Hoe pas je de beperkingentheorie of Theory of constraints (TOC) toe in de praktijk?


Publicatie datum:

Hoe implementeer je de TOC managementtheorie in de werkelijkheid van een bedrijf?

Gesponsorde koppelingen

TOC deel 2

Dit artikel is het vervolg op het artikel wat-is-de-beperkingentheorie-of-theory-of-constraints waarin ik ter voorbereiding van dit artikel over de implementatie van de TOC managementtheorie ben in gegaan op; de gevolgen van een uit losse delen bestaand organisatie, het opheffen van een uit losse delen bestaand organisatie, de zaken die moeten veranderen en wat er moet veranderen en om welke veranderingen het gaat i.v.m. de TOC managementtheorie?

Hoe moeten de veranderingen worden geïmplementeerd i.v.m. de TOC management methode?
Gezien het unieke karakter van elke organisatie ontwikkeld men m.b.v. de TOC managementtheorie een plan die het de organisatie mogelijk maakt om een strategie te implementeren die de organisatie in staat stelt om de huidige overheersende en verstikkende situatie om te vormen naar een aangename en competitieve toekomstige organisatie. Dit plan moet een gedetailleerde beschrijving bevatten van alle acties die hiertoe moeten worden uitgevoerd, wie hiervoor verantwoordelijk zijn, wie de acties in gang zet en in welke volgorde en op welk moment deze acties  moeten worden uitgevoerd voor het behalen van de tussentijdse doelstellingen en hoe deze moeten leiden tot het uiteindelijk beoogde eindresultaat.

Hoe kan de TOC managementtheorie een continu verbeteringsproces op gang houden?
Alle organisatie zijn op zoek naar een continu verbeteringsproces dat succesvol en duurzaam is. Om succesvol te zijn moet je een leider hebben in het topmanagement die op een charismatische wijze het proces permanent bevordert. En om het proces duurzaam te laten worden, moeten er  voortdurend charismatische leiders worden gevormd op alle gebieden. Het benodigde proces dat wereldwijd zorgt voor voldoende begrip om een organisatie te verbeteren bestaat uit de volgende stappen.

  1. Men moet het doel van het proces begrijpen afgebakend binnen de condities om nu en in de toekomst gelijktijdig meer geld te verdienen en de aandeelhouders, de consument en de werknemers  tevreden stellen.
  2. De schakels van het proces en hun verbindingen definiëren.
  3. De beperkingen van het systeem en de zwakste schakel vaststellen.
  4. Men moet er voor zorgen dat de zwakste schakel zijn volledige capaciteit levert aan het systeem en deze capaciteit zien te vergroten.
  5. Alle andere schakels ondergeschikt maken aan de zwakste schakel en deze processen synchroniseren aan de capaciteit van de zwakste schakel.
  6. Men moet de capaciteit van de zwakste schakel zien te vergroten.
  7. Men moet na het vergroten van de capaciteit van de zwakste schakel de nieuwe zwakste schakel vaststellen en weer verder gaan als aangegeven in punt 3.
  8. Men moet er voor zorgen dat traagheid geen nieuwe beperkingen veroorzaakt om het proces van continue verbetering te kunnen garanderen. Daarbij moet men goed in de gaten houden dat de som van de lokale verbeteringen geen garantie is voor algehele wereldwijde verbetering. Daarom moet men steeds weer bepalen waar de lokale focus moet worden gelegd om een wereldwijde verbetering te bereiken.
Gesponsorde koppelingen

Foobie gebruiker Dik Laan

Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1037
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie zakelijk

Schriftelijke communicatie

Hoe communiceer je schriftelijk op een zakelijke manier met verschillende soorten teksten en doelgroepen.

voorbeeld curriculum vitae

Hulp nodig met een Curriculum Vitae? Je hoeft hier alleen maar je gegevens in te vullen!

Is dropshipping de oplossing voor webshops?

Hoe kan dropshipping je helpen om een succesvolle webshop te runnen?

Transportband: de drijvende kracht voor veel bedrijven

Een transportband kan in veel branches ingezet worden. Er zijn veel verschillende soorten transportbanden in gebruik.

Wat is het doel van Just in time (JIT) management?

Wat is het verschil tussen JIT of het Nederlandse OHN (op het nippertje) management?

Waarop letten bij het aanschaffen van een heftruck?

Een aantal punten die belangrijk zijn bij het aanschaffen van een heftruck.

Hoog in Google.de! Hoe doe je dat?

Hoog in de Duitse Google is voor veel mensen een probleem, leer nu hoe je dit zelf kunt doen of laten uitbesteden!

Waar komt de overdreven preutsheid van Google Adsense vandaan?

De seksuele censuur van Google Adsense is heel streng, waar komt die overdreven preutsheid van Google Adsense vandaan?

Verplichtingen als zelfstandig ondernemer

Zelfstandigheid betekent vrijheid, maar betekent ook verplichtingen.

Cause Related Marketing effectief voor nieuwe boost?

Cause Related Marketing nieuwe merkstrategie

Geld verdienen met affiliate marketing

Geld verdienen met affiliate martketing is mogelijk voor iedereen!

Waarom investeren in een huisstijl ontwerp?

Redenen waarom een huisstijl ontwerp rendabel is voor je organisatie.

Videoconferencing en webcasting

Met videoconferencing en webcasting kunt u als bedrijf verschillende kanten op. Een gesprek of een complete vergadering met partijen op diverse locaties.

Een hok of kooi waar je huisdier plezier in heeft

Voor ons is het meest belangrijk dat jij tevreden bent en wij zorgen er dan ook voor dat onze producten van hoge kwaliteit zijn.

Ondernemer 16 (slot)

Het eigen bedrijf, diverse aspecten die van groot belang zijn.

Ondernemer 6

Het eigen bedrijf, diverse aspecten die van groot belang zijn.

Nertsenfokkers, zijn dat ondernemers?

Nertsenfokkers willen een claim indienen als dit verboden wordt.

Journalistiek schrijven.

Het schrijven van journalistieke stukken op een eenvoudige manier.

Ondernemer 11:

Het eigen bedrijf, diverse aspecten die van groot belang zijn.

Hospitalisatieverzekeringen

Het nut van een hospitalisatieverzekering

Tips voor een goede winkelinrichting

Hoe u met een goede winkelinrichting uw omzet kunt verhogen.

De waarde van Shared Value (gedeelde waarde) in het M.V.O.

De beginselen van het concept van het creëren van Shared Value.

De zakelijke man kan niet zonder een portemonnee

Een veelzijdig en bijna onmisbaar accessoire voor de zakelijke man is de portemonnee. Niet alleen geld, maar ook visitekaartjes kunnen heel gemakkelijk opgeborgen worden.

Zakelijk Relatiegeschenken voor effectieve marketing

Als het gaat om print-en tv-reclame, het maakt niet veel nodig om het publiek om de advertentie overslaan, het zou moeilijk zijn om mensen die zich volledig richten op de advertenties in deze media, en minder nog steeds loyaliteit op te bouwen in de richting van het merk op basis van deze vondst advertenties.

Eigen bedrijf beginnen? Wees voorzichtig!

Een eigen bedrijf beginnen, wie wil dat niet?