Social Media voor bedrijven


Publicatie datum:

Social media voor bedrijven

Gesponsorde koppelingen

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken in het bedrijfsleven. Facebook, Twitter, LinkedIn, het is allemaal "hot". Waarom zou je als bedrijf meedoen met deze hype? Daar is maar één antwoord op: social media is de toekomst! Wist je dat facebook één van de meeste zoektermen is?

Gesponsorde koppelingen

Het is niet moeilijk om als persoon een Facebook pagina te beginnen of een Twitter account te openen. Je moet wat gegevens invullen, je account bevestigen en voilá, je hebt je eigen Facebook pagina of Twitter account. Ook voor bedrijven is het simpel, maak een account aan en je kunt je bedrijf via sociale media onder de aandacht brengen. Je vraagt mensen je pagina te 'liken', stuurt tweetberichten en breidt je netwerk uit. De mogelijkheden zijn eindeloos en je hebt de regie zelf in handen.

Wil je dat mensen de inhoud van je Facebook pas kunnen zien als ze je pagina 'geliked' hebben? Dat kan! En wist je dat als iemand jouw pagina 'liked' zijn of haar vrienden kunnen zien dat ze jouw bedrijf een like hebben gegeven en daardoor misschien uit nieuwsgierigheid jouw pagina ook gaan bekijken. Zo is is jouw bedrijf met één muisklik al bij diverse mensen onder de aandacht gebracht. Of koppel je twitter account aan je website, zodat men je laatste tweets kunnen lezen. Zorg dan wel dat je regelmatig en over relevante dingen tweet, zodat je volgers hun interesse in je behouden.Wil je je netwerk uitbreiden? Zorg dat je zoveel mogelijk connecties krijgt via LinkedIn. Je brengt zo via een eenvoudige weg je bedrijf onder de aandacht en je zorgt dat je mensen bereikt die je misschien normaliter niet zou bereiken.

En als we toch bezig zijn om de bereikbaarheid van je bedrijf te verbeteren dan heeft Google nog iets leuks, namelijk bedrijfsoplossingen van Google. Hier worden diverse leuke mogelijkheden geboden voor je website. Gebruik bijvoorbeeld Google analytics om de statistieken van je website bij te houden. Je kan bijvoorbeeld zien hoeveel mensen je website per dag, per week of per maand bekijken, waar ze vandaan komen, welke zoektermen ze gebruiken en dit zijn nog maar enkele voorbeelden. Of maak gebruik van AdWords, zodat je beter gevonden wordt op het internet wanneer mensen op jouw product of dienstverlening zoeken.

Oké, je bent enthousiast geworden, maar weet je niet hoe te beginnen? Op het internet zijn diverse artikelen te vinden hoe je dit het beste aan kunt pakken, dus schroom niet en stap ook het digitale tijdperk in!


Auteursinformatie


Geschreven artikelen: 1
Leden aangebracht: 0

Meer uit de categorie zakelijk

Ondernemer 3

Het eigen bedrijf, diverse aspecten die van groot belang zijn.

Waarom boycot Rusland groente en fruit uit Europa?

Wat is het belang van Rusland bij een boycot van alle groente en fruit uit Europa?

voorbeeld curriculum vitae

Hulp nodig met een Curriculum Vitae? Je hoeft hier alleen maar je gegevens in te vullen!

Telemarketing

Wat houdt telemarkteting nu eigenlijk in? Duidelijke uitleg en opsommingen.

Hoe maakt u een goede offerte?

Tips voor het maken van de winnende offerte