Een auto huren voor uw zakenreis


Publicatie datum:

De voor- en nadelen van de verschillende manieren van een auto huren voor een zakenreis.

Gesponsorde koppelingen


Wanneer u een huurauto nodig heeft voor een zakenreis kunt u deze op verschillende manieren regelen. Zo kunt u vooraf reserveren of ter plaatse kijken en kunt u kiezen voor een internationale of locale aanbieder. De voor- en nadelen van alle opties op een rij:

Gesponsorde koppelingen

Online auto huren

Online een auto huren voordat u op uw reis vertrekt komt met een hoop voordelen. Zo bent u ervan verzekerd dat uw auto voor u klaar staat wanneer u aankomt op uw bestemming. Bovendien kunt u vooraf de prijzen van de verschillende aanbieders met elkaar vergelijken.

Wanneer u online een auto huurt kunt u kiezen tussen een lokale aanbieder en een groot internationaal autoverhuurbedrijf. Het voordeel van een lokale aanbieder is dat deze vaak iets goedkoper zijn. Hier staat echter wel tegenover dat u niet weet of het bedrijf betrouwbaar is en dat het wellicht lastig communiceren is wanneer de werknemers geen engels spreken. Bij een internationaal autoverhuurbedrijf heeft u deze problemen niet en bent u zeker van goede voorwaarden en goede service. Bovendien zijn de auto’s van de grotere bedrijven bijna altijd nieuwer en beter onderhouden.

Reserveren via een bemiddelaar

Wanneer u online gaat huren, let er dan op of de website waar u op zit van de verhuurder is of van een bemiddelaar. Er zijn namelijk ook een aantal Nederlandse bedrijven die als bemiddelaar werken tussen de Nederlandse consument en de lokale autoverhuurbedrijven. Voordeel van deze service is dat u in het Nederlands kunt communiceren met het bedrijf. U zal echter wel wat extra’s betalen voor de service en aangezien u niet rechtstreeks met het bedrijf communiceert waar u de auto gaat huren kan het altijd zijn dat er bij aankomst toch iets niet blijkt te kloppen.

Een andere soort bemiddelaar is het reisbureau. Deze methode wordt het meeste gebruikt door vakantiegangers omdat het zo mogelijk is om de hele vakantie in één keer bij elkaar te boeken. Voor zakelijke reizigers is dit meestal niet van toepassing en is dit dan ook geen aan te raden methode.

Auto ter plekke huren

Wilt u van te voren niks vastleggen, dan kunt u ook ter plekke een auto huren. Ook hier kunt u weer kiezen tussen een lokale of internationale verhuurder en kunt u direct bij het bedrijf boeken of via uw hotel. De voordelen van ter plekke huren zijn dat u wellicht gebruik kunt maken van speciale aanbiedingen en dat u direct kunt informeren naar de beschikbare modellen auto’s. Bovendien zit u nergens aan vast mocht uw reis op het laatste moment niet doorgaan.

Nadelen zijn dat er misschien geen auto meer beschikbaar is die aan uw wensen voldoet of dat u hier meer voor moet betalen dan wanneer u vooraf had gereserveerd. Bovendien is het prettiger om na uw vlucht direct naar uw hotel of afspraak te kunnen zonder dat u eerst nog een auto moet regelen.

Zoals u ziet zitten er aan iedere manier voordelen en nadelen. Het is dan ook aan u zelf om te beslissen wat de meest geschikte optie voor u is.


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 11
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie zakelijk

Juwelier Hannink Deventer, voordelige trouwringen, sieraden en horloges.

Juwelier Hannink is al sinds 1959 een begrip in Deventer. Hannink Juwelier staat voor ouderwetse kwaliteit en service tegen betaalbare prijzen.

Het aanbiedingsgesprek: je salaris

Als ict werkgever een goed en marktconform salaris bieden wordt steeds lastiger. Zorg dat niet alleen jouw vacature eruit springt, maar ook je salaris en secundaire voorwaarden eruit springen ten opzichte van je concurrenten.

Schriftelijke communicatie

Hoe communiceer je schriftelijk op een zakelijke manier met verschillende soorten teksten en doelgroepen.

Organisatiekunde.

De manier van organisatievoering door de jaren heen.

Zakelijk Relatiegeschenken voor effectieve marketing

Als het gaat om print-en tv-reclame, het maakt niet veel nodig om het publiek om de advertentie overslaan, het zou moeilijk zijn om mensen die zich volledig richten op de advertenties in deze media, en minder nog steeds loyaliteit op te bouwen in de richting van het merk op basis van deze vondst advertenties.