Solliciteren via de telefoon


Publicatie datum:

Telefoneren voor een vacature? Hier vind je enkele tips!

Gesponsorde koppelingen

Als een advertentie je wat lijkt, kan je eerst bellen om wat vragen te stellen.

Gesponsorde koppelingen

Als een advertentie je wat lijkt, kan je eerst bellen om wat vragen te stellen. Hierdoor krijg je meer informatie en kun je alvast laten zien dat je geïnteresseerd bent. Zo laat je een goede indruk achter.

 

Waar moet je rekening mee houden bij het telefoongesprek?

_ Weet waarvoor je solliciteert!

_ Let op stopwoordjes zoals euhh, ...

_ Schrijf je vragen op voorhand op, zo vergeet je niets te vragen

_ Stel jezelf voor als ze de telefoon beantwoorden

_ Schrijf de informatie die je krijgt op (naam, telefoonnummer, …). Vraag eventueel om te spellen of om te herhalen zodat je zeker geen fouten hebt!

_ Spreek met ‘u’, niet met ‘gij’ of ‘ge’

_ Bel ik gelegen?

_ Met wie heb ik gesproken?

_ Op welk tijstip kan ik terugbellen?

_ Is de vacature er nog?

_ Als je een afspraak maakt, schrijf je de datum en plaats op

_ …

 

Hoe stel je jezelf voor?

Natuurlijk kan je dit doen hoe je zelf wilt maar er zijn enkele dingen die je zeker moet vermelden:

_ Je voor -en achternaam,

_ Waarvoor je belt,

_ Hoe je de vacature hebt gevonden.

Vb. Goedemorgen mevrouw, met Jef Smid. Ik bel voor meer info over uw  vacature die ik in de krant heb gezien.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 41
Leden aangebracht: 6

Meer uit de categorie werk-opleiding

Hoe schrijf ik een artikel

Stappenplan voor het schrijven van een artikel

Aanvulling 2. op Ziekmelding werknemer i.v.m. voortdurende “Bossing” activiteiten gepleegd door Bossingman BV.

Een verdere toelichting op de “Bossing” * praktijken gepleegd door Bossingman BV (fictieve naam)

Diverse sportopleidingen

Een aantal HBO en WO sportopleidingen op een rijtje voor als je (nog) niet weet wat je wil gaan doen

Arbeider vs. Bediende

Wat zijn de verschillen tussen een bediendecontract en dat van een arbeider?

Hoe begeleid ik mijn personeel wanneer het minder functioneert?

Elke manager heeft hier wel eens last van: Minder functionerend personeel. Maar hoe pak je dit probleem nu aan? Hoe krijg je het voor elkaar dat mensen weer gemotiveerd en enthousiast zijn?