebruik

Contador word geschorst voor 1 jaar, voor een minimale hoeveelheid clenbuterol in zijn lichaam. Dit artikel zet de dopingregels over clenbuterol uiteen en bekijkt eerdere gevallen. Is een schorsing hier op zijn plaats?

Hoe het voetbal is veranderd

Hoe het voetbal is veranderd

Gratis eredivisie voetbal kijken op de televisiezender Fox

Op verzoek van velen komt de televisiezender Fox gratis in de plaats van 13th Street.

De Nijmeegse Wandelvierdaagse - het begin.

In dit artikel leg ik uit hoe de Nijmeegse Wandelvierdaagse is ontstaan en waarom deze wandeltocht voor zoveel mensen zo speciaal is.

Het juiste onthakingsgereedschap

Hoe kan ik veilig een snoek onthaken?

Hoe je je schaatsen goed kunt slijpen.

Hier kun je leren hoe je je eigen schaatsen kan slijpen!

Ek voetbal en de scheidsrechters

Op grote voetbalevenementen worden de scheidsrechters tot op het bot getest

aikido verdediging zonder aanval

aikido, hoe werkt de vechtsport zonder aanval?

De Olympische Spelen spreekbeurt, De Olympische Spelen werkstuk

In dit artikel lees je alles over de oorsprong de ontwikkeling van de Olympische Spelen.

Hardloopschoenen kopen

dingen die je niet mag vergeten!

Leer golfen

Golf is een sport welke voor iedereen beschikbaar.

Wat is Tifosi en waar komt Tifosi vandaan?

Tifosi is een bekend merk sport-zonnebril maar waar komt het woord Tifosi vandaan?

Snel in Shape met de Ab Doer Twist

Met de ab doer twist kun je je lichaam in je eigen huis sterker maken. Het is een gemakkelijk, snel en effectief apparaat.

Uitslag per dag etappe Tour du France 2012

Per dag etappe de uitslag van de Tour du France 2012.

Stretchen of juist niet?

is stretchen in of uit? Is het nodig of niet?

AS Roma

De club, de historie en de fans

Waarom 'harder' lopen?

Een aantal goede redenen om te beginnen met hardlopen!

Barcelona - Chelsea

'De verdediging is de beste aanval'

levende legende Lionel Messi

FC Barcelona's levende legende Messi.

Roeien

Artikel over roeien.

De Elfstedentocht

De historie van de Elfstedentocht in een notendop.