Tijdens de Workshop – De mensen betrekken


Publicatie datum:

Workshops kunnen bedrijven helpen om beter over te komen bij klanten. Denk bijvoorbeeld aan workshops met communicatie. Maar wat moet u tijdens de workshop weten?

Gesponsorde koppelingen

Je moet een workshop organiseren. Je weet welke onderwerpen u wilt dekken, maar hoe maakt u de informatie leuk en memorabel voor uw publiek?

Gesponsorde koppelingen

Betrokkenheid bij het publiek creëren is de sleutel tot een succesvolle workshop. Als je drie uur achter elkaar praat, dan ben je gewoon een lezing aan het geven - geen workshop. Iedereen moet zich betrokken voelen. Het creëren van groepsoefeningen is hier goed geschikt voor. Houd deze tips in uw achterhoofd:

  • Veel mensen zijn nerveus als ze moeten spreken voor onbekenden. Als u van plan bent groepsoefeningen te gebruiken, houdt de grootte van elke groep klein, hierdoor zijn de mensen meer comfortabel en is er meer interactie.

 

  • Meng verschillende soorten mensen in elke groep. Bijvoorbeeld, als er meerdere afdelingen deelnemen in uw workshop, niet leden van dezelfde afdeling in hun eigen groep te zetten. Door het aanmoedigen van communicatie  met andere afdelingen, kunnen ze leren om de dingen vanuit verschillende perspectieven te zien.
  • Bepaal hoe je de ideeën uit elke groep te weten krijgt. Moeten de deelnemers het zeggen terwijl jij het opschrijft? Of zullen hun eigen ideeën opschrijven en dan aan je geven? Dit is een klein, maar belangrijk detail dat vaak over het hoofd gezien wordt.
  • Probeer zo veel mogelijk tijd voor leuke en interessante groepoefeningen vrij te maken. Deze zullen waarschijnlijk iedereen geïnteresseerd houden.

 

Algemene Workshop Tips:

 

Hier zijn nog enkele ideeën voor het runnen van een succesvolle workshop:

 

  • Als u de vergadering plant, dan is het handig als u de vergadering ook verzorgt.
  • Start de vergadering met een paar ijsbrekers om iedereen ontspannen en comfortabel te krijgen.
  • Als het doel van uw workshop is om een ​​moeilijk of gevoelig onderwerp aan te pakken, dan is het vooral belangrijk om de groep comfortabel  te krijgen. Een manier is om een ​​verhaal dat losjes is gerelateerd aan het onderwerp te vertellen voordat u begint met het bespreken van het moeilijke onderwerp.
  • Soms kan niet iedereen de gehele workshop volgen, bijvoorbeeld de CEO. Identificeer van te voren wie dit zijn en wat het belangrijkste voor hen is.  Zij zullen uw aandacht waarderen.
  • Vermijd uw workshop te geven na de lunch, 2:00-3:00 in de namiddag. Voor veel mensen is dit hun traagste, meest onproductieve tijd van de dag. Uw groep zal waarschijnlijk meer energie hebben als je het evenement in de ochtend of laat in de middag plant
  • Als het doel van uw workshop is om een ​​beslissing te nemen over iets, dan is het: hoe meer mensen deelnemen, hoe minder waarschijnlijk het is dat u tot een beslissing zal komen. Hier geldt, probeer het aantal aanwezigen tot een minimum te beperken.

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 9
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie werk-opleiding

Solliciteren terwijl je al 50 jaar bent geworden

En dan moet je ineens gaan solliciteren, maar je bent inmiddels 50

Iemand inwerken makkelijker gezegd dan gedaan

Het lijkt heel makkelijk om iemand goed in te werken toch komt er iets meer bij kijken dan de meeste mensen denken.

Copywriter

De werkzaamheden van een copywriter helder beschreven

Effectieve coaching deel 2

Effectieve coaching deel 2, wat is de wens van de deelnemers en welke middelen heeft een coach?

Een Goede Motivatie brief, een paar tips.

Een goede motivatiebrief schrijven kan u ook! Zorg voor uw motivatiebrief met behulp van deze tips.