De bouw zit nog niet op social media te wachten


Publicatie datum:

Veel bouwbedrijven hebben nog geen social media beleid en kiezen voor de traditionele manier van communiceren. .

Gesponsorde koppelingen

Veel bouwbedrijven hebben nog geen social media beleid en kiezen voor de traditionele manier van communiceren.

Gesponsorde koppelingen

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste bedrijven uit de bouw, zoals projectontwikkelaars, aannemers, toeleveranciers en bouwbedrijven weinig open staan voor Social Media. Men verkiest de traditionele communicatiemiddelen boven de mogelijkheid om via Twitter of Facebook nieuwe klanten te bereiken. Dit kwam naar voren uit een artikel dat Cobouw eind vorig jaar publiceerde in een speciale internet editie van de bouwkrant. Bouwbedrijven zien nog weinig toegevoegde waarde om te communiceren terwijl dit voor veel organisaties steeds belangrijker wordt. Naast de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier verschillende doelgroepen te bereiken, kan social media ook een prima middel zijn om bijvoorbeeld een helpdesk te ondersteunen.

Bouwopleiding zorgt voor draagvlag

Bouwbedrijven die nu instappen en voor een gedegen Social Media beleid implementeren en uitvoeren, zullen voorlopers zijn binnen de branche en deze voorsprong verder uit gaan bouwen. Wellicht liggen de taken om draagvlak te creëren bij het onderwijs en bouwopleidingen omdat de jongeren veel meer met Social Media bezig zijn.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 2
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie wonen

Hoe onderzoek je wat de maximale hypotheek is dat je kan lenen

Deze aanbevelingen steunen je bij het voledig voorbereid zijn bij het nemen van een hypotheek

Subtropische vijvertjes

Wat is dit ? hoe maak je ze ?

Nieuwe tuinplannen

Waar let je op als je een nieuwe tuin aanlegt?

Zo naar boven, zo naar beneden

Met een trap kun je naar boven en beneden. Een trap moet veilig zijn, maar mag er ook mooi uitzien.

De bouw zit nog niet op social media te wachten

Veel bouwbedrijven hebben nog geen social media beleid en kiezen voor de traditionele manier van communiceren. .